Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*kl*

Det här är helt sjukt! Jag sitter här på jobbet och är NERVÖS för att jag ska åka till ridskolan med pluppan :p Känns ungefär som om man ska åka på tävling :rofl:

Snacka om att man har gömt sig i skogen och börjar få scenskräck :angel::D
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Hej hallå alla!

Imorn kör vi hem Czhisan till Skåneland, då blir det ingen mer 04 för min del... Har andra pållar att kika på men chansen att jag fortsätter med någon 04 är väldigt liten. Skulle kollat på en, men ändrade mig pga ett diffust och ej uppkollad svullet ben.

Dock ska jag kika på 1-3 hästar på söndag, en är helt bokad, en är halvt bokad och den tredje har de inte hört av sig om än. Så önska mig lycka till, även om jag letar uppåt i åldrarna lite ;)

Massor med lycka till !:bow: Hoppas verkligen du hittar en häst du trivs med. Läste i något av dina inlägg att du var lite inne på en ridtravare. Inget dumt val alls. Min förra häst Tösen var travare som gått ganska många år på travet. Underbar häst med ett psyke som inte var så olikt arabens. Harmonisk o snäll o hur villig som helst att lära.:love: Klart underskattad ras. Låt det ta sin tid så dyker underverket upp det är jag övertygad om.:banana:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*kl*

Det här är helt sjukt! Jag sitter här på jobbet och är NERVÖS för att jag ska åka till ridskolan med pluppan :p Känns ungefär som om man ska åka på tävling :rofl:

Snacka om att man har gömt sig i skogen och börjar få scenskräck :angel::D

Då e jag iallafall inte ensam om det:angel:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Det går säkert jättebra för er nästa lördag!

Heja Super i helgen :bump: :banana:



Tiger har agerat sjuklingspassare till mammas häst denan veckan så han har inte gjort ett jota sedan vår lilla barbacatur i söndags. Ska snart ut o rida en liten sväng i skogen och bara ha det gott :love: Imon blir det nog ltie soft barbackaridning igen utan huudlag och på söndag kommer massörstudenten och klämmer lite på honom igen. Se hon hon märker någon skillnad nu när han är riden mycket i sommar.

Mammas pålla har fö lyckats få en inflamation i strålbensbursan av att ha trampat hårt på en sten. Haha! Hon har inte vart halt i hela sitt 18 åriga liv och och inte gått så lugnt som nu för tiden och så trampar hon på en sten när mamma är ute och rider :p Som tur var det just en akut skada och ingen sådan där "förslitnings/felbelastnings" inflammation som ju är så vanligt. Så lite vila och lugn igångsättning med sula på tassen blir hon nog fit for fight igen :)
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Då e jag iallafall inte ensam om det:angel:

Ni är inte ensamna nej :angel:

Fast nu är det bättre för min del, nu har alla tränare sett honom och inte klassat ut honom som ett oridbart ök med totalt fel inridning, vilket var det jag var nervös för :D En kvar att visa honom för i terrängen bara men där är han så underbar så det oroar jag mig inte för :love: Det hinns dock inte med detta året så det tar vi till våren. Jag längtar redan till våren och min häst har inte ens börjat vila än :eek:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Så då är det dig och MrsQ nästa helg, och Super nu. Spännande :)

Glöm inte Molly! Hon går om två helger (20e) :laugh: För visst är det kvaliteten du snackar om? haha.


kl
Måste bara lägga ut en bild på lilla molly från igår när jag lika är här och kluddar. Haha



Hihi
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Glöm inte Molly! Hon går om två helger (20e) :laugh: För visst är det kvaliteten du snackar om? haha.

Det var lite meningen när jag rabblade upp dem, att få med alla :D

Denna helg: Super, lyckodans -> :banana:
Nästa: MrsQ, Fältis och Molly :bump:


Är det det inövade hälsningssmilet till domaren tror jag du behöver många lycka till :angel: Söt pålle :D
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Tack så mycket för det braiga svaret! :laugh:

delvis kl.
Men ni får ju inte glömma bort att hålla tummarna för Twilight på söndag med! :mad: ;) (fast jag förstår om ni glömmer bort oss så sällan som jag skriver här.. :crazy:)

jag får väl slänga in en bild på ponnyrackarn så kanske ni kommer ihåg henne bättre nästa gång :p ;)

012.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*kl*

Nu har Sagas debut hos "folket" klarats av och hon var jääääätte duktig!! :love:

Åh, min lilla pärla hon skötte sig kanon. Å sååå fin. Två stycken som gick till sin bil när vi nyss hade lastat ur henne och min kompis stod en bit bort. De sa "vilken fining" då tittade jag på dem och sa hon är min :D och var inte alls stoooolt :love:

Här kommer lite bildbevis!

Saga08090500003.jpg


Saga08090500006.jpg


Saga08090500007.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Tack :D

Här kommer en liten film oxå :) Ni ser ju att styrningen var lite ur idag men ag var ändå i överlag jättenöjd eftersom det var första gången hon hade så mycket störningar. På slutet var det väl en fem till andra där inne men hon skötte sig som en pärla endå! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=A5jBZQzVzyA
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Fin hon är!:love: Kul att det gick bra!:laugh:

För oss här i Linkan går det halvbra, i alla fall med galoppfattningarna:p Ska snarast möjligt börja ta de efterlängtade lektionerna, känns som om vi behöver det nu.:)
Btw så fick jag hem nya benskydden(Veredus) som skulle vara sååå stora i storlek, haha de syntes knappt på Van Remos långa ben, så det bev till att skicka tillbaka dem.:mad: Så jag är fortfarande i jakt på de perfekta benskydden:p
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Fina ponnyn. :d Vad är hon för ras ? Ursäkta nyfikenheten men jag kom in nu i somras i tråden och har ju själv en ponny så Twilight känns lite extra roligt att höra om.;)
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Jag skall inte till Tingsryd men rider kvalet till Dressyr championatet i Enköping den 14/9...

Vill passa på att önska alla "kvalitetsbedömnings" hästarna lycka till :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Pengy
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 248
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 611
Senast: liiinnea
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp