Bukefalos 28 år!

07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men @Habina , vilken dum kommentar ang pojkvän, suck..Men så gott att du känner skillnad iom viktnedgång. Ge den här kärringen en spark i arslet. Jag veeet ju att jag upplever min ridning lite bättre om jag tappar. Har jättelår och rumpa tyvärr. Kommer alltid att vara "mest" där på mig men går ju att få det lite mindre..

Hmm..40+ tant som haft samma gubbe i 25 år..fy vad omodern jag är men lycklig med min toffel och vill inte ha det annorlunda för allt smör i småland;). Fast han är verkligen världens bästa:)!
Så det är väl till att hittat rätt från början men jag har full förståelse för dem som föredrar att inte ha någon livskamrat.
Ser mycket knasigt i en del förhållanden :(.

Ridningen idag gick bra, enligt tränaren så var det stoor skillnad från sist. ( Jag med min supersjälvkänsla kontra med att hon bara sa så för jag ska våga rida i morgon...)
Dock känner jag av min sträckning, ha, ha..så himla dumt.
Å hur gör man om manen är jättetunn mot manken när man flätar? Dom första där blir pyttesmå, vilket kanske är ok men jag vill ju att dom ska vara liggande och inte stå upp som små antenner:rage:..

Smidigt koncept iallafall imorgon med kvällstävlan:)!

Brukar din tränare ljuga? :p Jag har SKITSVÅRT för när tränare säger "bra där", jag tolkar det som "herregud vilken hopplös ryttare, det är ingen idé att vi börjar försöka peta i några detaljer". Men i de allra flesta fall menar tränaren just "bra där, det duger utmärkt för den nivå ni är på nu". :angel:

Eller som när jag gnällde till en kompis om att tränaren jag testat att rida för verkade vara såååå överdrivet positiv om min ryttartalang och berömde för en grej jag gjorde. "Nä, hon är inte överdrivet positiv, hon säger alltid sanningen utan att försköna". :o

Så är det stor skillnad så är det en riktigt bra utveckling av er! :banana: Heja på dig! Det där med knoppandet länmnar jag glatt över till brunhästryttare. :p
 
@polly p om du rullar in knopparna så tight du kan så står de inte upp. Se också till att fläta så hårt nedtryckt som du kan. Sen använder du den snodden som du har runt änden på flätan, och håller i den när du rullar in så att samma snodd håller ihop flätan och håller in knoppen. Är det svårt att rulla för att det är smala flätor kan du ta en tång med avsmalnande grepp eller en pincett och snurra med. Svårt att förklara i skriftspråk känner jag...
 
@polly p Nu har jag ju inte aktivt valt bort män ur mitt liv, men jag har aktivt valt bort baksidorna av att dela mitt liv med såna som är otänkta, ointresserade av jämställdhet i allmänhet och som saknar förmåga att ens ta in att det är ett faktum. Klart att det måste finnas dom som är bra, men tills nån av dem trillar över mig så är jag inte desperat i jakten. Där har jag mkt att tacka min ickeexisterande barnlängtan för, jag har liksom ingen anledning att skynda mig nånstans.
Klart att jag helst av allt skulle dela livet med någon likasinnad, med intresse av att ha gård och engagera sig i det och hästbiten lite lagom. Men jag har inte träffat nån sån. Många blir till en början fascinerade av mitt eget driv och självständighet, men tydligen är det inte lika roligt efter ett tag när dom inser att det faktiskt inte var en svårfångadhetsfasad utan att det är jag på riktigt.

Nåväl, detta om detta. Ang knopparna så brukar jag göra småttingar där manen inte räcker till. Och så gör jag stora dressyrknoppar i resten, man kan ju inte göra stora knoppar om upptaget av manen blir 20 cm ;)
 
Ang bilden så är det ju inte det att man inte fattar humorn utan just det att bilister = män bara kan sakta ner om de ser en naken kvinna. En kvinna med häst räcker tydligen inte. Det är liksom allt bakomliggande som är unket.

Jag är också frivillig singel och barnlös. Skulle såklart vilja träffa någon, det är ju roligare att vara 2, men min värld rasar inte om jag inte gör det. Har varit singel i princip sen 2001:angel:

Divan går fortfarande bra. Träning på lördag och pay & jump på söndag. Kanske hon får testa 1.20 då :nailbiting:
 
Har länge funderat på varför de är så många hästmänniskor som är singlar. Vet inte exakt ålder på alla här, men ni har många år kvar tror jag. Känner för många bittra 50 plussare som varit singlar jämt och nu lever genom sin häst. Eventuellt finns de ett par hundar med också. Jag va också singel länge och de fanns ingen tid för kille och annat. Men när jag träffade nuvarande så fick han finna sig i att hästarna tog mkt tid. De fanns där innan honom och ingick liksom i paketet. Var sällan hemma innan 8 på kvällarna och tävlade och tränade nästan varje helg. Vad jag vill säga att ge inte upp tanken om att bli 2(eller flera....)
 
  • Gilla
Reactions: oxo
En till singel och barnlös. Jag trivs bra men skulle gärna vara två. Det blir när det blir, om det blir. Tills dess försöker jag göra det jag vill så mycket det går, även utanför hästen.
 
Klyscha eller inte. Jag tror att träffar man rätt kille så kommer han att acceptera att hästarna tar tid, även fast han inte alltid uppskattar det. Sen tror ju jag att ska man ha någon form av förhållande, spelar egentligen ingen roll med vem, så måste man kompromissa med vissa saker. Inte sagt att man ska sluta med sitt stora intresse eller bli någon man inte är. Men ibland är små kompromisser värda att göra :)

Jag har ju både sambo och barn och har inte alls den tiden för hästarna som jag hade förr. Men jag har en sambo som ställer upp så fort han inte är ute och jobbar. Sen att jag inte är där i ridningen som jag hade velat är en annan historia.

Hästen gick för övrigt riktigt bra idag. Tömkörde över lite bommar och gjorde mycket övergångar och sidvärtsrörelser.
 
@Charlotte1975 Tyvärr imponerar inte din väninna så hårt på mig. Hon understryker bara det som redan är understruket, att folk inte fattar vad det handlar om i grund och botten. Inte ens kvinnor själva. Det om nånting är skrämmande.
Jag tycker inte att nakenheten stör alls, jag har sett naket folk förr och jag har varken mindrevärdeskomplex eller är ett troll vilket påstås på FB. Det som stör mig är det bakomliggande precis som @Jfrelin skriver. Att detta bara är ett uttryck för att det är fullständigt normalt att skoja om sånt här och förlöjliga de som faktiskt tänker på utsidan av lådan...

Ang många singlar i hästkretsar så vet jag inte om det är direkt överrepresenterat. Men jag tror att det till viss mån kan bero på att människor som är starka i sig själva, vilket är bevisat att hästfolk ofta är, inte har samma benägenhet att känna sig beroende av någon annan. På så vis kan det kanske betyda att man gör sig av med dåliga relationer, eller är dålig på att kompromissa.

Jag vet att jag inte är nån stjärna på att kompromissa. Men ja vet också att jag kan göra det, om alternativet är tillräckligt intressant. Att avstå nåt jag älskar att göra till förmån för att tex bara sitta hemma och gräva sig i naveln eller se en medioker film eller "prata" med nån som inte är intresserad av att svara... nja då är det roligare att frysa i ridhuset en tisdag i november.

@sassiball Jo för jag älskar ju uppmärksamhet och jobbar hårt för att hålla mig som en offentlig person :crazy::cautious:
 
Senast ändrad:
Jag hade bråttom igår för att jag skulle åka till min farfar. Han blev 97. Dog 7 timmar efter att jag hade varit där igår, och då bor han ändå 8 mil ifrån mig. Han har varit dålig länge. Första gången jag fick ett samtal om att han var riktigt illa däran var när jag skulle provridit Caspian första gången, det fick vänta. Farfar betalade min privatskola och utan den hade jag inte haft råd att ha häst. Han köpte mina första måttbeställda Königs-stövlar och han var aldrig sen att rycka ut om hästarna behövde något. Oavsett om det var min häst eller Sara Algotssons Bigsy som han gärna var med att betalade lite till. En gammal kavallerist vars häst Lady Godiva var ett under av klokhet. Det är ändå skönt att han slipper ha ont längre.

Och jag är ju också singel. Självvalt till viss del i alla fall eftersom jag är väldigt kräsen. Och kategorisk så det räcker ibland. Jag har det helt enkelt väldigt skönt utan att behöva ha dåligt samvete för att jag spenderar för många timmar i stallet. Sen angående vad någon sagt till @Habina så blir jag såååå arg när folk verkar tro att en vältränad eller smal kropp är vägen till lycka. Det är inte sant. Att orka mer och att ha hälsan är så mycket viktigare. Jag har haft tur i genlotteriet, min mammas förmåga att bygga muskler och pappas låga underhudsfett gör att de flesta kläder sitter bra osv. Men jag är minsann singel ändå, i världens singeltätaste stad. Haha.
 
@Amanda_F Beklagar din farfars bortgång, men vad fint att du hann träffa honom innan:). Jag mår fortfarande dåligt över att jag inte hann träffa min mormor tillräckligt innan hennes bortgång, hade också velat ha ett sånt sista möte.

Jag var singel länge innan jag träffade Fredrik. Här uppe kallades jag "den eviga ungmön"... Nu när vi skickade ut bröllopsinbjudningarna blev många alldeles chockade:D.
 
@Amanda_F Beklagar din farfars bortgång, men vad fint att du hann träffa honom innan:). Jag mår fortfarande dåligt över att jag inte hann träffa min mormor tillräckligt innan hennes bortgång, hade också velat ha ett sånt sista möte.

Jag var singel länge innan jag träffade Fredrik. Här uppe kallades jag "den eviga ungmön"... Nu när vi skickade ut bröllopsinbjudningarna blev många alldeles chockade:D.

Jag har fått höra att jag kommer bli "gamjänta" dvs ett sådant där besvärligt fruntimmer som inte nöjer sig med första bästa karl. ;) Gärna för mig, så länge jag kan fortsätta ha häst och utvecklas där så är jag nöjd med livet. :)

Barnsnack är jag tack och lov hyfsat förskonad från, även om jag får höra att "bara du träffar den rätte så kommer du ändra dig och vilja ha barn". Visst kan det kanske bli så, men jag är ytterst tveksam. Barn intresserar mig inte, däremot föl och hundvalpar. ;)
 
Passar ju egentligen inte in i tråden, men igår körde jag Ariel igen. :) Hon är helt lugn under anspänningen, men ganska så pigg i skritten när hon väl får gå. Tror att körningen kommer bli ett utmärkt komplement till ridningen, det bästa vore om vi kunde köra två pass/vecka, ett rent skrittpass och ett konditionspass. Men då måste jag köra själv... Att få med sig någon i vagnen är inte det lättaste, det måste pusslas och planeras. Sedan tror jag inte någon av mina vänner skulle ställa upp om det blev oftare än det blivit för dem under inkörningen (1 pass varannan månad/person). Svårt det där...
 
Har tränat idag och ridit genom MsvC1. Det är helt galet hur fort en tappar programridningen! Glömde vägar och tabbade mig på samma sätt i den förvända som på tävlingen senast. Jag vänder för tvärt istället för att låta halvcirkeln ta plats. Vet inte varför jag gör så:confused:. Men öppnorna kändes ganska bra, lite dålig bjudning bara. Travlängningarna kändes kanon-behövde nappt driva ett steg! I dom enkla bytena slarvar jag med vägen och då blir dom sämre också. Ja ja, bara att nöta på. Hemskt nöjd med Barb iaf!
11745577_10206129149739645_5536758720505572507_n.jpg
 
Vi var på träningstävling i fälttävlan idag. Och eftersom det var träning så red jag med mitt :heart bett! Tänkte att det kunde vara kul att få rida program med en häst som gick i form för en gångs skull.
Vi red lättklassprogrammet på kort bana för ponny. Det var trångt. :angel:
Jag suger verkligen på att rida program, hoppsan, där kom ett hörn igen! Däremot blev bägge galoppfattningarna jättebra och precis där de skulle! Domaren är inte riktig domare, men hon brukar döma på våra programridningar etc, ligger lite högre än domarna häromkring överlag. Jag tänker trots det vara stolt över våra 65,95%!
Pratade med henne efteråt och hon tyckte vi var på rätt väg. Fina skänkelvikningar och bra takt, blir lite matt emellanåt (tror det är jag som glömmer att rida eller nåt). Bra början på travlängningen, men tappade på slutet.

I banhoppningen hade nån visst satt ut hindernummerna lite fel, vilket gjorde att det blev en sväng som funkade ok för ponny. Det var ännu trängre än på dressyrbanan för min stora kluns. :angel: Fick lägga en volt för att komma runt, och hade ett pet i kombinationen.

I terrängen var det H90, men med alternativa vägar för såna som oss, så lite blandat med ganska lätta hinder, samt stora maxade 100-oxrar med smalhinder på böjt spår efter. Chatsi var fin, jag var lite matt. (Fan alltså att jag aldrig lyckas få till det med mat och dricka på tävling!) Många riktigt fina språng och galopperade på lätt.

Jag älskar verkligen att rida på det bettet! Hon är så lätt och mjuk, och svarar betydligt bättre för skänkeln. Riktig tävling nästa helg, så jag behöver väl prova att rida dressyr på ett godkänt bett. I terrängen och hoppningen får jag ha det.
Tror jag ska ta och gräva fram mitt baucherbett igen och se vad hon tycker om det.
 
Min pålle var ohalt i måndags och har så förblivit :banana:. Tömkörde igår och red idag, han har varit en ängel båda dagarna. Älskade lilla häst, på söndag åker han hem till sin ägare igen och därefter är ingenting bestämt.... Är jag dum om jag tar tillbaka honom i januari när jag kommit tillbaka till Sverige?

Angående partnerdiskussionen så är jag sambo, vi har varit ihop i sex år i höst (!). Han är också en sån som accepterar att jag har egna intressen men säger heller aldrig nej om jag ber om hjälp för att en kvälls- eller morgonfodring ska gå smidigare. Han lärde sig rida inför en resa till Island där vi red en långritt på sex dagar och han tycker att det är kul :). Vår plan är att flytta till hans föräldragård nästa år och ha ett par hästar där. Vi har gemensamma värderingar men låter varandra leva sina egna liv också. Det är ett krav för mig att inte bara vara en del av en tvåsamhet utan en självständig person också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 597
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 488
Senast: Hazel
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 798
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp