07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jfrelin Till mitt försvar skulle jag inte rida en regelrätt öppna utan med mer tvärning :p. Att skänkeln är på samma ställe när jag ska rida en riktig öppna, eh, är a work in progress sas :o.
 
Idag har vi haft en händelserik dag. C fick en ny kompis i hagen. Det var inte så livat för C visade snabbt att det var minsann hans hage och den nya kompisen är väldigt underlägsen. Sen red vi i manegen och jag försökte rida uppridningar och tempoväxlingar för jag kunde ha stigbyglar igen (hurra!). Blev korrigerad i höft och fotleder i fredags så nu ska jag försöka hålla efter själv. Ridningen gick inte toppen för han var så på trycket att han inte visste var han skulle göra av sig själv. Bytte rent åt båda hållen fast jag inte bad om det..:meh: Men det var kul ändå. Det var som om han längtat efter att jobba.
Ungefär sån här energi var det hela passet:
https://www.instagram.com/p/BQbAttHFj-u/?taken-by=amandafog
 
I lördags red ponnypiloten genom program inför tävlingen nu på söndag. Först LB1 eftersom det är vad de skulle starta. Såg fint ut, men lite platt kanske. Så fick de prova rida igenom LA1 också och de glänste till rktigt ordentligt. Allt satt och hade jag dömt hade hon fått åttor för den förvända galoppen-så himla stadigt och fint! Sen är jag verkligen löjligt partisk och tycker att dom är typ finast i världen :D! Hursomhelst har det bytts klass och de startar LA1 istället. Hoppas lilla ponnyn håller sig på mattan, hon kan vara lite pigg och tramsig på årets första tävling.

Igår galopperade Barb och jag i skogen och jäklarns vad hon tog i! Hon sa bara "fortare matte, fortare!" :D. Blir så glad över hur pigg och fräsch hon känns. Är lite sugen på tävlingsstart också och kommer starta 8-9 april. Vet inte riktigt vilken klass/klasser dock. MsvC kanske mest för att jag är nyfiken på om det kommer kännas lättare att rida nu eller om jag rider MsvB2. Finns inte nån mer tävling som jag känner passar oss sen förrän nationella meetinget här i mitten av juni. Då är målet att vara i form och starta MsvB FEI lagtävlansprogrammet.
 
Liten uppdatering från mig, jag har läst tråden sporadiskt. Är i den djupaste av svackor ridmässigt och så har det varit sedan i somras. Vet inte vad jag ska göra för att komma ur den, jag har provat att tvinga mig att rida och att bara rida när jag har lust.

Paradoxalt nog är Ariel finare än någonsin, vi fick enormt mycket beröm från ET sist, som tyckte att jag skulle fortsätta med nuvarande träningsupplägg. Dvs 1-2 pass/vecka. :o

När jag väl rider tycker jag också att det är bra pass med bra kvalité, men det hade kanske varit bättre med fem sådana pass/vecka... :meh:

Jaja, försöker intala mig själv att ingen bryr sig mer än jag. :p
 
I går fick Harry sin sista boturism spruta, så nu är han grundvaccinerad. Ville skritta ut men hade inget sällskap i dag så tog en promenad i det fina vädret. När vi kom ut på öppen mark vid sommarhagarna fick Harry feeling. Börja slå med frambenen ruska på huvudet och tyckte att jag skulle låta honom galoppera fritt. :nailbiting: Han blir så sjukt stor när han taggar till men lyckades hålla kvar honom. På vägen hem passerade vi ridhuset och jag tänkte att jag låter honom trava ett par varv på lina. Jo tjena, bock serierna avlöstes med riktiga bakut sparkar. Vårkänslor! Glad att jag inte satt på (tror dock inte han hade uppfört sig så här då)
 
I kväll ska vi träna, Är faktiskt lite nervös. Eftersom jag varit skadad blir det första gången som är "på riktigt" sen i augusti. Caspian verkar dock ta livet med ro nu. Han och nya kompisen äter från samma hötråg och idag hade lillfuxen fått vakta honom när han låg och sov i solen. Tror han är ganska nöjd.
 
Nä ännu värre.. Jag har blivit totalt likgiltig
Det var illa. Då får vi reta dig lite? Hallå, AR-människorna tycker du rider feeeeeeeeel! Bara deras sätt är rääääääääääättt.....galoppen startar ALLTID med vänster fraaaaaaaaaam, piaff kan baaaaaaaara ridas på blaaaaaank stång!

Gladare nu? Mer igång? Behöver du fler kicks???:D
 
Kon precis tillbaka från kliniken.

De senaste dagarna har jag faktiskt bara ridit i ridhuset, vi har tagit några språng, ridit massa cavaletti, haft markarbetes-lektion etc. Hon kändes rätt mör i måndags, och ärligt talat så kändes det då också som att ja, ser hon fin ut på kliniken med denna påfrestande träningshistorik i baggaget så är hon ju rimligtvis OK.

och OK var hon. :love:

Vet föreslog blistring av bakknäna då hon tyckte att C tappade baken lite i avsaktningarna (vilket hon alltid gjort), samt att det behövs mer muskler i bakkärran gärna typ nu för att även på det sättet kunna avlasta framfötterna lite. - Alltså rent förebyggande och sett helt ur ett hållbarhets-perspektiv.
Så det gjorde vi för första gången! utvärdering kommer.

Nu skall jag in i TDB och beställa hästlicens för 2017! :D
På frågan om jag kan tävla om någon månad var svaret "- Ja kör för tusan! hon ser fin ut. Man får inte vara dum utan man får passa på när de är hela."
 
Kon precis tillbaka från kliniken.

De senaste dagarna har jag faktiskt bara ridit i ridhuset, vi har tagit några språng, ridit massa cavaletti, haft markarbetes-lektion etc. Hon kändes rätt mör i måndags, och ärligt talat så kändes det då också som att ja, ser hon fin ut på kliniken med denna påfrestande träningshistorik i baggaget så är hon ju rimligtvis OK.

och OK var hon. :love:

Vet föreslog blistring av bakknäna då hon tyckte att C tappade baken lite i avsaktningarna (vilket hon alltid gjort), samt att det behövs mer muskler i bakkärran gärna typ nu för att även på det sättet kunna avlasta framfötterna lite. - Alltså rent förebyggande och sett helt ur ett hållbarhets-perspektiv.
Så det gjorde vi för första gången! utvärdering kommer.

Nu skall jag in i TDB och beställa hästlicens för 2017! :D
På frågan om jag kan tävla om någon månad var svaret "- Ja kör för tusan! hon ser fin ut. Man får inte vara dum utan man får passa på när de är hela."
Vad härligt :D Grattis till det!
 
Det var illa. Då får vi reta dig lite? Hallå, AR-människorna tycker du rider feeeeeeeeel! Bara deras sätt är rääääääääääättt.....galoppen startar ALLTID med vänster fraaaaaaaaaam, piaff kan baaaaaaaara ridas på blaaaaaank stång!

Gladare nu? Mer igång? Behöver du fler kicks???:D

Nope. .. fortfarande likgiltlig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
854
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
1 637
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 114
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp