07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem rider nu? Kanske kollar den helgen i Billdal! Kunde vara kul att se.. Vilka dgr går hon? Jag rider bara på torsdagen på 6 åringen, gissar att ni inte är där då?

Jörgen Larsson rider henne nu, hon ska gå fredag till söndag. Tror att det blir silverrundan (1.40, 1.45 och 1.45) Men det kan ev bli guldrundan (1.45, 1.50 och 1.50). Beror på hur hon känns i Flyinge.
 
@myfairlady91 Så kul att du uppdaterar om din fina! En måste säga att Bukes 07or är en sällsamt god årgång med din i svårklass, @mariab ´s superba Calistra som går 140, Luxus som är godkänd och går Intermediaire och inte minst @Gabby_Ossi ´s Bruce som gått NM nu! Är svårt att inte vara lite extra bukestolt över så fina hästar :D.


Håller med! Saknar uppdatering om Calistra, snyggare häst har ju sällan skådats! :love:
Den borde ju också gå svår klass snart! :d
 
Håller med! Saknar uppdatering om Calistra, snyggare häst har ju sällan skådats! :love:
Den borde ju också gå svår klass snart! :d

Ja den var galet snygg! Jag har sett så många fina corlensky hästar! Försökte köpa en för ett par år sedan som var helt grym men 500.000 var lite mkt pengar :p

Den var oxå en 07!
 
Senast ändrad:
@Vogue Calistra är såld (och rids nu av Louise Haaga) så är nog därför det inte är några uppdateringar om henne.

@fio Corlensky betäckte 257 ston 2006 så de allra flesta ungarna i landet är just f-07. Han fick 125 ston 2011 också, men hittills verkar den årgången inte haft lika stora toppar som den första.
 
@Vogue Calistra är såld (och rids nu av Louise Haaga) så är nog därför det inte är några uppdateringar om henne.

@fio Corlensky betäckte 257 ston 2006 så de allra flesta ungarna i landet är just f-07. Han fick 125 ston 2011 också, men hittills verkar den årgången inte haft lika stora toppar som den första.

Åh! :( Men tack! :)
 
14021453_954969367945506_2356346868282605045_n.jpg


Despoina HQS från 1.45 klassen i Älmhult i augusti. Öronen framåt som alltid... Hon verkligen älskar det här!
 
Jag har varit uppe i Dalarna i helgen och hälsat på lite släkt och plockat svamp.
Tyvärr gjorde jag en ny bekantskap: älgflugor. Fy fan vad vidriga de är.
Hittade 4 st i hårbotten när vi satt och fika. Ryser bara jag tänker på det.
Sån tur att vi inte har den i Stockholm, eller inte där jag bor iallafall.
Lider med er som måste tampas med skiten.

Har bestämt mig för att stryka mig från söndagens tävling. Vi är inte där jag vill vara för att kunna starta. Skulle debuterar MSV B.
Måste träna mer helt enkelt!
 
Jag har varit uppe i Dalarna i helgen och hälsat på lite släkt och plockat svamp.
Tyvärr gjorde jag en ny bekantskap: älgflugor. Fy fan vad vidriga de är.
Hittade 4 st i hårbotten när vi satt och fika. Ryser bara jag tänker på det.
Sån tur att vi inte har den i Stockholm, eller inte där jag bor iallafall.
Lider med er som måste tampas med skiten.

De finns i skogen. ;) Vi har dom härnere så de borde finnas i skogarna i Stockholm också. De verkar dock inte gilla vare sig mig eller hästen. :up:
 
Jag har varit uppe i Dalarna i helgen och hälsat på lite släkt och plockat svamp.
Tyvärr gjorde jag en ny bekantskap: älgflugor. Fy fan vad vidriga de är.
Hittade 4 st i hårbotten när vi satt och fika. Ryser bara jag tänker på det.
Sån tur att vi inte har den i Stockholm, eller inte där jag bor iallafall.
Lider med er som måste tampas med skiten.

Har bestämt mig för att stryka mig från söndagens tävling. Vi är inte där jag vill vara för att kunna starta. Skulle debuterar MSV B.
Måste träna mer helt enkelt!
Vi har dem i Vallentuna, inte så många, men de finns.
 
@Kirre @Amanda_F
Har aldrig sett en sådan i skogen här. Red ut senast igår. Plockar även mycket svamp och har under åren varit ute lite överallt i Stockholms området och har aldrig sett någon förut. Hoppas de fortsätter hålla sig borta från vår halvö och del av Stockholm
 
Enl googling så ska den finnas i Götaland och södra Svealand men har tydligen spridit sig på senare år. Innan fanns den aldrig norr om Dalälven, vilket den uppenbarligen gör nu.
 
Vi är inte jättemkt ute i skogen just nu men jag såg älgflugorna när jag mockade hagen häromdagen. Så jag ser till att mocka C:s hage varje dag nu så de ska befinna sig mer i de andras hagar (jag är den enda vars häst går i större hage som mockar minst 3 gånger i veckan).

Fö så har jag nu lärt mig att C behöver tillskott vid fällning. Det är idag ett år sen han kom hem efter Ultuna-vistelsen och då hade ju hans immunförsvar gått ner. Nu har han varit trött och hängig i en vecka drygt och orken på träningen förra tisdagen var inte alls i närheten av vad den brukar vara. Så nu får jag fodra på lite mer för att han ska bli sig själv igen. Lesson learned. Så jävla segt bara att jag inte kan tänka lite bättre.
 
@Jfrelin ja jag är säker. Hagen ligger nära skogen och vi har haft problem med älgflugor vid insläppet vissa dagar (hästarna blev galna) så vi har haft bilder uppe på vår FB-grupp för att reda ut vad som gjort dem så knäppa.
 
@Jfrelin ja jag är säker. Hagen ligger nära skogen och vi har haft problem med älgflugor vid insläppet vissa dagar (hästarna blev galna) så vi har haft bilder uppe på vår FB-grupp för att reda ut vad som gjort dem så knäppa.

Okej men det hjälper nog inte hur du än mockar eftersom de inte lever i bajs :p däremot är det ju bra att mocka av andra anledningar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
883
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 426
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 151
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 969
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp