07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är 37 i december och väntar fortfarande på att känna mig vuxen. Har på riktigt problem med att det känns som om folk fortfarande behandlar mig som om jag är en vilsen 15-åring. Det får mig förstås att tänka att jag väl blir behandlad som jag uppför mig och så känner jag mig än mer som en misslyckad vuxen. Eller så är det bara en ålderskris.

Har bokat återbesök på hemmakliniken för båda hästarna nästa fredag. Det var mig ett jevla meck att få tid till båda hästarna. Jag förklarade mycket tydligt att de bara skulle checkas och ingen av dem skulle utredas om de inte är fräscha eftersom de har sina diagnoser och de isf bara ska vila längre. Ändå får jag först besked att det bara finns en tid eftersom det kan ta sån tid om det ska läggas bedövningar. Varför är det så svårt att lyssna undrar jag? Ja ja, tid är bokat men det blev inte till min vanliga vet utan till den andra på kliniken som jag haft lite meningsskiljaktigheter med förut (det var han som behandlade Juno från början och det blev ju inte så bra). Men tror vi har rett ut det och att han litar på vad jag säger :p.
 
Jag har ju ingen 07:men fler här i tråden har ju inte heller det och har responderat på åldersfrågan ändå så jag svarar också -jag är 45 i år . Har ingen åldersnoja alls - tycker livet bara blivit bättre med åldern - även om det säkert låter klyshigt i många öron :D
 
Jag är 42 år och har lite åldersnoja. Har sett något grått hårstrå och får panik.:wtf:
Har nu ridit 3 gånger efter 6 veckor semester. Shit va seg man blivit.:banghead: Tur att Harry är en snäll kille som luffar på. Tyvärr har våran bana blivit :down: under sommaren. Hård och ojämn.:turd:
 
Nu börjar det gå upp för mig.. vet att jag i mina yngre dagar kunde vara något kaxig med mitt hästvetande och ville väl inte alltid lyssna på råd helt och fullt.. :angel::o:D

Men konstigt att många här har en helt annan erfarenhet och kunskap (som jag tack o lov tog åt mig av under vägen och jag mognade ju milsvis i mitt hästägande på bara 1-2 år av Buke och Google :heart ;)) när vissa har ca 20 års mer erfarenhet än mig.. :pO_o:rofl::love:
 
Jag är 37 i december och väntar fortfarande på att känna mig vuxen. Har på riktigt problem med att det känns som om folk fortfarande behandlar mig som om jag är en vilsen 15-åring. Det får mig förstås att tänka att jag väl blir behandlad som jag uppför mig och så känner jag mig än mer som en misslyckad vuxen. Eller så är det bara en ålderskris.
Har som mackan inte heller nån 07:a, men exakt sådär är det för mig med, bara byt ut 37 till 32
 
Jag är 37 i december och väntar fortfarande på att känna mig vuxen. Har på riktigt problem med att det känns som om folk fortfarande behandlar mig som om jag är en vilsen 15-åring. Det får mig förstås att tänka att jag väl blir behandlad som jag uppför mig och så känner jag mig än mer som en misslyckad vuxen. Eller så är det bara en ålderskris.

Har bokat återbesök på hemmakliniken för båda hästarna nästa fredag. Det var mig ett jevla meck att få tid till båda hästarna. Jag förklarade mycket tydligt att de bara skulle checkas och ingen av dem skulle utredas om de inte är fräscha eftersom de har sina diagnoser och de isf bara ska vila längre. Ändå får jag först besked att det bara finns en tid eftersom det kan ta sån tid om det ska läggas bedövningar. Varför är det så svårt att lyssna undrar jag? Ja ja, tid är bokat men det blev inte till min vanliga vet utan till den andra på kliniken som jag haft lite meningsskiljaktigheter med förut (det var han som behandlade Juno från början och det blev ju inte så bra). Men tror vi har rett ut det och att han litar på vad jag säger :p.
Va!! :eek::eek: Jag trodde du var 10 år yngre :rofl:
 
@Exotizc I wish :D!

@Blimblom Visst är det en frustrerande känsla? Jag är tex väldigt engagerad i min förening och under vår/sommar har jag ett par gånger blivit mästrad som om jag verkligen var en unge-för saker jag fått mycket beröm för men som tydligen stört andra, jag har som inte ens gjort nåt fel. Nu har tack och lov andra gått in och styrt upp, men att det ens ska behövas och att en ska behöva känna sig så när en faktiskt är vuxen känns inte så bra.
 
Har dressyrtränat för PF i hoppsadeln idag. Och fick beröm för att jag satt bättre i den än i gamla sadeln. Så kan det gå. Han bytte snällt också. Det har hänt supermkt där. Mest mentalt för C, plus att jag inte slänger mig runt längre. Han byter på hjälpen även om han gör en del lustiga knixar med bakbenen. Skolorna gick också bättre för jag hade större frihet att flytta runt skänklarna. Men jag hoppas ändå jag hittar en dressyrsadel snart. För det kändes inte helt toppen i ökningarna direkt.. :angel:
 
Hur går det för Alla? Va har ni för planer inför hösten?

Är supernöjd med Knatte för tillfället. Tycker han kämpar på och känns väldigt arbetsglad och då känns även det jobbiga enklare:). Debuten i msvb börjar närma sig:banana:

I höst (med start på fredag) ska vi äntligen börja hoppträna igen. :D

På söndag ska vi ev rida DM i bruksridning, känner mig inte så pepp men ska iaf testa.
 
Jag tänker återuppta hopptävlandet med Skrullan, med start förhoppningsvis förstkommande lördag (om hon känns okej på träning i dag). Vi var iväg på banhoppning i söndags och hon hoppade super trotts att hon är über-brunstig för tilfället, så det känns bra.

Vi börjar helt lugnt med att starta 80-90-100 klasser, men hoppast kunna rida en del 1,10 innan vintern och bli lite stadigare på den höjden än vi varit innan. Skunda långsamt är tydligen mantrat med denna häst... :angel:

Letar fortfarande ny hoppsadel, men tror mig ha hittat et sätt att få min gamla att ligga ganska bra tills vi får tag på en ny. :)
 
Här går träningen framåt en hel del, men Nova har börjat testa lite när hon tycker det blir jobbigt. Är väll att man ställer lite högre krav.
Har en tjej som är sugen på att tävla Nova i hoppning till hösten, tyvärr bor hon inte här på heltid utan bara vissa veckor när hon är hos sin pappa. Jätteduktig tjej för sin ålder (12 år), Har tävlat sin pappas hästar när han varit skadad upp till 120.
Hon ska provrida Nova nästa vecka så får vi se hur det går!:)
Är svårt att veta hur det funkar när någon annan tävlar sin häst!:confused:
Jag tänker att jag betalar startavgifter, licens, kör hästen och andra kostnader kring hästen. Har ju tyvärr inte möjlighet att betala något för att hon tävlar henne. Låter det snålt att inte betala eller är det en bra deal att få tävla och få mer erfarenhet?
 
Här går träningen framåt en hel del, men Nova har börjat testa lite när hon tycker det blir jobbigt. Är väll att man ställer lite högre krav.
Har en tjej som är sugen på att tävla Nova i hoppning till hösten, tyvärr bor hon inte här på heltid utan bara vissa veckor när hon är hos sin pappa. Jätteduktig tjej för sin ålder (12 år), Har tävlat sin pappas hästar när han varit skadad upp till 120.
Hon ska provrida Nova nästa vecka så får vi se hur det går!:)
Är svårt att veta hur det funkar när någon annan tävlar sin häst!:confused:
Jag tänker att jag betalar startavgifter, licens, kör hästen och andra kostnader kring hästen. Har ju tyvärr inte möjlighet att betala något för att hon tävlar henne. Låter det snålt att inte betala eller är det en bra deal att få tävla och få mer erfarenhet?
När jag tävlat andras hästar så har jag betalat ibland och ägaren ibland, beroende på om ägaren fått något ut av det. Men en 12-åring är inget proffs, den kan inte kräva att få betalt. Hade jag varit 12 hade jag varit glad att få tävlingen betald.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 683
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp