07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag hellre läst av hästjournalister iom att de har lite mer koll.
Men får bl klicka upp iaf för att supporta. Behöver ju inte läsa om det är konstigt skrivet..
Lotten Engbom (som bevakat EM för Expressen) är ju ridsportjournalist, förutom att hon själv är ryttare så skriver hon också för Ridsport.
 
Lotten Engbom (som bevakat EM för Expressen) är ju ridsportjournalist, förutom att hon själv är ryttare så skriver hon också för Ridsport.

Ok, tack! Jag har ingen koll på det där. Men vet att de få gånger jag läst har det ju varit ren fakta på ett sterilt sätt.
Vet ju dock inte alls vem som skrivit då.
Jag läser bara nätverision av nyhetstidningar.
 
Vi tränade igår för MÅ som nu ska börja komma varje tisdag till oss. HURRA för det. Jag har visserligen bara plats varannan vecka, för jag orkar inte slåss med de andra och det är ofta någon som har förhinder så jag får nästan alltid plats varje ändå. Så poppis är han just nu, att det är kö på träningsplatserna.

Träningen igår gick väl bra. Tränaren var nöjd, och jag borde vara nöjd med tanke på att formen inte ens är en issue nu för utom i skolorna. Men samtidigt är det något som skaver. Jag hade hoppats att allt skulle släppa och han skulle bli en GP-häst när jag kunde sitta på honom men så enkelt är det inte (och det fattar jag ju också.. innerst inne). Han är ju jätteduktig men jag har höjt ribban för vad jag vill ha, och vilken känsla jag tror att jag kan få.
 
Caspian är inte riktigt sig själv nu. Gissar att det har med att han går själv i hagen igen och dessutom är det fällningstider. Han är gnälligare och surare. Men jag är inte heller supersugen på att träna och så, så vi hänger ute på fältet och umgås mer än vad vi tränar just nu. Det går bra att rida ut. Men jag får hålla mig till 35-40 minuter för sen blir han så uppe i varv att det studsas onödigt mycket. Men det får vara värt det. Ska tävla Allsvenskan div I i helgen. Vi får se hur det går. Han känns ganska fin att rida utan att jag behöver rida mig blå, det är bra. Men sen är det lite olika hur bytena går, från dag till dag.

En hel del tid har gått åt till lillebror på sistone men nu är det visat och klart plus att gått upp från betet så det är inte riktigt samma jobb med honom nu...
 
I dag har Harry och jag varit i väg på sadelprovning. Har en Albion SLK Platinum som han fått ärva efter Elle. Men något har hänt med den högra bossan som börjat släppa. Döm av min förvåning när sadelutprovaren säger att den ligger bra, men behöver såklart lagas. Så nu är den lämnad för lagning men ska vara klar till helgen så jag slipper rida barbacka. Har provsuttit Erreplus både i Falsterbo och nu på EM och tog i dag chansen att provrida i en. Kändes såklart lite ovant med annan sadel men jag tycktes mig känna stor skillnad på Harry. Fick en känsla av att han blev mjukare och kunde komma upp mera med ryggen. Nu har han ju tyvärr gått med en "trasig" sadel ett tag så de kanske kändes extra skönt för honom. Men den är uppsatt på önskelistan för framtiden.
 
I dag har Harry och jag varit i väg på sadelprovning. Har en Albion SLK Platinum som han fått ärva efter Elle. Men något har hänt med den högra bossan som börjat släppa. Döm av min förvåning när sadelutprovaren säger att den ligger bra, men behöver såklart lagas. Så nu är den lämnad för lagning men ska vara klar till helgen så jag slipper rida barbacka. Har provsuttit Erreplus både i Falsterbo och nu på EM och tog i dag chansen att provrida i en. Kändes såklart lite ovant med annan sadel men jag tycktes mig känna stor skillnad på Harry. Fick en känsla av att han blev mjukare och kunde komma upp mera med ryggen. Nu har han ju tyvärr gått med en "trasig" sadel ett tag så de kanske kändes extra skönt för honom. Men den är uppsatt på önskelistan för framtiden.

Jag har en Erreplus hoppsadel idag och är löjligt nöjd.:love: Blir förmodligen en dressyrvariant också så fort plånboken återhämtat sig från alla våra besök på kliniken. :banghead:
 
Jag har en Erreplus hoppsadel idag och är löjligt nöjd.:love: Blir förmodligen en dressyrvariant också så fort plånboken återhämtat sig från alla våra besök på kliniken. :banghead:
Ja de är mkt pengar. Ska sälja min gamla transport så borde jag få ihop de. Står med 2 st nu vilket är helt onödigt. Måste bara typa ner den nya.....
 
I dag har Harry och jag varit i väg på sadelprovning. Har en Albion SLK Platinum som han fått ärva efter Elle. Men något har hänt med den högra bossan som börjat släppa. Döm av min förvåning när sadelutprovaren säger att den ligger bra, men behöver såklart lagas. Så nu är den lämnad för lagning men ska vara klar till helgen så jag slipper rida barbacka. Har provsuttit Erreplus både i Falsterbo och nu på EM och tog i dag chansen att provrida i en. Kändes såklart lite ovant med annan sadel men jag tycktes mig känna stor skillnad på Harry. Fick en känsla av att han blev mjukare och kunde komma upp mera med ryggen. Nu har han ju tyvärr gått med en "trasig" sadel ett tag så de kanske kändes extra skönt för honom. Men den är uppsatt på önskelistan för framtiden.

Jag har en SLK Platinum med (dock lämnad på försäljning), och köpte en Erreplus i våras. Nu har jag ju inte ridit så mycket i den nya men jag gillar den det jag känt, bekväm att sitta i och bra stöd utan att låsa fast en.
 
Jag har en SLK Platinum med (dock lämnad på försäljning), och köpte en Erreplus i våras. Nu har jag ju inte ridit så mycket i den nya men jag gillar den det jag känt, bekväm att sitta i och bra stöd utan att låsa fast en.

Du rider inte alls nu eller?
 
Jag vet inte hur det är med garantipensionens storlek i det här fallet faktiskt, jag har full garantipension själv och får ut strax under 7000 kr/månad efter skatt men jag är förtidspensionär och inte ålderspensionär. Bostadstillägget är däremot detsamma för både förtids- och ålderspensionärer och beror på inkomst, tillgångar, boendekostnad och ev partner. Den stora nackdelen är väl att maxtaket inte följt med i hyreshöjningarna.

Nja, det tvivlar jag på. Jag vet inte hur det ser ut i resten av Sverige men här tycker jag definitivt att det skett en minskning alldeles utan tiggeriförbud. Alldeles oavsett anser jag inte att det är ett rimligt sätt att ta tag i problemen.

I dag har Harry och jag varit i väg på sadelprovning. Har en Albion SLK Platinum som han fått ärva efter Elle. Men något har hänt med den högra bossan som börjat släppa. Döm av min förvåning när sadelutprovaren säger att den ligger bra, men behöver såklart lagas. Så nu är den lämnad för lagning men ska vara klar till helgen så jag slipper rida barbacka. Har provsuttit Erreplus både i Falsterbo och nu på EM och tog i dag chansen att provrida i en. Kändes såklart lite ovant med annan sadel men jag tycktes mig känna stor skillnad på Harry. Fick en känsla av att han blev mjukare och kunde komma upp mera med ryggen. Nu har han ju tyvärr gått med en "trasig" sadel ett tag så de kanske kändes extra skönt för honom. Men den är uppsatt på önskelistan för framtiden.

Jag köpte ju en Erreplus hoppsadel i somras...red några ggr o sen köpte jag en dressyr också! Är helt frälst o har aldrig suttit så bra.
 
Vi var och tävlade i helgen. För första gången på två år gjorde vi två starter samma dag. I MsvC:1 var det ingen som var där som jag kände som kunde filma men jag var jättenöjd. Det var tyvärr inte domaren. Träffade två bekanta efteråt som tyckte att han verkligen var fin, och de var också förvånade över våra procent. Men men, det är ju ett aber att jag sitter och dömer mig själv under ritten...

I MsvB:2 så gick det ganska bra (undantaget första slutan), fram till galoppen då jag blev lite passiv och galoppen var lite matt. Red på lite in i första bytet och BAM så la han av en bock följt av en bakutspark och sen drog han iväg några meter (2:a fick vi på den). Var riktigt nära att trilla av! Hela följande bågen och lite till satt jag och försökte fånga stigbyglarna så nästa byte blev inte heller super, där var han två efter bak. Tyvärr gjorde de här missarna att laget missade placering, annars hade vi kommit tvåa. Av någon anledning betydde de också att jag inte blev uttagen till finalen :angel: Men då har jag tänkt att vara i Skåne och titta på breeders. Är det någon annan härifrån som ska dit? @Charlotte1975 kanske (såg något om det på FB)...

Anyways. Jag kan ju fortsätta att fläka ut mig själv och spamma den här tråden:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 105
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 123
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp