07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tuaphua problemet handlar nog till del om att FEI efter utredningar pga påtryckningar i folks ögon döpte om Rollkur till LDR .

Ja, det blir ju liksom lite dumt.
Men ska man driva viktiga frågor får man ju läsa på lite mer än så kan jag tycka.
Iaf om man ska dumförklara andra, försöka förstöra folks karriär och sno deras levebröd etc. Då får man fan ha kött på benen. Annars blir det i mina ögon bara pinsamt.
Speciellt som man påstår sig driva drevet för att man nu är mer påläst än andra.
 
Ja, det blir ju liksom lite dumt.
Men ska man driva viktiga frågor får man ju läsa på lite mer än så kan jag tycka.
Iaf om man ska dumförklara andra, försöka förstöra folks karriär och sno deras levebröd etc. Då får man fan ha kött på benen. Annars blir det i mina ögon bara pinsamt.
Speciellt som man påstår sig driva drevet för att man nu är mer påläst än andra.

Ja det är vi ju otroligt många som är överrens om, men ändå funkar det ju inte så på sociala media oavsett ämnen .
 
Man undrar ju vad som egentligen hänt och nämda GG verkar ju helt oxtokig.
Jag fick bassning vid kommentar för att jag hade FOTAT hästar några hästar bakom lod i mitt galleri med argumentet att det påvisade ju vilken inställning jag hade :p (jag har inte ens hästfotografi som fokus öht än mindre spelar det roll för mig vid fotograferingen hur hästarna har huvudet för ryttarna som bett mig fota deras hästar åt dem ...)

Ang fotografering: jag extraknäcker som amatörfotograf och fotar ibland på tävlingar. Jag har upplevt att vaksamma föräldrar tex undrar varför man fotar deras ponnybarn och jag känner inte att det är jättekonstigt i dagens samhälle.
När det gäller mindre tävlingar och just barn brukar jag faktiskt utifrån det förklara vem jag är och fråga om det är ok att fota deras barn. Det brukar sluta med att jag får deras kontaktuppgifter och att de sen gärna vill ha några bilder :)

Jag tycker det är ett märkligt tillvägagångssätt och händer allt som oftast just på JÅ´s sida att någon fanatiker rotar runt på din fb för att hitta någon mindre smickrande bild för att lägga ut och spy galla över om du har en åsikt som inte stämmer överens med deras.. Det är ett sjukt beteende helt enkelt! Sen försvarar dom det med att ligger det på fb så är det lovligt byte :crazy:
 
@fio :ja extremt märkligt . Just i mitt fall blev det ju bara lite absurt , men herregud ang fenomenet i övrigt för de som fotar och lägger ut massor på ridning/hästar att de ska angripas :confused:

F.ö så i just mitt fall så är min FB privat men det finns en länk till min fotosida som är publik.
Utifrån denna hade personen bemödat sig om att kolla min fotohemsida där fokus öht inte är hästar, men finns ett par ridbilder på fotograferade ekipage där.
En var en bild på en skrittande häst med graman på en stor vall .

Nämnda kritiker kopierade fotona och lade in i FB tråden med argumentet att jag som fotograf var given åt att gilla plågsam form på hästarna .

Form osv blir rätt absurt utifrån det att använda mot någon som nu som jag gjorde - dvs ifrågasatte JÅ .
 
Senast ändrad:
@fio :ja extremt märkligt . Just i mitt fall blev det ju bara lite absurt , men herregud ang fenomenet i övrigt för de som fotar och lägger ut massor på ridning/hästar att de ska angripas :confused:

F.ö så i just mitt fall så är min FB privat men det finns en länk till min fotosida som är publik.
Utifrån denna hade personen bemödat sig om att kolla min fotohemsida där fokus öht inte är hästar, men finns ett par ridbilder på fotograferade ekipage där.
En var en bild på en skrittande häst med graman på en stor vall .

Nämnda kritiker kopierade fotona och lade in i FB tråden med argumentet att jag som fotograf var given åt att gilla plågsam form på hästarna .

Form osv blir rätt absurt utifrån det att använda mot någon som nu som jag gjorde - dvs ifrågasatte JÅ .

Helt sjukt och den där stackars människan på din bild som inte ens hade med diskussionen att göra :laugh:
 
@fio :ja extremt märkligt . Just i mitt fall blev det ju bara lite absurt , men herregud ang fenomenet i övrigt för de som fotar och lägger ut massor på ridning/hästar att de ska angripas :confused:

F.ö så i just mitt fall så är min FB privat men det finns en länk till min fotosida som är publik.
Utifrån denna hade personen bemödat sig om att kolla min fotohemsida där fokus öht inte är hästar, men finns ett par ridbilder på fotograferade ekipage där.

Form osv blir rätt absurt utifrån det att använda mot någon som nu som jag gjorde - dvs ifrågasatte JÅ .

Det är ju ett problem för oss som har lektioner också. När man börjar med ett ekipage kan det ju se allt annat än bra ut. Och det kan ju läggas ut på nätet om man låter folk filma/fota.

Sen upplever jag att både jag och andra måste med nya kunder förklara att vi inte håller på med rollkur, det inte är skadligt att vi en period rider LDR för att få till ett språk och ett sätt att prata med hästen och genom det sen kunna se till att rätt muskler aktiveras vid annan formgivning.
Det tycker inte jag man ska behöva göra vid vanlig jävla dressyr. Men det måste man nu mer.
Annars nämner någon något den missuppfattat och så nämner de vem det lärt sig av och vips är man rollkurs-djurplågare.
 
När jag var och tränade med Caspian för Will Rogers förra året var det fotoförbud av den här anledningen. Man fick inte ta saker ur sitt sammanhang. Det är nog ganska vettigt.
 
@fio ja och just utifrån det blir man ju så att man drar sig för att öht ha något ute alls i fråga om foton, hemsida osv. Jag har dessutom fotostämpel/CP på mina foton alltid och känner inte sällan att Gud vad överdrivet det känns i vissa lägen osv:o

Men tydligen är det inte helt irrelevant ändå i sammanhangen ..,
Sjukt oavsett är det känner jag ...
 
När jag var och tränade med Caspian för Will Rogers förra året var det fotoförbud av den här anledningen. Man fick inte ta saker ur sitt sammanhang. Det är nog ganska vettigt.

Det har många problemlösare behövt ha sen internet först kom.
Tråkigt när många inte ens orkar synas i press pga de inte orkar ta ev debatter och deras enorma kunskap bara når några få eller skalas av rejält i ev fåtal intervjuer man ställer upp i.
 
När jag var och tränade med Caspian för Will Rogers förra året var det fotoförbud av den här anledningen. Man fick inte ta saker ur sitt sammanhang. Det är nog ganska vettigt.

Det var det på Conrad Schumakers träning på Helsingborg i våras eller när det nu var oxå och då var ju tydligen JÅ och hennes följe där, snopet värre ;)
 
Filmade inget idag när tränaren red och det är enbart pga all hets på social medier. Ville visa er men någon jävel kommer ju snoka reda på filmen och hänga ut eftersom hon gick ganska rund :p
Gick bra iallafall men han fick inte heller till bytena men jättebra att han fick känna på hur det känns när man sitter på. Hon måste sitta ännu mer på bakbenen och bli avslappnad i länden men nu är hon iallafall tillräckligt snabb bak i galoppen.
Så sjukt provocerande att vissa hästar klarar att byta över tygeln och 7 mil långa men min häst måste gå i någon jädra perfekt GP galopp....
Vi har en plan iallafall och ska åka tillbaks på torsdag igen så får han rida. Han sa iallafall att jag har en ganska bra häst och eftersom jag fick rida hans GP-häst så är jag en ok ryttare, min egna slutsats :p

Imorgon drar jag till Dublin för att kolla på U2. Blir sjukt kul. @Kirre är nog redan där :D
 
Filmade inget idag när tränaren red och det är enbart pga all hets på social medier. Ville visa er men någon jävel kommer ju snoka reda på filmen och hänga ut eftersom hon gick ganska rund :p
Gick bra iallafall men han fick inte heller till bytena men jättebra att han fick känna på hur det känns när man sitter på. Hon måste sitta ännu mer på bakbenen och bli avslappnad i länden men nu är hon iallafall tillräckligt snabb bak i galoppen.
Så sjukt provocerande att vissa hästar klarar att byta över tygeln och 7 mil långa men min häst måste gå i någon jädra perfekt GP galopp....
Vi har en plan iallafall och ska åka tillbaks på torsdag igen så får han rida. Han sa iallafall att jag har en ganska bra häst och eftersom jag fick rida hans GP-häst så är jag en ok ryttare, min egna slutsats :p

Imorgon drar jag till Dublin för att kolla på U2. Blir sjukt kul. @Kirre är nog redan där :D

Fast de flesta(läst typ alla) som gör det byter ju inte galopp. De växlar galopp och gör inte ett rent byte på hjälpen.
Hoppbyten liksom.. Det vill ju inte du ha iaf.
 
I väntan på bättre tider har jag och Caspian ägnat oss åt barnridning (det lär ju vara ok?) och jogging eftersom jag troligen ska visa fölis om några veckor så behöver jag öva på att jogga med häst. Caspian är en naturbegåvning på detta. Troligtvis den enda naturbegåvning han har. Söt C tycker att tyllkjol är lite att ta i (Han skakar! sa systerdottern Flora) Men han var snäll ändå. Han har ett hjärta av guld, om än en väldigt liten hjärna.
20229169_10159555702450497_8512436317167624266_n.jpg
 
Barb vägrar fortfarande att brunsta. Hon ulas på måndag igen och är det fortfarande inget riktigt på gång hämtar jag henne på torsdagen när jag är ledig. Det går verkligen inte bra nu för mig. Burb är också ofräsch och jag misstänker en muskelskada. Ser ut och känns som en bristning i stora lårmuskeln vb. Så hon ska till kliniken på måndag.

Lite ljuspunkt är iaf att mitt ponnybarn som tävlat Barb kom trea i LB1 på våra hemmatävlingar. En av våra andra ponnytjejer som red sin första träning för mig förra veckan vann LB1 och LA3 :D! Är iaf lite roligt att kunna vara glad åt ungarnas fina resultat!
20265052_1955016454512336_3525475688505711851_n.jpg


20258443_1955016311179017_4165528809721612740_n.jpg
 
@Fiorano usch vad tråkigt. Går det inte att spruta igång Barb?

Jag rider mest ut nu och tar det lugnt. Har en slinga i skogen där han håller sig lugn och fin så att jag kan rida ut själv. Ska börja utöka den lite så den blir längre, men det är så himla skönt att han känns avslappnad så att vi kan fräsa på i galopp där det passar :)
Har skurat hela stallet idag så nu är där fint och rent!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 519
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp