Sv: 07:orna!

Jag håller ig till 30-35 intervaller..det gör jag iallafall året ut sen ska jag börja sänka så jag hoppas han kan vara starklar i april kanske....
 
Sv: 07:orna!

Okej, hur många dagar i veckan? Vi försöker köra intervaller två ggr i veckan 30-40 tempo. (en bit att åka tyvärr) Sen lite motionskörning på grusvägen här hemma när underlaget tillåter :grin: Många som kör bara 2-3 ggr i veckan.
 
Sv: 07:orna!

HUr i hela friden göra?? :confused: Min fröken går hur bra som helst, springer fint osv. Fart och lite rutin som fattas. Problemet är att så fort man kör fler än hon så VÄGRAR hon gå först!? Stannar, backar osv. Efter den andre susar hon fram i en jäkla fart men gå först, näe!? Var med i ett litet "träningsheat" förra helgen, voltningen och allt funkade fint så det var ju skönt att se. Jag är helt nollad, någon som vet hur man får bukt med detta? Hur man kan träna bort det?
 
Sv: 07:orna!

Jag kör pullert 2-3ggr i veckan och har nu börjat åka in till banan var 14:e dag, så varannan vecka går hon intervaller på rakbanan å varannan vecka ett banjobb. Har inte börjat köra några farter än men snart är det dags. Gäller bara att hitta lämpligt sällskap :) Ska prova spänna för henne framför släden nu under jul :)
 
Sv: 07:orna!

Hur känns era nyblivna 3-åringar? Börjat planera in start? :)
 
Sv: 07:orna!

Vinterträning i all ära, underlaget är superfint, bästa tiden att träna :) Själv hoppas jag på kval till våren men funderar på att lämna in henne för finliret och rutin på banan i nån månad, bara svårt att veta vart? Någon bra tränare som inte kostar skjortan? Har lite långt till banan nämligen...
 
Sv: 07:orna!

Det var ett tag sedan jag var här inne o skrev. (läser mer)

Hur går det för era pållar? Är extra nyfiken på de som premade?

Det blev ingen premie för mig (växtperiod, senare inkörning bl.a)

Så därför funderar jag på de som premade sina hästar fungerar de lika bra än och vilka tider ligger ni på nu??

Tänkte om man kört premie så har man tränat på fint så skulle vara roligt att veta om det skiljer något på tider mellan de som inte körde och de som körde..............:)
 
Sv: 07:orna!

Skulle premat, men hon glänste bara i värmningen, var inte riktigt redo tyvärr, men övertygad om att hon klarat det om voltningen inte strulade så. Vintertränat hemma nu någon månad och blir så ett tag till, svårt att ta sig till rakan nu i all snö, men jösses vad fint det är att köra nu :d kan inte bli bättre!

Kör 1.30-1.40 tider i intervallerna än så länge men smugit neråt lite mer än så, men inte riktigt där ännu, mer rakbana krävs så det får det bli! Funderar på att skicka henne till en tränare nån månad för finslipning framåt mars men får se om jag hittar någon som passar oss? Kostar en del...

Samma här, nyfiken på hur det går för er andra :) med träning och så. Alltid skoj när det går framåt!
 
Sv: 07:orna!

JAg vintertränar som sagt och körmest 3000 meters när jag kör fort...ska börja vässa när banorna tillåter det, just nu är det mest löst o moddigt
 
Sv: 07:orna!

vi har ganska bra vinterbana nu, så på onsdag blir det att checka hur fort hon går, förhoppningsvis med proffskusk. :) Tror dock jag väntar med start tills närmare maj- juni om hon är redo då
 
Sv: 07:orna!

Blev ingen bana idag då mitt träningssällskap ställde in pga kylan :(
 
Sv: 07:orna!

kl Vår jätte till häst hann ju aldrig gå premie på grund av en foderstrupsförstoppning. Nu är hon igång och efter att ha varit riktigt lat har hon börjat studsa och fara och ta tag i grejerna och slå (hon är närmare 1.70 så det är inte så kul) men hon är väldigt ojämn fortfarande. Så stor som hon är tar vi det mest lugnt och styrketränar nu. Det blir backe framåt mars och sedan bestämmer hon själv när det blir kval... Röra sig kan hon så det är monté vi hoppas på när hon har startat lite nästa år.
 
Sv: 07:orna!

Min fröken är också lite "ojämn"? Funkar fint och tränar på alla tiders i knappt en månad sen blir hon väääldigt slö ett tag (vila) sen pigg och tokig igen sen slö osv osv? Antar att hon växer?
 
Sv: 07:orna!

Äntligen har jag vart på banan, hade tyvärr lite dåligt sällskap till hästen men ja valde dom som går betydligt fortare. Hon sprang första varvet på 43-45 andra gick lite saktare då hon blev lite trött å less på att springa ensam (dom andra var ganska långt före) Distansen (2140) gick på 1.47-48 så ja e toppen nöjd med henne :D
 
Sv: 07:orna!

Länge sen jag var in här också nu;)
Vi ska försöka att ta oss ner på banan snart och se var vi har honom tidsmässigt lite, men han känns då bra här hemma iallefall:D
 
Sv: 07:orna!

Snacka om att de va länge sen de va uppdaterat här;)

Vi har hunnit med en start med våran 07:a, men han slutade oplacerad efter att han inte alls funkat i travet...och inte nog med det, han blev även inblandad i en mindre olycka där en galopperande häst framför styrs ut rätt på Mirre och Kenth åkerlund! Så dom krokar ihop och Mirre fortsätter trava och drar omkull det andra ekipaget:grin: Och Kenth åker fram på galonskyddet som sitter på sulketten, men lyckas ta sig upp i sitsen igen. Men allt gick då bra som tur va, Mirre kunde ju ha blivit rädd och slagit men han höll sig lugn:)
Och han skötte sig jätte bra under hela tävlingen också, och de va jätte skönt att se. Så nu är det bara att ta nya tag och fixa upp hans bakkärra :D
 
Sv: 07:orna!

Min fröken är inlämnad nu hos tränare på bana, 3 veckan nu. Blir nog 4-6 veckor allt som allt. Hon sköter sig, strulade lite i början och igår gick hon första snabbjobbet, ensam att tilllägga, han hade ingen klocka med sig men uppskattades till 1.40 runtom. Långt kvar men hoppas det går snabbt så "fort poletten trillar ner" på tösen ;) Hon är redo men inte hajat riktigt ännu....
 
Sv: 07:orna!

Nu va de hemskt länge sen det blev uppdaterat här ;)
Hur går de med alla 3-åringar, snart 4-åringar?

Våran Mirre gjorde två starter till efter förra uppdateringen jag gjorde, men han funkade inte alls i travet speciellt i sista starten på Romme. Men han tog iallefall en 5:e plats i andra starten han gjorde och satt rekordet 36.0, fast än han skyggade i starten för galopperande hästar.
Men iallefall efter sista på Romme har han inte gjort någon mer start, och mest troligt blir de ingen försen till nästa år.

Det fel vi hittade på honom sen va att båda bogbladen hade flugit upp, troligtvis efter olyckan i första starten, och nu har vi jobbat med det under hela sommaren för travet har inte funkat.
Men efter att vi lagt om träningen på honom dom sista kanske 3-4 månaderna sa verkar det som att han kommit på att de inte gör ont längre och nu funkar travet riktigt fint, och nu när han nästan bara gått för tryckvagn och pulsmätare ser han riktigt stark ut :)

Har ingen jätte bra bild, men får duga med de här från sommaren/och nu från mobiluppladdningen;) :
Huvud
32542_397940338955_768688955_3977543_1871883_n.jpg


Profil
69059_446940028955_768688955_5059544_6962594_n.jpg
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: Imnir
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: MiniLi
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp