Sv: 07:orna!

Mauthoria: Såg att du fick spår ett i ditt premielopp. Fick också spår ett i första. Bra med lite plats på sig i volten :) Men är lite orolig hur hon ska reagera när det kommer upp fyra stycken utvändigt i startögonblicket.

Lycka till!!

Såg inte detta förrens nu :grin: Tackar och så tråkigt för dig att det blev som det blev. Ja just det, spår 1 ja, inge vidare ännu tyvärr. Nu blir det vila ett par veckor, sen köra på igen, träna träna, volta volta ;) Hur blir det för dig och Mia nu framöver med träning? Vi kanske kan träna ihop på Axevalla framöver om ni ska dit? Ju fler hästar desto bättre :laugh:
 
Sv: 07:orna!

kl

Usch jag börjar bli lite orolig för min tvåårshingst.....Jag har aldrig kört nåt liknande...idag dróg han iväg underkant 20 med mig på rakbanan en repa..klockren, utan käk och hur stabil somhelst :eek:
Vart ska detta sluta och framför allt får han verkligen inte springa så fort redan

( han hann bara springa typ 100 m innan jag fick ner honom i vårt förutbestämda tempo som skulle vara 40.)
 
Sv: 07:orna!

Var sista tvaaring ar nu pa bete hos sin agare och vi har gjort plats for de nya bebisarna istallet.
I ar var det inte sarskilt lyckat rent statistik massigt men jag ar anda nojd.
Pacer hingsten fick avlivas pga sitt bakkna (kommer inte ihag om jag berattat hela historien men uppfodaren "skrotade: honom vid tva manaders alder pga benbitar i bakknat och han saldes via olika auktioner tillslut till oss. Det tog ett par dagar innan svullnaden kom och man sag att ngt inte stod ratt till (helt klart pa anti inflammatoriskt och smartstillande pa auktionen) Operationen gick bra men tyvarr kollapsade knat under konvalescenten - det var helt enkelt i for daligt skick nar vi val fick reda pa allt det har. Han var halt i hagen och vi beslutade oss for avlivning innan han borjade fa riktigt ont av det.

Pacer stoet gick 2.06 ett par ggr innan vi gav upp med henne. Hennes attityd var helt enkelt for jakligt. Ingen vilja att ga och en riktig liten satmara i stallet. Gar just nu i en hage och vantar pa forsaljning eller betackning - inte helt klart vilket det blir an.

Travar hingsten kvalade tva ggr pa riktigt bra tid men var inte helt mogen mentalt. Dessutom var han stor och kraftig fran borjan sa tillsammans med agaren bestamde vi oss for att vanta tills nasta ar. Jattefin hast som forhoppningsvis kommer bli riktigt bra som tre aring.
 
Sv: 07:orna!

Våran lilla pojk ska gå kval på Rättvik på måndag! :D
Va bara två äldre hästar med, så han får inget direkt sällkskap, men får väl hänga med så gott det går då ;)
 
Sv: 07:orna!

NU ha Mirre klarar sitt kval! Tiden blev 1.50.1, fast att han fick springa helt ensam där bakom de snabbare hästarna, så han blev lite sur och stannade till nån gång.....:grin:
Skönt att ha de gjort:laugh:

Körde gjorde Per-Olov Brasar
16267_171313788955_768688955_2662834_4104960_n.jpg
 
Sv: 07:orna!

Vi fick 4 st 07:or 3 har gått premie varav en har startat men han galopperade tyvär.Och den fjärde blev såld till norge. Så det får man va nöjd med:D
 
Sv: 07:orna!

här e våran senaste 07a vet ej om det blir tävling eller avel. återstå att se
IMG_0658.JPG
 
Sv: 07:orna!

HAr ju glömt berätta att Myra klarade premien den 28 Oktober! :D

29873568.jpg
 
Sv: 07:orna!

HAr ju glömt berätta att Myra klarade premien den 28 Oktober! :D

29873568.jpg

Grattis :bump:

Jag är supernöjd med min gangster fröken nu :love: Mognare, mycket mer motor och vilja att springa. Hon tar i mer nu. *peppar peppar* Hoppas det fortsätter så. Men så fet som hon är nu har hon aldrig varit :eek: Hon praktiskt taget rullar fram...
 
Sv: 07:orna!

Grattis :bump:

Jag är supernöjd med min gangster fröken nu :love: Mognare, mycket mer motor och vilja att springa. Hon tar i mer nu. *peppar peppar* Hoppas det fortsätter så. Men så fet som hon är nu har hon aldrig varit :eek: Hon praktiskt taget rullar fram...

Jag känner igen dedär! springer bättre än någonsin trots att hon blivit fet som en julgris :o
 
Sv: 07:orna!

Min Knighthood var på Spa igår, han har fått karledsinflammation och fick stå i saltvattensbubbelbad :D
Han betedde sig som ett proffs i ämnet :D

12844_1249908777620_1526504432_640963_322257_n.jpg
 
Sv: 07:orna!

Åh så gott det ser ut! ;)

Jag är så lycklig nu, min tjej tränar på finfint! Hon är så villig att springa så jag har aldrig sett på maken :d Så duktig och kämpar på riktigt bra! Hoppas det fortsätter så... :bump:
 
Sv: 07:orna!

Gjorde vi ocksa med en senhast forra aret. Stackaren fattade dock inte skillnaden pa vatten och vatten sa han forsokte sig pa simning precis som i poolen.
Spa agarna var sadar glada...
 
Sv: 07:orna!

Hur går det för alla med träningen ute i kylan? ;) Hur ser era träningsupplägg ut nu mitt i vinterträningen? Kan vara skoj att jämföra. Har läst mig blind på alla möjliga olika träningsfilosofier och vad som tycks vara bäst. Vad är nästa mål?
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Imnir
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: MiniLi
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp