Sv: 07:orna!

Tack :) Skönt att de är gjort, så hårt i marken så de går ju knappt att träna för tillfället, så de blir pullert körning i två veckor sen får vi se om de blir mildare eller om vi får nå snö så de går att träna igen
 
Sv: 07:orna!

Grattis :)

Samma här, stenhårda vägar så det blir bara gärden och rakan två ggr/vecka ungefär. Skogen funkar ju ej heller pga av den förbannade jakten :mad:
 
Sv: 07:orna!

Skulle de vara så att de inte kan tyda märkningen fast de rakar så gör de ett dnatest. Men du får starta ändå i premielopp.

Har för mig att de var så iaf..


Okej skönt! då slipper jag oroa mig :laugh: är nog nervös inför själva loppet!
 
Sv: 07:orna!

Jag. Piruett hade aldrig körts av nån annan än mig innan premieloppet. Det var inget jag oroade mig över innan.
 
Sv: 07:orna!

Jo tack det är bara fint! Hon har varit pigg och kry länge nu. Aldrig varit dålig eg. förutom lymfangiten i våras, peppar peppar! Bara lilla jag som ringer doktorn så fort hon är lite hängig ;) Väldigt märkbart på henne då hon växer och brunstar (vilket hon gör jämt!?) Ska tom. göra ett våghalsigt försök på premie nästa vecka, hua, vad nervös jag är :crazy:
 
Sv: 07:orna!

Här kommer några färska bilder på ynglingarna.
Ludvig Sisu
29685090.jpg

och så tjockisen Piruett
29685115.jpg

29685096.jpg
 
Sv: 07:orna!

Mauthoria: Såg att du fick spår ett i ditt premielopp. Fick också spår ett i första. Bra med lite plats på sig i volten :) Men är lite orolig hur hon ska reagera när det kommer upp fyra stycken utvändigt i startögonblicket.

Lycka till!!
 
Sv: 07:orna!

Snart dags för premie för min tös :laugh: Tränat på riktigt bra det sista på rakan. Varit på banan flera ggr och kört "riktiga" heat varvat med skogsbana och rakbana på "riktiga" banan. Allt funkar fint och hon sköter sig helt okej men......hon vill inte springa först!?? Så fort polaren som hon tränar med kommer bakom så stannar hon?? Lite trots antar jag (mycket egen vilja fröken)

Så vad händer nu, av all jäkla otur som finns, vi får spår 1 :eek: Jag var nervös från början men nu känns det sju resor värre! Vet inte hur detta ska gå? Nervös att hon inte ens kommer iväg från start? Har provat helstängt det sista och tänkte köra med det och hoppas det blir bättre. Någon som har några visa ord att skänka? :bow:
 
Sv: 07:orna!

Vet inte om man ska skratta eller gråta...
Måste ha hamnat i tidernas sämsta premielopp. Efter värmningen sa kusken "Tidsmässigt kommer det inte att vara når problem, vad jag är orolig för är att hon kommer bli rädd när det kommer hästar runtomkring så att hon galopperar därför".
Hon trevar iväg lite från spår ett och hamnar i tredje invändigt, men travar perfekt och man känner sig riktigt nöjd. Då kör tomten i ledningen 42.5 första varvet. Redan 1100 kvar har hästen framför ändå tomt i tanken och börjar långsamt men säkert sjunka genom fältet och drar med sig min bakåt. I sista kurvan har hon dragits sist men över upploppet hittar kusken några luckor och kryssar sig förbi några hästar men får aldrig riktigt fritt.
En enda av 14 hästar klarar premietiden (den gick 35.0)
Man blir ju lite ledsen att nån tar ut en häst som tröttnar efter ett varv när det gått dryga 42 och förstör för så många andra. Alla som satt på innerspår var ju chanslösa att nå premietid när det gått så sakta och ändå bara dras längre bak i fältet
 
Sv: 07:orna!

Så oerhört trist för er. Nu finns ju inte heller några fler chanser i år...:(

Men samtidigt kan man ju undra vad de andra kuskarna tänkte med? Nån måste väl ha haft klocka med sig och insett vad som höll på hända innan upploppet? JAg menar, går varvet på 42,5 så måste man ju köra som sämst 1.27 andra varvet för att klara sig.
 
Sv: 07:orna!

Fasen vad tråkigt! Irriterande!

Gick inge vidare för mig heller. Min kom inte ens till start :( Avbröt i voltningen vilket vi hade i baktankarna då hon inte kan gå först ännu (första spår) Väldigt tråkigt men bara att träna på och få mer rutin. Hon såg för jäkla fin ut i värmningen iaf :) Inte rädd för något och sprang så fint så fint. Nya friska tag....
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 536
Senast: Askur2017
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 811
Senast: Linn-Nora
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp