Bukefalos 28 år!

07-ornas 18'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Kirre
Får lyssna några gånger till. Det kanske tar sig :p Jag har bara sett dem 4 ggr i Sverige(kan vara 5 när jag tänker efter), 1 gång i London och 1 gång i Nashville.
 
@Jfrelin Tycker jag. Mina favoriter varierar men slutar med att jag listat nästan alla låtarna. Ungefär som när jag ska peka ut den bästa på Achtung Baby (som för övrigt var det namn lillskit skulle fått om hon varit hingst, nu blev det nästa skiva som fick stå för namnet istället. :D ).

Det har blivit sju ggr i sverige och några gånger sju utomlands. :o :love: Men är ju över en dryg tjugoårsperiod så blir ju knappt två om året utslaget. :angel::idea:
 
Hade kirop ute idag. Låsning i länden precis som jag trodde. Satt inte fast någon annanstans så MVG till mig. Sjukt hur bra jag är egentligen :p
Fyller år idag, tråkigt att buke slutat med tårta på avataren, och fick biljetter till clinic på lördag med Christoph Hess på Strömsholm. Temat är Happy athlete. Ska bli superkul!
Grattis !
 
Idag hade det tinat så underlaget var bra igen. Red iofs ut men fokuserade på att jag skulle sitta rakt och inte vika mig i midjan, och se på tusan så galopperar hästen rakt utan att skjuta över mig. Sen ska jag bar försöka få med det in på ridbanan. ;)
 
Grattis i efterskott @Jfrelin !

Min häst har klarat 3 dagar på Box galant! Märkligt att man kan bli stolt/glad över ngt sånt, men för något år sen skulle hon försökt hoppa ur boxen. Så i dag fick hon komma ut ett par timmar i sjukdagen efter lunch. Då hittade hon en ny kille att snacka med i hagen bredvid och va mkt nöjd.
 
@Charlotte1975 Skönt att det gått bra. Min fixade också boxvilan i somras mkt bra. Även sjukhageperioden. Ibland förvånar dom en. Men tackolov behövde jag inte rida henne under tiden, jag tror det gått sämre. Ofta sköter hon sig en kortare period så länge hon inte triggar igång på nåt, tex ridning och det slår över i skallen.

*kl

Red ut ikväll i mörkret. Hon vilade igår då jag tänkte att hon behövde det efter att ha gått i en vecka. Jag var dessutom helt slut igår så jag bara orkade inte.
Det tog hon igen idag med att vara extra laddad. Skötte sig fint men gick och spände och formen var inte direkt den bästa, om än hon bjöd till fint i slutet. Höll mig i skritt och trav, galoppen hade bara gjort henne stretig och ingen som helst form att tala om, i kombination med kolsvart mörker och vilt i dikeskanterna längs ridvägarna så kände jag inte för den utmaningen...
 
Själv tog jag också en ridtur i mörkret, men inklämd mellan fyra trygga (eller nja, de var lite :bump:ibland....) ponnies kan ju inget hända, 2 framför och 2 bakom, så är hästen helt avslappnad :D. Sen fick han fruktsallad när han kom hem, banan och äpple i krubban. Imorgon blir det dressyrlektion, ifall vi överlever alla farligheter som finns på vägen mellan stallet och ridhuset, när vi är alldeles ensamma:crazy:
 
Tömkörde igen igår konstaterade att hon har fyllt ut med muskler i ryggen. Hon såg mycket rundare ut i ryggen igår jämfört med bara förra veckan! :bump:
Idag red vi ut en sväng med sällskap. Perfekt underlag i skogen nu, några plusgrader, inte så blött. På ängarna kunde vi galoppera på lite till ffa dressyrhästens stora glädje!

I morgon är det tömkörningsträning igen, tänkte be tränaren köra lite och se om jag kan filma en snutt.
 
@Marvin Vad härligt att hon börjar ändra sig i kroppen och bli finare i ryggen:)!

_____________________________________________________________________________

Jag funderar på att låta en tjej här låna Barbie att rida dressyr KM på söndag. Givetvis med strikta order om att bara rida fram i högre gångart än skritt i tio minuter. Men tänker att ett LC.program kan hon trava runt utan att det gör något. Tjejen har ridit Barbie förr och hästen är så lättriden att hon behöver inte ridas fram mer ändå. Tänker jag helt galet? Tjejen är världens gulligaste och hennes egen ponny är skadad och den ridskolehäst hon skule få ta är också skadad så jag vet att hon hade blivit superglad om hon fick vara med.
 
@Marvin Vad härligt att hon börjar ändra sig i kroppen och bli finare i ryggen:)!

_____________________________________________________________________________

Jag funderar på att låta en tjej här låna Barbie att rida dressyr KM på söndag. Givetvis med strikta order om att bara rida fram i högre gångart än skritt i tio minuter. Men tänker att ett LC.program kan hon trava runt utan att det gör något. Tjejen har ridit Barbie förr och hästen är så lättriden att hon behöver inte ridas fram mer ändå. Tänker jag helt galet? Tjejen är världens gulligaste och hennes egen ponny är skadad och den ridskolehäst hon skule få ta är också skadad så jag vet att hon hade blivit superglad om hon fick vara med.

Ett LC program orkar hon säkerligen med, hon är väl ganska igångskrittad nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp