07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åhh, jag vill också ha strand att rida på! Här finns hav och massor med kust, men inga ridbara stränder. :p

Har nu anmält oss till 2 st fälttävlan, styringe 29 juli och flyinge 4-5 augusti. :bump:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Aaa, det är skönt att ha det inom rimligt avstånd, tar ca 20 min att köra så det är överkommligt tycker jag :)

Och hästarna brukar ju tycka att det är rätt roligt, Fille tycker dock att det är JÄTTE HEMSKT! Båda att gå i vattnet, upp ur vattnet, skummet på vågorna, TÅNGEN, ja, allt man kan tycka är läskigt med en strand tycker han är läskigt ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*
Nu har prince sadel anlänt! Jättefin o låg faktiskt över förväntan. Hinner inte provrida den idag d får bli imorgon så vi håller tummarna att den ligger bra under arbete oxå. :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Idag fick jag äntligen träffa pållan igen! :banana:

Hon var kanske inte lika glad som jag, men kom direkt när jag ropade på henne. Hon har gått upp i vikt dessa två veckorna! Solblekt och i STORT behov av ett bad, pälsen och manen är helt flottiga av alla salvor och smörjor och sprayer som jag haft min stackars hästvakt att ta på. :angel:

556976_10151107529435429_638595808_n.jpg


534966_10151107533455429_418549579_n.jpg


Vi skrittade ut en runda på lång tygel, jag övervägde att ta säkerhetsvästen, men struntade i den. :p Ramlade av efter 10 min när hon gjorde en 180 graders på 2 millisekunder pga en port som gnisslade... :cool:

Tur jag inte hade mina nya stövlar. :eek: Hon stod kvar och glodde på porten, så jag ledde henne förbi och satt upp igen. Fortsatte rundan på lång tygel. :angel:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åhhh nu har ja ridit i min underbara santa cruz :) prince har aldrig gjort så bra fattningar i högervarvet som igår. Det e hans svåra varv men igår satt dom klockrent!! :) älskade häst. Hoppade 2 hinder runt 70cm så nu jäklar ska vi igång :) först ska ja bara upp till Gbg en vecka för lite Gothia cup sen jäklar!! :-)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad skönt!
Sadel letande/ryggproblem är såååå tråkigt!!
Har haft samma med Fille men har ockås hittar vår Sadel med stort S nu :p

*kl*
Igår var vi på stranden!
Pigga spända hästar men allt som har med vatten att göra gick bra.
Men Filles ryttare ville såååå gärna "hoppa" över den minimala stocken som låg på stranden (Fille vågade inte ens gå nära den eftersom han trodde att det var Loch Ness som hade spolats upp på land...) så jag fick rida först med gammeltanten som snällt gick över och sen efter kom Fille!
Och han blev ju så lycklig över att han överlevde så han var tvungen och bocka lite och råkade då tappa sin ryttare :p:angel:
Han stannade dock snällt och tittade på henne men minen "Miss!" :rofl:

Jag skrattade själv så att jag höll på att dö :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Här händer det inte mycket, Q går och vi har så smått börjat med upptakten inför CotY. Han känns i fin form och har planat ut i växtperioderna (igen) samt lagt på sig lite hull (annat hade varit skam eftersom han och hagkompisen sätter i sig 25 kg bra hö per dygn just nu).

Har anmält och bokat boxplats till CotY nu i alla fall och försöker nu få in ett meeting innan slutet av augusti så han får öva på att åka bort och sova på annan plats samt gå en klass per dag. Problemet är att jag jobbar helger, har en till som ska tävlas och att det är ont om bra tävlingsplatser som passar önskemålen.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*

En tråd för oss :)
Lite bilder på min skrutt, född 2007. En Hunter imp. danmark utan stam.
Har ägt han sen maj, han heter något så fint som Batman ;)

Sålde min förra häst som läromästare till en annan tjej och skulle prompt ha en hästfri sommar då jag fick bebis i mars, men sen ramla jag över den här och fick ett bra erbjudande så kunde inte tacka nej. Han är genom gå och sådan härlig häst så är så glad att han kom till oss!

Innan han kom till mig var han knappt riden, så någt efter för sin ålder.

Tyvärr lyckades han skada sig i lördags, är sne över ryggen och stapplar med ena bak så det blir klinik besök på onsdag(nästa vecka) håller tummarna för att det inte är alvarligt!

552543_10151100818345090_859249074_n.jpg


599456_10151100868475090_1150644321_n.jpg


578803_10151100871270090_1904912457_n.jpg


479798_10151100945075090_1864539569_n.jpg


306720_10151100948620090_1926893332_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Kl

I dag har jag varit hemma på blixt visit och hälsat på Elle. Hon är nu riden 2 veckor efter senaste skadan. Hade varit väldigt spänd i början av sadeln, men har hållit sig på mattan. Hon var pigg men såg mkt fin ut. Fick sitt nya flugtäcke som jag köpte i F-bo, då hon växt ur sitt gamla. Såg ut som en mumie men skönt mot alla äckliga bromsar och insekter. Tycker inte hon reagerat så mkt på dem tidigare år. Längtar tills jag kommer hem i augusti och kan börja rida henne själv.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Min pålle har stot sen föra söndagen då jag trillade av och slog i knät hade tänkt ta mig upp på hästryggen i till helgen men vet inte om jag kan gör fortfarande ont :( jag som hade tänkt hårdträning för min underbara tränare nu när jag har semester men nä :/ istället går han i hagen och blir tjock
524132_10151049557124771_732767088_n.jpg
hade ute han på ridbanan så han fick springa av sig lite(går ju ej med de andra unghästarna som är st längre för han tror han är hingst) han var allfall väldigt pig en liten film ni får ändra så de blir hd kvalité http://youtube.com/watch?v=0tsNZ-Cin_c
 
Senast ändrad:
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Längesedan jag var in o kikade nu. Vad fina alla sommarhästar är :D

Vi har ridit på ordentligt två veckor så det blev en veckas vila efter det. I måndags kom equiterapueften och kollade igenom prinsen utan anmärkning :) Så efter en veckas vila och massage på det var han ordentligt laddad idag! Dum som jag var tänkte jag inte på att det är en unghäst (inriden iår) som har svårt att hantera sig själv... Precis när jag kommit upp med överkroppen över sadeln känner jag hur han kurar ihop sig och laddar. Jag hoppade av och tur va väl det för han for iväg i världens j*vla rodeo!! Stallägaren kom som tur va precis efteråt och kunde hålla honom när jag satt upp. Ibland undrar jag hur jag tänker, varför inte longera innan jag skulle upp? Aja, summa sumarum så gick allt bra iaf :) Alla lär vi oss av våra misstag ;)

Idag har jag ägt honom i 9 veckor och inte ångrat mig en dag! Jag är helt såld på denne lille kille :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hahahaha ja det är lätt att glömma att de fortfarande är unga när de sköter sig så bra för det mesta.

*kl*

Vi börjar närma oss tävlingsformen. 3 veckor till start.

030-1.jpg


028-2.jpg


020.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon är så söt så jag skulle vilja äta upp henne fast jag gissar på att hon innehåller en hel del extra kalorier just nu :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Fina ni är! Önskar att jag kunde få till formen på min kamel också. :crazy: Har lite panik eftersom min dressyrtränare ställde in träningen i morgon (som jag bokat veckor i förväg för att jag verkligen skulle få träna då) och vi startar fälttävlan nästa söndag. :eek::eek:

Vi får väl hoppas på hoppningen och terrängen istället, men jag skulle verkligen vilja få upp dressyrresultaten snart!

Fiorano: Härligt att hon är frisk! :banana:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack!

Det är så irriterande när träningar blir inställda. Min tränare ställd in 3 träningar i rad för mig.... typ samma dag som jag skulle rida. Och visst har jag förståelse för sjukdom, akuta fall på hästar osv men va fan man vill ju träna :D

Ska faktiskt träna ikväll. Hoppas på att skänkelvikningarna sitter bättre och att hon fortsätter att ha bra förvänd galopp så vi kan debutera LA i Oktober.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Ariel är kvar hos hingsten, 3 veckor senare... Ingen brunst i sikte, så i måndags gjorde veterinären ultaljud. Förmodligen en gulkropp, så hon sprutades och skulle gå i brunst onsdag, torsdag eller fredag. Men ingen brunst. :crazy:

Nu funderar vi på att låta hingsten och Ariel gå tillsammans i några veckor, så kanske hon fattar vad vi vill ha från henne. :devil: Men just nu ser det mörkt ut på fölfronten. :(
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad tråkigt, hoppas hon kommer på bättre tankar.

kl

Så nu hoppar jag in i den här tråden med min nya häst. Fick nyligen ta bort mitt älskade fina halvblodssto men nu har jag köpt en ny häst, en frieserkorsning som heter Grand Prix.

33168254.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
760
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 377
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 968
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp