07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack, ja jag tror jag kommer bli nöjd med henne. Var så roligt att se filmen från provridningen, satt med ett leende på läpparna hela tiden haha.

Fiorano, vad kul att ni äntligen är på g!

Jfrelin, roligt att det börjar närma sig tävling, vilka klasser ska ni rida?

Den ridbanan på dina bilder har ju jättehäftig miljö omkring sig, så vackert!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja det ska bli kul att få starta igen. Vi fick hela vårsäsongen förstörd med kolik och sen uttänjda ligament i patellorna så vi hann inte med en enda start :(
Men nu jävlar!:D

LB:2 blir det den 10 augusti och sen hoppas vi på debut i LA i oktober, debuten var egentligen planerad till juni. Hon är super att ha med på tävling så det är skönt att man slipper den stressen och "bara" behöver tänka på att komma till ridning.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja ush kolik är det värsta jag vet, drabbade ju min älsklingshäst som fick somna in. Så skönt att hon är lugn på tävling, det underlättar ju en hel del.

Jag provade att rida min nya pålla idag, red ca 15 min och bara skritt och trav, jag kunde inte låta bli fast jag egentligen tänkt vänta några dagar med att rida.

Hon var såklart lite spänd och fick värsta frieserhalsen, men efter ett tag lugnade hon sig och kunde slappna av lite. Jag ställde inga krav alls mer än att hon skulle lyda mig och inte lyssna för mycket på gaphalsarna i stallet.

Jag tycker hon är lite omusklad på övre delen av halsen och även rygg, bakdel. Så det blir nog att jobba mycket med övergångar, och fortsätta i lång och låg form som förra ägaren gjort bra tycker jag. Jag kommer även försöka få henne lägga på sig några kg, men det är nog inga problem då jag har ett hyffsat bete.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Nu är Ariel äntligen betäckt! :banana: Var orolig ett tag att det var något fysiskt fel på henne (fatta vad deppigt med ett diplomsto som inte har livmoder :crazy:) men hon var bara som sin matte. ;)

Så efter att fått gå själv med hingsten en timme, prata om lite olika saker, mysa lite och klia mankam, så blev det betäckning. :bump:

Lärdom till nästa gång, alltid fribetäckning... :p
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad bra, då blir det förhoppningsvis ett litet föl till nästa sommar!

Gandhi, som jag valt att kalla min pålla, är hälten frieser, hälften oldenburgare. Oldenburgare är väl en tysk variant av halvblod.

Idag red jag lite i paddocken, hon är så duktig, allt är ju nytt för henne!

I början av passet blir hon lite spänd och får då värsta frieserhalsen, rätt upp, känns som om man sitter på en giraff. Men efter att ha skrittat runt lite, flyttat lite för ytterskänkeln och försöka peta tillbaka ytterbogen in på spåret så slappnar hon av och då hamnar hon ofta lite väl lågt istället, inte så lätt att hitta rätt arbetsform men jag tror det ger sig med tiden :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Sassiball: Härligt att du hittat din drömhäst!

Min lille Ture var i Östersund i helgen och var felfri i sina tre starter i 1,10, 1,20, 1,20! Jag fick skjutsa honom till ryttaren förra söndagen då jag inte hade möjlighet att åka med. Kändes sådär, men med facit i hand så gör det nog inte så mycket.
Nu får han stå kvar hos henne till på söndag då han även ska tävla kommande helg, sedan blir det lite ledigt.

Bjuder på en bild från 3-års, tänk vad de växer!

Tornado_Surprise.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack, vad roligt att du tycker det! hade det inte varit så långt mellan oss så vet man inte vem som hamnat här :) :p

Din 07 är ju jättefin!

Idag hade jag planerat att Grand Prix skulle vila. Det hade visst hon också planerat eftersom hon hade trampat av sig en sko. Tror de har vandrat lite pga alla bitska flugor. De har flugtäcke men bromsarna biter ju igenom.

Hon är fortfarande väldigt snäll vilket känns skönt.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*
Usch jag har börjat fundera på om jag vekligen har tid och ork med häst :( känns inte som jag får ut nånting av det längre.. Har en liten 1årig son och en 12 åring. Jobbar för fullt båda två och det känns som vi inte ens hinner röja i trädgården, än mindre åka iväg o träna med hästen :( nu rider ja typ 3-4 dagar i veckan, MEN d ger inget. Visst Prince blir bättre o bättre men tävla känns way to far just nu. Och jag är en människa som gärna vill tävla. Hade honom utlånad 6 månader när oliver va liten. Kändes bra men d va ju för han stod på Bollerup. Klarar inte o låna ut och inte ha koll. Medryttare e svårt här och man vill ju ha nån som strävar åt samma håll och tänker på samma vis. Usch ja har haft honom sen han va 6 månader :(
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Det låter jobbigt. Jag har ju också två barn, 6 resp, 3 år och vissa perioder blir det lite jobbigare att hinna med helt klart. Men att vara utan häst är för min del inget alternativ, det skulle jag aldrig klara av.

Kan du inte dra ner lite på ambitionsnivån? Sagt från mig som har väldigt svårt med det där... man måste ju inte tävla.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Kl. Sitter här å är lycklig. Har tyvärr inte tid att få till några bilder ännu men det va så roligt att rida dressyr lektion idag åmin häst var så duktig. Har haft honom lite mer än 3 månader å nu börjar v bli ett bra team. Gullig å gosig är han oxå. Jag är sååå glad!!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag fattar inte att folk har tid med både barn, jobb och häst alls! Jag har valt bort barn... Med mitt jobb skulle det aldrig gå, och jag har hellre häst! :angel:

Idag var vi och tränade terräng inför fälttävlan nästa helg. Hon känns seg och tradig och jag blir arg på henne. Händer inget när jag lägger på skänkeln. Tränaren tyckte ändå att hon galopperade på bra och under sig, och hoppar gör hon ju, men känslan är "tråkig".

Skulle säkert behövt ha henne installad på nätterna när vi tränar inför tävling, men stallet som finns här vid betet skulle jag aldrig våga lämna henne utan tillsyn i!

Sen är jag också seg och trött, var förkyld 2,5 vecka på semestern (:crazy:) och nu har jag jobbat varje dag (inkl nattjour och dagjour i helgen) sedan semestern tog slut. Egentligen orkar jag inte åka och träna på kvällarna sen, men vad ska man göra?

I morgon blir det till slut dressyrträning, vi får väl se hur det går. Nu har jag köpt in Lympos Sport att fodra upp henne med.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag förstår liksom du inte heller riktigt hur folk hinner som har barn. Eller tja, mina vänner som har barn har i princip alla slutat rida och sålt sina hästar och vissa har ist köpt ponnier till ungarna och börjat karriären som ponnyförälder. Jag ryser vid tanken, och vill inte heller ha barn.

Vad det gäller din svarta pärla hade det troligen verkligen hjälpt att ha henne inne om nätterna. Ett foder som jag märkte med ponnyn att hon blev mycket piggare av är Kvarnbys sockerfria lusern. Jag har ingen aning om varför hon blev pigg av just det:D. Men hon fick det bara i korta perioder och vartenda gång så blev hon dunderpigg, så något särskilt ar det:p.

*kl*

Jag har ridit min lilla ponny nu några dagar. Häromdagen travade jag några varv på ridbanan annars håller vi bara till i skogen. Inser att hon har tappat massor av denna lång vilan:(. Kommer ta en hel evighet innan hon är tillbaka i formen hon var innan hon blev sjuk. Då var verkligen helt super men nu är hon bara tjock och rätt oengagerad. Den sportiga pigga ponnyn hon var i våras är lååååångt bort. Men men det kommer tillbaka så småningom och jag är glad att jag iaf kan börja rida igen.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Idag har jag ridit ytterligare några varv på banan och denna gången med fotograf på plats:).

582062_3909429866108_1213466032_n.jpg


531275_3909431826157_1665375457_n.jpg


165819_3909432226167_320066688_n.jpg


406286_3909433306194_1284126448_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tänkte också så där om barn tidigare. Jag skulle inte klara mig utan hästMen de går om man vill! Tur att jag väntade så pass länge som jag gjorde, annars hade jag nu i efterhand gärna skaffat många.:D Hoppas verkligen hon blir häst tjej så man går köpa ponny sen!:p

Din ponny ser fin ut på bilderna! Ingen hosta? Längtar så mkt efter att få rida nu men dröjer nog 2 veckor innan jag är hemma igen...
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag har barn och 5 hästar på stall :D
Fast nu är inte alla i tävlingskondis pga att det är unga hästar, även om dom också tar sin tid, men den äldsta är vanligt vis i tävlingsskick.
Är egen företagare och jobbar minst 6 dagar i veckan, även om det inte är heeela dagar så måste man jobba ;)
Klart att det kan vara knivigt att få ihopa det och jag har god hjälp av min mamma men jag skulle int välja bort hästarna och jag skulle definitivt aldrig välja/prioritera bort mitt barn.
Inte jätte uppskattat hos sambon när man är i stallet till 22 om kvällarna, men det går, bara man vill :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
760
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 377
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp