Bukefalos 28 år!

07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Usch det låter inte så himla kul det där:(.

*kl*

Min ponny sväller för varje dag som går...
602549_3817265842065_696060914_n.jpg


Inte så långt kvar tills vi ska sätta igång nu, när jag kommer hem efter Falsterbo börjar vi! Hoppas ju innerligt att hon är lika frisk som hon ser ut och att hostan är ett minne blott..
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Finponnyn! Hoppas hon är frisk nu! :laugh:

Novalisa: Inte alls kul... Vet mycket väl hur det är att vänta på resultat... Hoppas det reder sig snabbt!


KL
Tömmade ponnyn ikväll igen precis innan hon blev hämtad tillbaka till systeryster. Idag föll allt på plats direkt och hon blev SUPERFIN i galoppen! Jobbade mest i vänster galopp som ju är jobbigast, och tja, hon blev himla svettig av väldigt lite jobb. Höll inte på mer än tjugo - trettio minuter, men det räckte alldeles bra! Nu har syster fått med sig lite läxa hem, hoppas att jag kan åka och skrika lite på dem senare i sommar! :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*

tog ett pass på Prince på åkern här utanför igår. Har ridit med en annan sadel dom sista gångerna och vilken skillnad det har blivit på hans steg :)
Hans svaga sida är högergaloppen så det jobbade vi på igår.. 24 grader o kvavt så herrn blev plaskblöt oc fick en dusch efter. Märker att det nya fodret börjar göra verkan på musklerna. fått mer hals än va han hade innan. Härligt.

Lite bilder från igår :)

DSC_0090.jpg


DSC_0074.jpg


DSC_0064.jpg

:d
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh tack :)
Den lilla ponyn hälsar att han mäter hela 163 men är väldigt kort i rocken :) en liten 163a :) tyvärr e han nog mer dressyrhäst än hopp :( vilket jag inte tycker e så kul :(
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

kl
Novalisa: Usch håller en tumme för er!

Ny bild på lillgrabben i dag, lite upprörd blev han när jag stängde av för att låta en del av betet vila lite... han gillade inte alls att jag stängde för den del som är nerbetad så jag fick öppna upp det igen.

Han är ganska osäker på sig själv så vi jobbar med självförtroendet för fullt nu. I ridningen är han helt underbart fin, det lilla jag rider honom. Än så länge har han ju verkligen noll rumpa men han lägger på sig sakta men säkert i alla fall - både muskler och hull.

lille.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL
Här har det fått inhandlas en betesreducerare till Nova. Hon är inte van att bara gå och skrota i hagen så hon har blivit FET.
Har aldrig behövt någon innan och har lidit med stackars hästen som helt plötsligt måste ha både flugtäcke och den hemska munkorgen.
Men får se det så att det är för hennes eget bästa så att hon inte får fång också.
Är det någon som har erfarenhet av att använda en sån? Har svårt att förstå hur de ska kunna få i sig något överhuvud taget.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vår lilla ponny hade ju en förra sommaren. Den funkade faktiskt jättebra. Nu gick hon visserligen inte på bete utan i en hage med LITE gräs och in på nätterna och åt hö, men hon fick i sig lite, inte för mycket och kunde dricka utan problem. Men det finns ju så många olika varianter...
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Måste få skryta ännu mer.
Diablo startade en 100cm klass idag med. & blev felfria igen! Trodde aldrig han skulle hoppa muren. Men det var ju inga problem. :D

599951_10150925692006778_733921297_n.jpg


Film från gårdagens 100cm klass
http://youtu.be/EqdDpP24-J4

Film från dagens 100cm klass
http://youtu.be/m56AGJLYSHQ

Nu blir det 2 lugna uteritter, måndag & onsdag. Sen får han 2 veckors välförtjänt vila! :love:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

hej har inte läst hela trodden..har läst till och från på buke i flera år men aldrig blivit medlem men nu är jag här jag har ett fullblod/halvblod 07 såklart;)
553855_10151003789339771_1730090196_n.jpg

problemet jag har nu med han är att han är en tonåring med stort T han glädjerbockar i galoppen rejält (har åkt av ett antal gånger) och är rädd för bilar när han är pigg...mm är hopplös ibland men man ger ju inte upp..förhoppningsviss så blir han bättre när han mognat lite...tråkigt med er som har hästar som är halta nu...=(
 
Senast ändrad:
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Välkommen!
Vad är det för stam? Och vad har ni gjort för något? Väldigt söt pålle:laugh:

KL
Min häst är inte så halt längre så förhoppningsvis hade han trampat på något. Nu får han gå med kompisarna igen eftersom han började bli smått rabiat av att stå på box och gå i liten hage:D
Han fick sig en ny grimma när jag var på Ullared... + en massa annat jättenödvändigt såklart;)
046c67e9.jpg


Jessivega: Fin han är!

Quinny07 Duktiga ni är och grattis till fina resultat!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ååååh, jag vill också ha en skimmel som kan ha lila grejer! :love:

*kl*

Här händer det ingenting. Ariel är mycket nöjd med sin semester från matte, men inte ett dugg intresserad av hingsten. :p
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Alltså jag bara älskar lilla ponnyn:love:!! Nu har hon vilat i drygt två månader men idag så tränsade jag i hagen och red iväg till veterinärstationen för vaccination helt utan dramatik. Så himla enkelt allting:love:! Travade litegrann och hon hostade inget heller:). Imorgon far jag till Falsterbo och kommer hem i mitten av nästa vecka. Då är planen att hon ska sättas igång. Är lite rädd bara att hostan ska komma tillbaka när hon står inne om natten-men jag hoppas verkligen att det är ordentligt utläkt nu!

564023_3841519608394_1568104248_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*
Idag har jag varit lite våglig och köpt en sadel på nätet ;) det va ett fynd och jag tror faktiskt att den kommer ligga bra :)
Blev en Jacson santa cruz celine :)
Har lånesadel nu för han har växt ur min gamla. Breddat sig över bogarna mest :/ va så smal framtill innan att han nästan slog i knäna ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Lila som är så fint.

Vet tyvärr ej hans stam har ingen stamtavla :( ja just nu känns de som vi inte kommer någon stans men de är bara att kämpa på. Är intresserad av hoppning men på hobbynivå typ. Fast han värkar mera vara en dressyrhäst så vi får se vad som utvecklas .

När jag köpte han för lite över 1årsen var han omusklad och har aldrig varit med om en så stel häst innan tog över 1/2 år innan han galopperade på banan...men vi jobbar oss sakta framåt och har hittat en super bra tränare.

Fast nu år han villa några dagar då jag trillade av i sön och slog i knät så pass så de svullnade upp till en balong har nys varit hos doctorn som tömde de på dl blod och röntgen men de var inget brutet bara skadad mjukdel men villa gäller några dagar kan ju ej gå h
Häller
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL
Här är det inte så roligt just nu.
Översvämning över allt. Alla fina ridvägar har rasat och hagarna står under vatten. På 15 timmar kom det 115 mm regn natten till söndag. Som tur är har vi inget vatten i huset och stallet i alla fall.
Pratat med veterinären om Nova och de måste gå vidare med biopsin och utreda vidare. Förmodligen lutar det mot operation och efter det en lång väntan på att se om såret läker för att veta om hon går att använda som ridhäst igen.
Vad gör man med en 5 åring om det inte går att rida? Visst, förmodligen går det att köra henne men mitt stora intresse är ju ridning. Tankarna snurrar i huvudet och jag har nästan tappat lusten att åka till Falsterbo över helgen.
Lever på hoppet att det inte är så illa som det verkar.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Usch vad trist för er! Men jag håller tummarna för att det ska gå bra med din häst. Jag förstår hur du tänker, jag hade inte haft möjlighet att behålla en häst som inte gick att rida på tyvärr. Men det är naturligtvis tråkigt och speciellt när dom är så unga.

Kl
Jag är så sugen på att börja rida ordentligt igen men det får vänta. Stod iaf och myste en stund med Plutten igår. Han är himla söt när han sätter den sidan till ;)
a5067d51.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*
Åhh, vad jag längtar efter min pålla! Har inte sett henne på 10 dagar... :angel:
Sjukt vilken abstinens man får! :o
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Och Fille gick sin första skritt/jogging tur igår!
Har vilat i nääästan 4 v nu så det kliade i fingrarna på mig att sätta igång ;)

Det var dock inte jag som red honom och det märkte han nog, och jag sa till henne att jag lämnar INGA som hellst garantier för hur han kommer bete sig :p
Fast hon satt kvar så det var ju bra :angel:

Blir förhoppningsvis fint väder i helgen så då tänkte jag åka till stranden för att gå lite "vatten intervaller" (skritt i knähögt vatten) och lite skritt i sooooora skogen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
831
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 489
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp