10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Tänkte också på dig och din fina islänning när Michis hoppade in i tråden. Vill också gärna se bilder, det var ett tag sen.

Ändrat, såg ju nu att du lagt in bilder på sötnosen.
 
Sv: 10:orna del 6

Söt-Annie. :love:


KL
Jaha, eftersom att tråden stängdes precis efter att jag skrivit så tar jag mig friheten att lägga ut ett par bilder igen från mitt lyckade pass med herr Kapten, hoppas ni inte blir less på mig, men jag tyckte sambon lyckades fånga honom ganska fint på några kort. :)

DSC_0921_zpscb60b5a1.jpg


Precis suttit upp
DSC_1018_zpsc095d558.jpg



Bebisbild! :love: Kan inte förstå att jag plötsligt har en fyraåring. :o
STH77750-1_zps609b7446.jpg


Ettåring
Hovslagare034_zps2e74640e.jpg


Tvååring
DSC_0267.jpg


Treåring
DSC_0016_zps1280ce9e.jpg


I måndags efter ridningen
IMG_20131230_125956_zpsdgkqfblv.jpg



Våra pållar börjar bli så stora nu!

Hoppas alla klarade nyår bra. Här i krokarna smälls inga raketer så det var helt lugnt. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Så fin han är, och med snö ni har! Vi har fortfarande milt här nere och ingen snö. Finns ju nackdelar med det också, blir lite lerigt i hagen och risk att de får i sig sand när de äter grovfodret eftersom jag fodrar på marken. Jag fodrar iof aldrig där det är lerigt eftersom jag väljer en ny plats varje dag men ändå.

Så mina pållar får loppfrön, kör någon vecka då och då.
 
Sv: 10:orna del 6

Tack! :)

Äsch, vi har ju knappt nån snö alls. :arghh: Skitväder... Men nu ser det iaf ut att få vara minusgrader i fortsättningen så man kan ju hoppas att det råkar dimpa ner nån halvmeter till över en natt sådär. ;)


KL
Ang mål för året så har jag lovat mig själv att behålla herrn till sommaren iaf, så får vi sen se vartåt det lutar. Fram tills dess ska jag börja åka med honom igen och använda ridanläggningen lite, både löshoppa och rida. Det är några där som också har unghästar som löshoppar nån gång ibland så jag tänkte försöka haka på. :) I övrigt blir det mest uteridning här på hemmaplan. Jag ska försöka inse att han är fyra år och att han överlever att ha matte på ryggen längre stunder än 15 minuter, fler än en gång i veckan. :angel: Nu hoppas jag kunna komma igång ordentligt med honom och då är det aktivering ca varannan dag, med mest ridning - om jag törs anstränga honom så mycket. :p Haha!
 
Sv: 10:orna del 6

Kl.
Bellabus: Han har så härligt uttryck! Min prins önskar sig ett träns från dig, haha!

Maja_kandi: Han är så fin din kille! Har följt er jättemycket i det tysta och tycker om hans typ väldigt mycket!
 
Sv: 10:orna del 6

KL

Då jag var med på ett litet hörn i förra tråden så halkar jag och Angelique in här också. Har äntligen lyckats hitta sadel till henne. Så nu har vi möjligheten att fortsätta träningen. Hon är ju insutten, är mycket tömkörd så jag tänkte imorgon kolla av om start, stopp och svänga sitter även från ryggen. Hur har ni som är utan ridhus gått tillväga med inridningen? Jag vill inte fastna på ridbanan, vilket jag känner att det finns en risk för. Hur har ni lagt upp det?
 
Sv: 10:orna del 6

Även utan ridhus så har vi alltid gjort på samma sätt..
När hästen förstår start, stopp och sväng så rider vi ut. Massor!
 
Sv: 10:orna del 6

Jag har varken bana eller ridhus, måste åka för att komma till sån lyx. ;) Jag har tömkört massor ut i naturen så han är van att gå fram ute. Sen har han hängt med som handhäst också. Jag började rida ut direkt med tryggt sällskap. Sen ledde jag bort och red hem. Och sen har jag både suttit upp efter en liten bit och direkt hemifrån. Inga problem alls. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Är också en av dem utan ridbana/ridhus.
Jag löste det genom att första gångerna jag satt uppe på red runt lite på stallplan som är skev och dan men det gick. Sen hamnade vi på stubbåkern med och utan sällskap och även i skogen nu. Jag tycker det är ett bra tillfälle att rida ut i början. I alla fall har det vvaritbra för min som är fruktansvärt cool. Ger de lite annat att tänka på än mig som sitter där uppe =inget bus. Jag har alltid sällskap dock, om det så är av en annan häst eller fotgångare spelar ingen roll.

(Ursäktar ev rörligt inlägg, skriver från platta och har ingen direkt koll)
 
Sv: 10:orna del 6

Tyvärr lite tråkig bild, underlaget var uselt och så var även ljuset men min Alliaria tillsammans med lillebrorsan den 30/12
131230_4.jpg

Jag håller för ögonblicket på att sätta igång henne från marken. Nästa vecka får hon återigen skor på sig (trampat av sig en och den andra fick jag dra av) och planen är att fortsätta inridningen av henne om ett par veckor. Hon har vilat sen början på november.
 
Sv: 10:orna del 6

Bra, då är det inte jag som tänker heltokigt. :) då kan jag använda banan till att kolla att start, stopp och svänga fungerar så ger vi oss ut på en liten sväng efter det. Känns som första svängen blir något varv runt gården.
 
Sv: 10:orna del 6

Oh...den lille svarta:love: Så runda o fina båda två är.

Kl
Jaha då var man ägare till en 4åring , låter mer ridhäst än en 3åring:D

Min tunnis vilar och förhoppningsvis smälter intrycken efter inridningen. Han kändes trygg och styrbar innan jag ställde av för vilan. Får hoppas det består när vi kör igång i februari;)
Tänkte börja med promenader för hand i backarna innan uppsittning.
 
Sv: 10:orna del 6

Oh...den lille svarta:love: Så runda o fina båda två är.

Jaha då var man ägare till en 4åring , låter mer ridhäst än en 3åring:D

Ja helt plötsligt ligger damen långt efter i utbildningen. Nu måste jag ju ta tag i det här och få lite mer ordning på träningen. Som tur är håller vi på för fullt och det går framåt med det vi tränar på från marken. När skorna kommer på så tror jag att denna träning även kommer att ge massor av effekt på ridningen :)
(Den lille svarte är en skimmel född vackert brun)
 
Sv: 10:orna del 6

Gick bra att tömköra.. man vet ju aldrig... Efteråt kände han sig väldigt nöjd och glad :D

1450283_10152133874871797_1744207986_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Att inte ramla av? :D

Vi får se, går allt väl vore det kul med 4års championatet i fälttävlan. Men då måste jag hitta en ryttare. O jag vet inte alls hur jag ska lägga upp det?
Hästen gick ju bete till oktober, tömkördes och promenerades och reds lite, blev sjuk, stod still 3 veckor. Reds ett par gånger i veckan (max) sen pga tappande av skor. Har nu lyckats behålla skor nu i 2 veckor! Har ridits då. Vill dock inte göra något "allvarligt" förrän jag har röntgat då hon ibland har känts ojämn bak.

Ska hon vila mer nu innan våren? Ställa av henne nu ett par veckor?

Betesfet är hon ju fortfarande :p
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Jag hade nog tränat på ett par veckor till iaf innan någon eventuell vila..

Kl.
Min lillprins var lite stressad idag, hade inte haft ro att äta upp sin frukost imorse men i hagen stod han och sov när jag kom vid 13 tiden så det lägger sig nog snart. Är ju helt nytt för honom, det där med att stå på Box!
Annars är han ruskigt trevlig att hantera, går snällt efter och står stilla i stallgången så länge man pysslar med honom, när man går därifrån blir han orolig och börjar stressa - men jag antar att det bara är att träna på! :)
I longeringen sköter han sig kanon! Gjorde idag mycket fina igångsättningar från halt till skritt, sen över i trav. Han har svårt att gå på en stor volt, vill helst sitta i knäet!
Imorgon får han sadel på sig för första gången! :eek:
 
Sv: 10:orna del 6

KL

Svar till Sassiball (?) från förra tråden, om jag inte har helt fel för mig... Jag har ju fött upp min själv och planen har varit lagd från början, försöka få hyfsade resultat på championaten (hoppning) och sen försäljning vid 5-6 års ålder. Drömmen hade ju varit att få ett sto som själv kunde föla som 3åring, men man kan ju inte få allt...
Sen får man ju se hur han blir, än så länge är jag helnöjd med både psyke, kropp och utveckling hos honom men man vet ju aldrig hur långt det bär.

Känns ju helt galet att de redan är 4 år gamla våra små bebisar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 097
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Nota
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 943
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 653
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp