10:orna del 7

Ja jag red runt lite på hoppbanan före dressyrträningen och tänkte nästan att det hade varit värt ett anläggningskort bara för det, då kan man hoppa lite ordentliga hinder också, färgglada :D Fendi såg livrädd ut när jag red förbi men hon hade nog hoppat efter lite övertalning, det tror jag.

Haha ja du ser ;) Skaffa dig ett, du kommer inte ångra dig tror jag. Hihii
 
Vilka fina bilder alla lägger in på sina hästar, @Catrool, väldigt fina bilder och vilken miljö =D Wow!

Idag var mina knäppisar bättre. Men dom skrek som tokar till varandra när jag borstade dem.
Till och med Miraz var helt knäpp, såhär brukar dom aldrig vara. Men funderar om det kan ha med brunst och göra också? Jag vet ej, S har börjat brunsta och Miraz kanske är på G in.

Longerade Miraz idag, lite lätt dock eftersom det "bara" gått 3 dagar sen vaccinationen. Körde lite utställningsträning, duktig tjej som nu mera står still trots att jag går ifrån en bit, men hon försöker gärna ta något steg ibland.
Känns som vi är på tok för långt bort för och hinna nu faktiskt, mitt fel helt och hållet men vad ska jag göra?

Det är själva uppställningen som inte är klart på långa vägar, vi har inte ens kommit till den del då hon ska börja med halsen tex. Jisses!
Vi får se, anmälan är det ett tag kvar till sista datum.

Har iaf köpt hem face fix idag, så ska väl börja vänja in och kleta på sådant runt ögonen och mulen.
Skall försöka duscha henne dom dagar det är varmt ute, för och även vänja mer vid det samt få pälsen ren och glansig. Jisses :p

Har ni tips på bra schampo som ger glansig päls och fin lyster så tipsa gärna!
Letade som en tok idag men vet inte alls vad jag ska köpa helt ärligt.

Cowboy Magic har asbra produkter. Dom använder kompisen på sin häst när hon ställer ut!

För övrigt,vad kul att det går så bra för alla! Jag saknar er vill jag lova! Vill bara flika in och säga att korven har det jättebra! Jag kunde inte hittat ett bättre hem!

Sen har även jag hittat en ny kompis också,känns jätteskönt att få återgå till hästtjej igen! Blev inte alls någon smäcker dressyrhäst som jag trodde,utan en rejäl bit, import så ingen vet väll vad det är för raser i han,men ser väldigt kallblodigt ut. Han kommer hem den 6 juni,jag kan knappt bärga mig! Tänk vad bra det blev i slutändan endå!
 
Våra har gått ute dygnet runt sen den 1 maj, de har täcke på natten och även vissa dagar då det varit regn och blåst. Jag har massor av gräs men hästarna är så lättfödda så jag kommer inte kunna använda allt bête. Har fått släppa in Fendi till den lilla ponnyn I hennes bantningshage då hon tyvärr börjat få lite fettdepåer på korset och jag vill inte hon ska få fång. Men sen efter midsommar är det ju inte alls samma krut I gräset så då kan man nog släppa dem på större yta.

Har varit I väg o tränat för tränare, hon gillade Fendi jättemycket, tyckte hon har bra gångarter så det var ju kul. Massor av siststräning blev det för mig, nyttigt men jobbigt. Det blir dyrt att träna tycker jag, hon tar 275 och så 100 kr I anläggningsavgift. Har inte bestämt om jag ska köpa anläggningskort, hade inte tänkt träna jätteofta, kanske var tredje vecka eller så.

Våd har gått ute en vecka nu, men fodras med hö så länge då han går i rasthagen ännu. På söndag så ska alla hästar släppas i beteshagen. Äntligen!!
Har tyvärr fått lägga träningen på is. Då jag studerar och min man blivit sjukskriven pga trasig axel så finns det inte utrymme i ekonomin tyvärr. Jäkligt surt då det är så kul och även om vi precis började komma igång så kände jag att jag gjorde framsteg. Och även tränaren såg att vi utvecklades på bara 3 gånger.
Men funderar på att ligga i lite extra på sommarjobbet och sen är ju stallhyran halva på sommaren så en träning i månaden kan inte vara en omöjlighet :)
 
Cowboy Magic har asbra produkter. Dom använder kompisen på sin häst när hon ställer ut!

För övrigt,vad kul att det går så bra för alla! Jag saknar er vill jag lova! Vill bara flika in och säga att korven har det jättebra! Jag kunde inte hittat ett bättre hem!

Sen har även jag hittat en ny kompis också,känns jätteskönt att få återgå till hästtjej igen! Blev inte alls någon smäcker dressyrhäst som jag trodde,utan en rejäl bit, import så ingen vet väll vad det är för raser i han,men ser väldigt kallblodigt ut. Han kommer hem den 6 juni,jag kan knappt bärga mig! Tänk vad bra det blev i slutändan endå!

Vi saknar dig här!!!
Skönt att Korven fått det bra,och vad roligt med en ny stjärna för dig. Har man väl haft egen häst är det svårt att vara utan :)
Hur gammal är den nya? Har vi sån tur att det är en 10:a och att du gör comeback i tråden? :D
Kallblod är ju bäst dessutom ;) inte alls partisk :angel:
 
Förra veckan och helgen red jag bara ut, och jag vet ju att jag då slarvar med konsekvensen i ridningen. Vilket gör att Våd tappar mjukheten.
Så jag MÅSTE ta tag i att iaf rida igenom honom ordentligt 1 gång/vecka, men gärna två.
Idag fick det bli ridhus, även om vädret var inbjudande till uteritt.
Förväntade mig att han skulle köra "svalt-kvastskaft-stilen", men han var förvånansvärt smidig och medgörlig.:D
Blev en hel del skrittjobb, fånga ytterbogen, utåtställd för att få jämn bjudning, övergångar och tragglade även lite ryggningar. Han vill gärna slänga ut röva till vänster, men lyckades ett par gånger ändå :)
Var mycket nöjd med grabben idag. Att gå ute tar lite på krafterna så han är inte riktigt lika laddad :)
 
Vi saknar dig här!!!
Skönt att Korven fått det bra,och vad roligt med en ny stjärna för dig. Har man väl haft egen häst är det svårt att vara utan :)
Hur gammal är den nya? Har vi sån tur att det är en 10:a och att du gör comeback i tråden? :D
Kallblod är ju bäst dessutom ;) inte alls partisk :angel:

Nej,han är "tyvärr" 10 år äldre än tiorna,kände att jag behövde en mer färdig och världsvan häst, har inte tiden att utbilda och sitta och åka på träning när man har småbarn. Nu blir det bara skogsmys och hitta på lite äventyr när andan faller på. (och körning! :D )
 
Nej,han är "tyvärr" 10 år äldre än tiorna,kände att jag behövde en mer färdig och världsvan häst, har inte tiden att utbilda och sitta och åka på träning när man har småbarn. Nu blir det bara skogsmys och hitta på lite äventyr när andan faller på. (och körning! :D )
Låter ju helt underbart! Grattis!!:D
 
Smiter in med lite nya bilder på bebisen. Som inte är så mycket bebis längre... :D
4545533_medium.JPG

4545550_medium.JPG
 
Här går det långsamt...

Nilmar är nu "frisk" Svullnaden har minskat rejält men det kommer ta tid. ytterligare en kortisonspruta fick han i torsdags och i måndags fick jag börja skritta igång honom. Självklart går han och drar av sig höger framsko på söndagen så nu inväntas hovis igen.

Så surt.. Jag har en duktig hovslagare men det här är 3dje skon på samma skoning som han dragit av. på samma fot. *suck* Högerfram ser inte all5tför rolig ut nu.

Vi tog i alla fall en skrittur ut i skogen i måndags min mamma följde med på stoet,

11181196_10152946305316819_7510089923402617488_n.jpg


Tycker han har tappat massor och kändes riktigt svag ibak. Han tappade vänsterbak flera ggr. Vi får se hur det verkar.

Hovslagaren kommer ut idag eller imorgon. Stoet har dragit av sig sin framsko också på ngt mystisk vis. Så 2 hästar utan höger framsko. Jippie och alldeles för hårda vägar för att ens skritta ut
 
Vi ska släppa hästarna på bete på söndag. Och lagom till det så har lektanten i mig vaknat. Så jag ska anordna en liten bruksridning/tömkörningstävling för hästarna i stallet på lördag.
Ikväll hade jag byggt upp en lite bana i ridhuset för den att öva på. Dom var duktigare än vad jag trodde så får kanske försvåra lite till på lördag :)
Lät allt stå kvar framme iaf så jag kan öva imorn. Ikväll hade jag fullt upp med att guida de andra rätt :)

Känns så bra att vi är ett så gott gäng i stallet. Så kommer nog bli fler stalltävlingar framöver :)
Har planer på att anordna en hubertus i höst oxå, men då även öppet för andra. Hoppas jag kan genomföra allt oxå :p
 
Idag har jag o Royal trimmat i kvällssolen:heart På lördag flyttar vi hela 1,5 km, till stallet där jag har min tränare, klubb och där lillasyster har sin häst :D Ska bli otroligt skönt, då det strulat rejält senaste halvåret i vårt stall(med foder osv) Så nu väntar nya utmaningar :love:
10330235_10153291063941067_5985499383203257525_n.jpg

1559259_10153291064316067_5388117052286433077_o.jpg

1599317_10153291069146067_1893080304741925619_o.jpg

11270312_10153291069266067_5129777756448845292_o.jpg
 
Idag har jag o Royal trimmat i kvällssolen:heart På lördag flyttar vi hela 1,5 km, till stallet där jag har min tränare, klubb och där lillasyster har sin häst :D Ska bli otroligt skönt, då det strulat rejält senaste halvåret i vårt stall(med foder osv) Så nu väntar nya utmaningar :love:
10330235_10153291063941067_5985499383203257525_n.jpg

1559259_10153291064316067_5388117052286433077_o.jpg

1599317_10153291069146067_1893080304741925619_o.jpg

11270312_10153291069266067_5129777756448845292_o.jpg
Tack :D detsamma! Vilken skönhet!!!
 
Varken barn eller ponny är -10r, men va tusan. :p
Försöker sälja på min son hästlivet, och med denna ponny kom jag ett steg närmar.
10982613_10153018042933789_3778270486352572986_n.jpg


Handen vart lite fel här, men annars har han gjort ett fint ridpass med slalom, rida över bommar och ryggning :love:
Hälen ner och rak som en fura i ryggen :p
 
Varken barn eller ponny är -10r, men va tusan. :p
Försöker sälja på min son hästlivet, och med denna ponny kom jag ett steg närmar.
10982613_10153018042933789_3778270486352572986_n.jpg


Handen vart lite fel här, men annars har han gjort ett fint ridpass med slalom, rida över bommar och ryggning :love:
Hälen ner och rak som en fura i ryggen :p
Duktiga! Vad är det för ponny?
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
856
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
46 022
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 781
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp