10:orna del 7

Så är min också. Lite tveksam om vi verkligen ska rida ut själva och går snigelfart enda tills vi vänder. Då går det snabbt. När vi kör är det inte alls samma sak. Jätteskönt att ha körning nu i höst innan jag vågade rida ensam igen efter kotkomprissionen (vi va ensamma på vägen hem när det hände).

Lite så jag känner oxå efter avåkningen med "spräckt" muskel som resultat. Det har satt spöken i skallen på mig, så hoppas detta kan stärka oss båda :)
 
I söndags var sista passet med prinsen innan vilan. I onsdags släpptes han ut i stor gräshage för första gången. Han är lite chockad och förvirrad, undrar nog mest varför ingen tar in honom vid 15 tiden som vanligt. Men han vänjer sig snart! Han har ju växt upp på stor lösdrift. Nu väntar vila till december!
 
I söndags var sista passet med prinsen innan vilan. I onsdags släpptes han ut i stor gräshage för första gången. Han är lite chockad och förvirrad, undrar nog mest varför ingen tar in honom vid 15 tiden som vanligt. Men han vänjer sig snart! Han har ju växt upp på stor lösdrift. Nu väntar vila till december!

Skönt med vila. Min ska bara gå championatet, sen ska han få vila 8 veckor. Det ska bli spännande att sitta upp sen efter vilan, lär bli en del luftturer. :D

Hur mycket har din gått innan vilan? Min reds in i oktober/november förra året, vilade ett par veckor i februari och sedan har det varit full fart.
 
Snappe reds in i januari och har sen dess gått hela tiden. Så nu var det dags kände jag. Ska bli riktigt spännande att se hur det känns i december!
Sen ska han tränas inför visning (avelsbedömning) 2015, så blir nog bara en kortare vila i mars ungefär.
 
Min har haft lite vila nu efter inridningen. I ca 2 veckor har hon promenerats/skrittats ut eller vilat helt. Men nu är vi på g igen! Vilket behövs då hon fått en rejält kagge ;) Sköter sig som innan hur bra som helst! Igår tog vi de första små sprången vilket inte var några som helst problem
image_zpsbffc5e6a.jpg

image_zpsc6ff85c3.jpg
 
Ville bara berätta att jag har köpt häst igen, ett sto fött -08 som kom upp med lastbil i torsdags. Mager och full med mugg men ack så snäll och fin ( vilket var en bonus eftersom jag bara sett henne på film). E Don Romantic-lauries Crusador -BrentanoII
 
@Sar Grattis!! Hoppas ni kommer bli trivas ihop!
Ser fram emot bilder i dressyrforumet. ;-)

Liten uppdatering från oss. Mysen hamnade i tillväxt och blev lite trött i kroppen och framförallt rumpan så han fick en liten microvila på knappt två veckor samt två behandlingar med laser och massage. Red idag för första gången efter vilan och han kändes pigg och glad och skötte sig bra fast vi var ensamma på banan och det hann bli mörkt. Så skönt att allt ändå börjar gå riktigt bra! :D
 
I tis när jag och en kompis red ut möte vi en stor jävla älg med stora horn 10 m från oss hästarna blev skit rädda man kände deras puls och sen börja dom strulla min började för den andra började, kompisens häst strulade så så den satte sig på baken så ryttaren gled av, såg jätte roligt ut sen skenade den bortåt och då ville ju min hänga på men höll in han.

Sen idag lär var de så konstigt min 4 åriga syster dotter var på besök och skulle rida på honom, i hagen var han jätte lungn men i stallet var han lite nervös men de gick jätte bra och sadla som vanligt men ca 5 min i stallgången lägger han sig nästan ner sen stegra han sig, han har aldrig gjort så vet inte vad det var
 
Länge sedan man tittat in här. det är så roligt att se hur alla fina unghästar utvecklas och går från klarhet till klarhet.
Hos oss är glädjen är stor över Pirayan just nu. Lilla fina Pirayan som går från klarhet till klarhet. Äntligen börjar hormonerna vara borta och hans koncentration ligger inte längre på alla vackra brudar som finns i hans omgivning. Trots att det har varit en jobbig väg att gå så tror jag att det kommer att betala sig i framtiden. Han har i sommar bara fått gå i hagen och vara häst, nu märks det att han har smält allt som har hänt och han är redo att anta nya utmaningar

62454_1411289838.jpg

52485_1411289819.jpg

42019_1411289807.jpg

74069_1411289846.jpg

13973_1411289897.jpg
 
Kl.

Ja hos mig har det varit lite lugnt nu, Miraz har fått tagit det lite lugnt vilket inte riktigt uppskattas helt och hållet.
Mycket myror i brallan och tigger mycket mer uppmärksamhet när hon fått stå i någon dag utan sysselsättning, men det går bra iaf.

Red en liten tur igår och det gick bra förutom att hon var enormt superpigg och lite busig emellanåt men väldigt snäll för det.
Man märker att hon älskar detta, vad det ska bli av henne får vi se ;)

Planerna är väl att bygga muskler och styrka nu och jag måste säga att det gått riktigt bra, hon har blivit väldigt fin nu under den lilla
tid vi hållit på och man märker det även på henne.
Har väl börjat lite med formarbetet på henne vid ridningen och det går bra till viss del, beror på hur pigg och medgörlig fröken är också.

Skall rida imorgon en liten sväng sen blir det longering någon dag.
Sen vila..

Får jag fråga hur ni lägger upp era scheman på ett ungefär?
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Känner att jag med måste lägga upp ny film snart.

Idag när vi var klara med vår hoppträning i paddoken frågade tränaren vad är det för djur som går in i stallet(vi var 10 m ifrån) då var det en räv som hade gått in inte alls rädd när vi gick in med hästarna :confused: nästan tam, jätte fin var den men tror den har snabb då det inte är normalt att dom är så o rädda.
När vi åkte hem såg vi den igen inne i byn
 
@Sar
Wow! Vilken häst! Den där kommer bli ruggigt ruggigt fin! :love:


Kl
Min pålle är i princip såld... Bara underskrifter som fattas. Jag känner mig så nöjd med köparen, det känns verkligen jättebra! :) Han kommer stå kvar hemma några veckor till så jag får se till och njuta av min fina kille nu sista tiden! Motigt är det såklart också, man vrider och vänder och tänker alldeles för mycket. Jag kommer säkert ångra mig, men jag vet att han kommer få det jättebra. :)
 
@Sar
Wow! Vilken häst! Den där kommer bli ruggigt ruggigt fin! :love:


Kl
Min pålle är i princip såld... Bara underskrifter som fattas. Jag känner mig så nöjd med köparen, det känns verkligen jättebra! :) Han kommer stå kvar hemma några veckor till så jag får se till och njuta av min fina kille nu sista tiden! Motigt är det såklart också, man vrider och vänder och tänker alldeles för mycket. Jag kommer säkert ångra mig, men jag vet att han kommer få det jättebra. :)

Men så roligt Maja! Kaptenen kommer säkert att få det bra och du kan följa honom på avstånd.
Själv ska jag upp i sadeln för första gången nu idag, du får hålla tummarna för mig ;)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
849
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 480
Senast: VLMF
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp