Bukefalos 28 år!

10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man märker att sommarvädret är tillbaka när man går in här och kikar på alla fina bilder ni lägger upp! :) Härligt att de flesta hästar är på g igen!

Så här ser min fina ut i dagsläget:
img_7191.jpg


Blir alldeles varm när jag ser henne :)
Lätt att glömma bort att hon såg ut så här i april förra året, inte långt efter att jag fått hem henne.

img_6554.jpg
En sån skillnad, bra jobbat av dig.
 
I går "hoppade" vi lite! Skönt att inte behöva ta fram så många bommar till varje hinder :P
img_7274.jpg

img_7308.jpg

Skämt å sido, red till grannens paddock igår och det låg en bom framme så passade på att rida över den några gånger i galopp. Roligt och det var säkert ett halvår sen sist vi gjorde det, och då har jag för mig att vi inte alls hade så bra styrning på galoppen så vi missade bommen oftare än vi träffade den, men igår träffade vi den varje gång så lite har vi ju lärt oss sen sist =)
 
Häromdagen begav vi oss ut på äventyr i skogarna. Eller ja, vi tar samma sväng typ 2 gånger om året så matte hinner glömma bort vägen mellan gångerna :p Tänker alltid att det är en lagom slinga att gå, kan ju inte ta mer än 25min... Jo men tjena! Denna gången lyckades vi ta den "korta" stigen i korsningen så då höll vi nere tiden till knappa timman.... Så mycket för den korta promenaden, hehehe :D

I fredags hade vi dock ett helt suveränt tömkörningspass! Äntligen börjar jag känna igen min fina häst igen! Blir helt fnittrig i andra änden på tömmarna när hon är sådär fantastisk :love::love:

11857566_10206883815550205_1159637566_n_55d045159606ee7739367bca.jpg
 
Oj vilken skillnad! Vilket jobb du har gjort! :love::)

Man märker att sommarvädret är tillbaka när man går in här och kikar på alla fina bilder ni lägger upp! :) Härligt att de flesta hästar är på g igen!

Så här ser min fina ut i dagsläget:
img_7191.jpg


Blir alldeles varm när jag ser henne :)
Lätt att glömma bort att hon såg ut så här i april förra året, inte långt efter att jag fått hem henne.

img_6554.jpg
 
Idag tog jag och gick med fröken till banan, tog långpisken med (dock typ ett längre dressyrspö) och hoppades att vi kunde få till lite longering.

Började skritta runt henne där, gick en aningen sakta till en början när hon gick ut på volten så manade på lite varpå hon faktiskt ökade en aning =D Sedan vaknade hon faktiskt till ganska bra och fin en fin skritt framåt om än osäker på om hon ska gå lr stanna emellanåt.

Sedan började hon trava något steg, avbröt henne för det var inget jag bad om och fortsatte skritta lite till innan jag bad om trav.
Och det gick :bump:

Visst fick jag mana på en del och hon sakta av ibland men bad bara om nytt och när hon sedan gjorde som jag bad så avslutade jag där.
Jag var SÅ glad och hon var SÅ duktig!

Jag tror hon börjar vakna till igen, hoppas detta fortsätter nu.
Hon kändes ju ganska pigg i fredags när jag red henne med. Så glad =D

Tillägg, bilder..

78479AD0-54B4-4DBA-B6A7-2BFF39CD8993_zpsyxo0cisp.jpg

1204D968-CD4E-4BF9-899C-CAB75440D8FC_zpsziomeddt.jpg

5CB3F00A-9B89-49BE-9BA7-D33D760D336C_zpslxzkgyh8.jpg

DB5FC295-0739-48DF-B505-45D7DA57A4BF_zpsxbkykce4.jpg


Efter longerpasset :)
17C9B0CC-95D8-40D0-9678-5714515F0775_zpsludtfwdn.jpg
 
Senast ändrad:
Idag tog jag och gick med fröken till banan, tog långpisken med (dock typ ett längre dressyrspö) och hoppades att vi kunde få till lite longering.

Började skritta runt henne där, gick en aningen sakta till en början när hon gick ut på volten så manade på lite varpå hon faktiskt ökade en aning =D Sedan vaknade hon faktiskt till ganska bra och fin en fin skritt framåt om än osäker på om hon ska gå lr stanna emellanåt.

Sedan började hon trava något steg, avbröt henne för det var inget jag bad om och fortsatte skritta lite till innan jag bad om trav.
Och det gick :bump:

Visst fick jag mana på en del och hon sakta av ibland men bad bara om nytt och när hon sedan gjorde som jag bad så avslutade jag där.
Jag var SÅ glad och hon var SÅ duktig!

Jag tror hon börjar vakna till igen, hoppas detta fortsätter nu.
Hon kändes ju ganska pigg i fredags när jag red henne med. Så glad =D

Tillägg, bilder..

78479AD0-54B4-4DBA-B6A7-2BFF39CD8993_zpsyxo0cisp.jpg

1204D968-CD4E-4BF9-899C-CAB75440D8FC_zpsziomeddt.jpg

5CB3F00A-9B89-49BE-9BA7-D33D760D336C_zpslxzkgyh8.jpg

DB5FC295-0739-48DF-B505-45D7DA57A4BF_zpsxbkykce4.jpg


Efter longerpasset :)
17C9B0CC-95D8-40D0-9678-5714515F0775_zpsludtfwdn.jpg

Hon är så fin, din lilla häst :) Jag måste fråga, har inte läst alla inlägg I tråden så kan ha missat, men hade du inte planerat en utställning med henne I sommar?
 
@sassiball
Tackar :D

Jodå du minns så rätt, tyvärr blev det inget sådant.
Arabutställningen fick för få anmälningar dels och det var förlångt med tror jag.
Tänkte istället visa på en premiering istället men den glömde jag anmäla henne till innan vi åkte på vår biltripp genom europa så
den blev aldrig av heller :(

Kanske för det bästa eftersom hon varit ganska trött/slö denna sommar.

Åh vad trevligt med åker, vill jag med rida på :p
 
Här är bara åkrar, massor av fält just nu. Jag skulle gärna vilja rida I en skog någon gång däremot.

Angående utställning/premiering så kommer det väl fler tillfällen :)
 
Vad kul det ser ut när alla hoppar, en vacker dag ska jag och Malte också hoppa, iaf stockar på Hajjerna!
Har ni förresten hört att de nu förösker behålla Hajjerna och säljer en avstyckad fastighet bredvid? :)

Jag och Malte skrittar nu uppsuttet, så snäll för att bara få skrittas och vara så pass lite riden. Har haft lite ångest över att skritta en unghäst med rädsla att försämra skritten men efter samtal med min tränare så kör vi på typ 10-15 min om dagen uppsuttet och fokuserar på att verkligen inte låsa honom med handen så han kan pendla sitt huvud och jag inte förstör hans fina takt i skritten :) Vi övar på start och stopp, svänga och att veckla ut halsen med näsan framme :)

För att göra de hela lite roligare kör vi lite matchning och test av nya färger :D

wpid-2015-08-14-23-34-21-jpg.jpeg


img_0435b.jpg


wpid-20150813_190309.jpg


wpid-20150815_191002.jpg
 
Vad kul det ser ut när alla hoppar, en vacker dag ska jag och Malte också hoppa, iaf stockar på Hajjerna!
Har ni förresten hört att de nu förösker behålla Hajjerna och säljer en avstyckad fastighet bredvid? :)

Jag och Malte skrittar nu uppsuttet, så snäll för att bara få skrittas och vara så pass lite riden. Har haft lite ångest över att skritta en unghäst med rädsla att försämra skritten men efter samtal med min tränare så kör vi på typ 10-15 min om dagen uppsuttet och fokuserar på att verkligen inte låsa honom med handen så han kan pendla sitt huvud och jag inte förstör hans fina takt i skritten :) Vi övar på start och stopp, svänga och att veckla ut halsen med näsan framme :)

För att göra de hela lite roligare kör vi lite matchning och test av nya färger :D

wpid-2015-08-14-23-34-21-jpg.jpeg


img_0435b.jpg


wpid-20150813_190309.jpg


wpid-20150815_191002.jpg

Kul med nya färger, han är jättefin!
Och vad skönt att skrittandet funkar för er :D
Håller tummen för att ni snart är igång igen och det är väl klart att ni oxå ska ut och skutta. Kul om Hajjerna blir kvar!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: hamilton1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
19 263
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 795
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 298
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp