Bukefalos 28 år!

12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Vad kul att du har fått Wix nu! Skönt att det gått bra än så länge! :laugh:

Ja, jisses vad som faktiskt hänt med pluttarna; de är inte så små som de varit längre :D

Var ute och pratade med Chicago och han var hur cool som helst, väldigt - för honom - kelig och tyckte det var kul och mysigt att bli klappad och kliad på. Vanligen är han ganska reserverad; inte ointresserad eller så men inte helt säker på det hela så att säga. Men idag var det ändring på det :) fick till och med stå vid baken på honom och klappa/klia där och han slappnade till och med av och bara njöt :love: kände honom också mellan benen och visst var det lite otäckt med han stod kvar! Finaste killen!

Chicago Fire en dag gammal:
156119_295829103842230_814250350_n.jpg


Nu åtta månader:
dsc_0061_50e01f80ddf2b32cc900b0a8.jpg


Rindi två dagar gammal:
294901_295831440508663_349034464_n.jpg


Nu åtta månader:
480749_406838676074605_1443274197_n.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Det var lite kallt idag. Då får man klä på sig lite.

scarf_by_tarjeis-d5tkrpj.jpg


Storm har bästa huvudkudden.

huvudkudde_by_tarjeis-d5tks0w.jpg


Reta fostermamma är alltid lika roligt.

retas_by_tarjeis-d5tks9o.jpg


Imorgon är det dags att flytta foderlåda. :grin: Hopplösa hästar som ska dra ut allt silage och skita på det.

Kramar är bland det bästa som finns enligt Storm. :love:

Stormen_zpsd67d1758.png
 
Sv: 12:orna del 3

Haha jo, Rindi och Storm får slåss om titeln lurvigast :D

Men gud vad gullig Storm är! Rindi är inte lika aktiv; men så fort det passerar någon följer hon med ända tills hagen tar slut :) många smått förvirrade promenerande som inte fattar varför en liten ulltått gnäggar och travande följer med :laugh:
 
Sv: 12:orna del 3

Åh, ponnykramar är ju så goa! Trubbel kramas också ofta, och länge :love:

Mattiz: Fin! :)
 
Sv: 12:orna del 3

Hon är ju bara för söt :love:


Wix fick täcke på sig ikväll, har gått från + grader till -6 hit och dax och när jag var uppe hos dom för en stund sedan var han svettig så vill inte att han ska bli allt för kall. Men han var jätte duktig att täcka :D inte det lättaste att både hålla i, täcka en med 3 andra unghingstar runt en som vill ha uppmärksamhet men han stod snällt bara man tog det lugnt och försiktigt.

Wixen tidigare idag :love:
DSC_6824.jpg


DSC_6828.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Det är hur mysig som helst. Hon älskar när man kramar henne sådär, hon smyger liksom fram och lägger upp sitt huvud på min axel
eller så kör hon upp mulen i mitt anskte och bara blundar. Gullungen. :love:

Neverinmyfoot, Storm är väldigt aktiv och älskar att leka. Tar alla ursäkter som finns för att springa, bocka osv. :p Plockar jag upp
hennes numera platta boll så kommer hon i full fart och ska ta den ifrån mig. Vi kan ha dragkamp om bollen. :D

Men vad gulligt att Rindi springer och hälsar på folk. :love:

Mattiz, Hur gammal är din nya stjärna? :)

Urkella, Han har verkligen ett jättefint uttryck!
 
Sv: 12:orna del 3

Har sällan tid att vara här längre men läser ikapp lite nu och då. Min "Krabat" är nu 6 månader och är någonstans mellan 115 och 120 cm hög, mamma welsh cob sek c och pappa swb. Så här ser han ut idag (dåligt ljus, vi skulle ut före skoteråkarna så det var lite för tidigt för bra bilder):

481968_411607392248261_454776249_n.jpg


Han följer med ut på tömkörning 1-2 ggr/v med täckesgjord och grimma, från början drog jag hans grimskaft genom en stor karbinhake i sidan på mammans tömkörningsgjord men ganska snart blev det nödvändigt med en yttertöm för att vända hans huvud från mamman när han blir på bushumör så nu "tömkör" jag honom samtidigt, med yttertömmen dragen genom täckesgjorden. Inte direkt något jag planerat men det funkar bra än så länge och förhoppningsvis har jag igen det senare när han ska köras in.
 
Sv: 12:orna del 3

yes till Storm och flera andra pluttar förhoppningsvis :) tror Hollie kommer stormtrivas där!

Vet ej hur jag gör till hösten dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 207
Senast: Marita73
·
Svar
1 308
· Visningar
70 478
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 172
Senast: corzette
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp