Bukefalos 28 år!

12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Ingen aning om hur hon ligger i russmått, men hon ser större ut än mina shettisar (som beräknas bli standardstorlek) iaf!

(jag kanske borde mäta dom någon dag...)

Supersöt är hon iaf!
 
Sv: 12:orna del 3

En morgantjej som jag beräknar stannar upp mot 160 ;) Inte lätt att hålla reda på alla. För övrigt föredrar jag att kastrera vid ett års ålder om de inte står på tillväxt för att man vill se hur de utvecklas.. Då får de på sig till 2,5.
 
Sv: 12:orna del 3

Det var inte meningen att det skulle bli 3 föl :o

Det ena stoet fick tvillingar. Lång historia, men allt har gått bra från början till slut. Ska försöka lägga in bilder någon dag :)

Kul att du gillar nordsvenskar :love:

Bruksfantast: Jag kan förstå att det kan bli lite hektiskt med tre stycken, själv tycker jag det räcker med två föl :) Roligt med nordsvenskar; det är en fin ras! Jag måste efterlysa bilder! ;)
 
Sv: 12:orna del 3

Jag efterlyser också bilder! Jag är så crushed på nordisar. :love: Läskigt med häftigt med tvillingar! Snacka om surprise!
 
Sv: 12:orna del 3

Bruksfantast: Du skulle sätt min haka falla i marken när jag läste det där!:D Tvillingar! Vad häftigt!! Det är möjligtvis inte de som det fanns bild på föreningen för nordsvenskar på? I så fall så var de otroligt gulliga! :laugh:

bright_sara: Då förstår jag :) hon lär nog inte bli en liten morgan nej!
 
Sv: 12:orna del 3

Jo, det är samma tvillingpar :love:. De såg nästan ut som små rådsjurskid på den bilden, minns jag ;).

Bruksfantast: Du skulle sätt min haka falla i marken när jag läste det där!:D Tvillingar! Vad häftigt!! Det är möjligtvis inte de som det fanns bild på föreningen för nordsvenskar på? I så fall så var de otroligt gulliga! :laugh:

bright_sara: Då förstår jag :) hon lär nog inte bli en liten morgan nej!
 
Sv: 12:orna del 3

Ja, det var ju inte riktigt meningen som sagt :o. Hade gjort ett första ultraljud som visade tomt och av flera olika skäl var jag helt övertygad om att stoet inte hade tagit sig efter andra betäckningen heller. Vid nyår förändarde sig dock formen på magen och sparkar kunde kännas, tog då blodprov som bekräftade dräktighet. Att det var tvillingar var ju svårt att ana, men min mamma var hemma och tog en bild på stoet några veckor innan och när vi tittade på den väcktes faktiskt misstanken, men då var det ju lite sent att göra något åt saken. När första fölet kom ut var det rätt uppenbart att det skulle komma ett till då han var onormalt liten. De var lite oroliga i sina magar en period de första veckorna, men har hela tiden varit pigga och väldigt nyfikna och sociala. Väldigt lugna också, nästan som vuxna hästar.

Jag efterlyser också bilder! Jag är så crushed på nordisar. :love: Läskigt med häftigt med tvillingar! Snacka om surprise!
 
Senast ändrad:
Sv: 12:orna del 3

Åh vill också se bilder på tvillingarna ;)

En lite bild på min guldgosse idag. Han uppskattar snön som kommit och gör sitt bästa för att få igång dom två äldre hingstarna ;)

529498_10151339947484145_1315994509_n.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Emor o Neverinmyfoot: Får hoppas att ni har rätt i det ni säger, hon ser ut som en pygmé jämte andra fölungen :( Men hon är söt som socker iaf och hur mysig som helst :)
 
Sv: 12:orna del 3

Jag tycker min russpojk är stor en fick höra att han är liten visst :p Ska mäta honom i dagarna och se.

Störst i hagen är han iaf :D
dsc_6581_510f90c0e087c329dc0f1289.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Vore kul att höra hur stor han är, jag har ju en liten mini jag också.

Igår så stoppade vi in shetlandsponnyn i Storms hage, den som Storm var så rädd för när hon var ett halvår gammal.
Nu är hon inte ett dugg rädd och försöker minsann leka med den stackars shettisen. :p

Får se om jag lyckas ta lite bilder imorgon. Det hinner nog bli mörkt innan jag åker ut idag.
 
Sv: 12:orna del 3

En tidig bild på tvillingfölen :love:. Minns ej exakt hur gamla de var när bilden togs, men det var väl en av de första dagarna ute skulle jag tro.

uri_22-07-0124_fol2.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Håller på att träna min plutt att dricka ur en vattenkopp, inte roligt, men måste göras ;D (Självklart har vi vattentunna ute också)
Det härliga är att han inte alls är lika blyg längre, kommer gärna fram och har blivit väldigt fjantig på våra skogspromenader tyvärr, jag som tyckt det varit så lugnt och skönt att gå ut och gå med honom, inte längre ;) Fjant hit, skutt dit, försöka rusa åt fel håll. Allt som låter är livsfarligt! :D haha
 
Sv: 12:orna del 3

Ang. planen för min lilla är att hon ska ut på 3 utställningar i sommar, varav 2 som rasföreningen anordnar och 1 av shs sommarpremieringar. Vi kommer att träna lite trail-in-hand under våren samt löshoppning för att det är roligt. Det är också de tre moment hon ska visas i på riksutställningen i augusti. Till hösten introduceras tömkörning och om ganska så exakt ett år hoppas vi kunna börja med vagn. Därefter betäckning när hon är tre. Jag tror hon kommer mogna sent så väntar med inridning till hon är 3,5. Få föl som 4-åring och kvalitetsbedömning som 5-åring. Och sen har jag inte planerat längre..
 
Sv: 12:orna del 3

Men så himla fina! :love:

Åååh, en bruksare skulle man ha igen... Måste påminna maken om att vi fortfarande är en ridhäst kort här hemma i hushållet tror jag bestämt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 186
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
2 907
Senast: Wingates
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 152
Senast: Marita73
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp