12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Är det någon mer än mig som inget gör med sina små? Mina bara går, och har inte tid med båda (promenader och liknand) och eftersom att jag inte kan bestämma ven jag ska llägga krut på får båda stå.

Trist när båda dock verkar vilja göra en massa och blir jätteglada såfort dom får komma ut.
 
Sv: 12:orna del 3

Aaaa, tack för ett mycket intressant svar. Det är ju kul att ni har sån fokus på hästens välbefinnande. Härligt att se bra sidor från sporten också. Jag tycker bara det är roligt att se hur det går framåt och dina bilder, små filmer. Märks ju att hästarna inte är stressade direkt, även om hon gnäggade efter kompis på filmen ;) Verkar rätt nöjda och trygga i det ni gör med dem. Även om ni ser ut som jättar på ryggen på dem tycker jag xD Kul att veta mer om själva början och grunden till sporten iaf :) Och att den kan gå humant till :)
 
Sv: 12:orna del 3

KL.
Ove har blivit märkbart piggare. Han är väldigt trevlig att hålla på med även fast att han svävar iväg ibland och testar gränserna på ett väldigt fint sätt. Just nu jobbar vi på promenader och lastningen ungefär 2-4 gånger i veckan beroende på dagsform av både häst och matte ;)

Idag blev det promenad, jätte duktig och sen avslutade jag med att binda han kort som man gör i transport fast utanför stallet bara för att han ska vänja sig vid att sitter man fast står man still. Efter ett tag fattade han ;)

Transportträningen går framåt nu sist var så gott som hela hästen inne tre gånger och om man bortser från att han brusade upp lite och jag tyckte han var fjantig (massa snygga brudar både i paddocken och bredvid) som skulle fokusera på allt annat än mig. Han är inte helt bekväm i situationen men han är inte stressad på nått sätt över att stå i transporten och jag får backa ut han själv osså.

http://distilleryimage7.s3.amazonaws.com/b1dd4ae8462611e39e7122000aaa0fd8_101.mp4
 
Sv: 12:orna del 3

Såg att Ove haft kolik, läskigt när magarna bråkar.

Vår lilla blev dålig i magen efter stormen, vet inte om hon pillat i sig ngt eller vad. Men ngr dagar med fiberhavregryn, bifido/proviva och bakjäst hjälpe henne att bli bra igen..

Såg att ni pratade om grovfoder och våra 12:or äter 18 kg per häst, fodrar med torrt hösilage. Ts kring 75%
 
Sv: 12:orna del 3

kl

Nu är den här tråden snart uppe i 2000 inlägg så därför stänger jag den.

Starta gärna en ny.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 221
Senast: Marita73
·
Svar
851
· Visningar
45 944
Senast: Enya
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 887
Senast: corzette
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp