12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Tur någon tar tag i det, så vi inte blir utan :D

Här vart det ingenting gjort idag heller, det har dessutom snöat regn hela dagen, eller ja, blötsnö. så dom var blöta, som sen fryst. Pälsen stod åt alla håll, dom såg väldigt komiska ut (men var torra längst in). Dock för mörkt för bilder. I helgen ska jag försöka ta någon bild på dom iaf!
 
Sv: 12:orna del 3

Haha ja jag hade tänkt starta en ny tråd, eftersom jag skrev sist i den förra, men jag somnade som en sten ist x) Hehe tröttsam dag idag
 
Sv: 12:orna del 3

Min lille plutt är halt. Orion har trillat i hagen och fläkt sig tror jag. Hittade honom på 3 ben i hagen i fredags, var svårt att få in honom i stallet för han hade så ont. Veterinären kom på lördagen och trodde tack o lov att det inte var så allvarligt. Han har ont på insidan högt upp på högerbak. Det syns ingenting på honom, ingen svullnad nånstans. Nu går han iallafall obehindrat men haltar fortfarande i traven.

Ångrar att jag inte avvant honom redan, för nu får stackars mamma vara inne hon med. Har gjord en minihage som de får vara i på dagarna. Jag hatar denna förbannade is. Det är nu ännu värre än när Orion trillade. Nu har all snö smällt och det har frusit på så det är is överallt. Min lilla bebishäst.:cry:

IMG_1637_zps4ba9df42.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

En riktig snygging e han minsann

KL

Lillprinsessan fick träna på att stå uppbunden i gången idag, precis som sin mor så älskar hon allt vad pyssel är så ni kan tro att hon var lycklig idag :D

793917_10200359067962365_1547401071_o.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Vad söta båda två e, vad tråkigt att Orion fläkt sig, sånt är så hemskt :S
Hoppas det blir bra, vi har jätte mkt is här hemma men vi hade salt kvar sen förra året så vi saltade hela stallplanen och vägen så vi kunde ha mina minstingar i paddocken(gräspaddock utan is) Så att ingen halkar, båda de går barfota och de två gamlingarna har skor med broddar så de klarar sig på isen och de busar aldrig längre så de klarar sig hoppas jag, dessutom kan de va i andra delen av hagen där de är nästan ingen is alls :)
Ska nog köpa en svart lila grimma till plutten, den han har nu är inte 100% hel, och har aldrig haft små grimmor så får köpa en ny, blir väl en promenad i skogen imorgon eller något smått ^^
 
Sv: 12:orna del 3

*kl*
Nu har jag fått hem min lilla 12:a :D Nu står han instängd i ena lösdriften och imorgon blir det ihop släpp med de andra unghingstarna. Hoppas allt kommer gå bra :p
 
Sv: 12:orna del 3

Nu går Wixen ihop med alla de andra, det hyfsat lugnt till(så lugnt det går med unghingstar :p) Släppte först ihop honom med de yngsta hingstarna, 2 st 2 åringar & en 3 åring. Min miniatyr på 2 år var däremot livrädd för honom till en början och Ove blev lite sur när ha försökte lägga sig på honom XD
Efter ett par timmar släpptes de äldre in som är en 4 årig hingst och en 7 årig valack, hingsten var väldigt på men inte dum och mäsk att han är tuff "lilla" Wix då han säger ifrån och blev aldrig av att hingsten var på honom. Valacken är den enda som inte är så glad för honom ännu, men älsta hingsten låter honom inte komma nära ändå :p

DSC_6464.jpg


DSC_6470.jpg


DSC_6556.jpg


DSC_6618.jpg


DSC_6639.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Aladdin Tråkigt att Orion har fläkt sig :(
Är rädd att min också ska göra det. När jag gick med henne till uteboxarna från lösdriften så ramlade vi båda två samtidigt.. Hon ser så bekymrad ut och ville inte alls gå efter det. Fick henne att gå på vägkanten tillslut och då funkar det.
Är snorhalt i början av hagen. men runt maten är det i alla fall inte glans is. Ska sno med mig en påse (minst) med sand från komunens sandlåda i morgon.


Dream är så härlig att hantera. Har satt igång mamma häst nu och då får hon stå inne i uteboxarna med tanten brevid och är helt lugn med det. :love: Så skönt med en sån snäll ''åring''. :)


urkella Vilka härliga bilder! Skönt att det gick bra med de andra hingstarna :)
 
Sv: 12:orna del 3

Vilket härligt gäng du har, han är jättefin russet!

Och I_W: Storm är ju så fin!
 
Sv: 12:orna del 3

kl

Tänk att det bara är 7 månader sedan Mini kunde gå under magen på mamma :)
Man glömmer nästan bort hur små de är.

Bilder från fölmönstringen: (lite dålig kvalité för jag har tagit dem från en film)

"Nu har jag tröttnat på att stå still" ;)

98277810-32a5-44fa-bb7f-4c8228a2be7e_zps1f5b27f6.jpg


Mor och dotter i synk:

MVI_0730_201271185532_zps6a1ec47f.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Man blir ju kär :)

Till nästa år planeras en ny småtting...
 
Sv: 12:orna del 3

instämmer med er! tiden går så fort och nu har man en lurvig ful åring :D

:love:
482410_10151276584116344_1509131850_n.jpg


och nya bilder
549951_10151263221266344_120722561_n.jpg

644391_10151263233891344_465485416_n.jpg


.. har bokat plats för sommarbete nu, hon åker den 1 maj!


Aladdin hoppas fina killen repar sig snart! :( värdelöst med all is överallt nu..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 204
Senast: Marita73
·
Svar
846
· Visningar
45 506
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 880
Senast: corzette
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp