Bukefalos 28 år!

12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Men kära nån så söta :love: Mammahäst ser väldigt nöjd ut över sina små och hon har all rätt att vara det!

Vet att det kom tvillingföl e Bellagio 2012 på välkänt ställe, dom klarade sig också även om den ena var betydligt mindre.
 
Sv: 12:orna del 3

En tidig bild på tvillingfölen :love:. Minns ej exakt hur gamla de var när bilden togs, men det var väl en av de första dagarna ute skulle jag tro.

uri_22-07-0124_fol2.jpg

Men hur pluppiga är inte dessa två :love: Skönt att allt gick bra!
 
Sv: 12:orna del 3

Japp allt hö låg i foderhäcken på morgonen. På fem timmar lyckades de skapa det här bombnedslaget.
friends_by_eldfuxen-d5u3xdl.jpg



Det är så intressant att se hur snabbt dom ändrar sig när dom börjar växa! Storm har varit lite trött och växer nog rejält nu, men det syns!

pose_by_eldfuxen-d5u3xi2.jpg


sunstorms_by_eldfuxen-d5u3xm0.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Yes! Det är den förlorade halsen som återkommer. :banana: Hon hade skitfin hals när hon var 4 månader.
Vid 6 månader så försvann den och blev kort och tjock, nu har den börjat växa på längden igen, eller något. :p
 
Sv: 12:orna del 3

Hej! Jag har följt din och fina Stellas historia till och från och han ser fin ut grabben.. :laugh: Vad har du för planer med honom?
 
Sv: 12:orna del 3

Storm är ett sto. :) Hon ska behållas. Nästa år blir det lite mer seriös inkörningsträning. Sen så ska hon skickas iväg på inridning hos
någon duktig liten ryttare då hon är väldigt liten och jag är ganska lång. Tänkte väl satsa på en körkarriär för oss istället. :)
 
Sv: 12:orna del 3

Tips på vad man kan göra åt väldigt fjantig, ivrig och smått osäker 9mån gammal plutt? :/
Blev halvt panik idag i stallgången endast för att någon annan än jag lyfte på fötterna, så vill jag ju inte ha det.
[Påpekar att han aldrig haft panik i stallgången tidigare]

En hemsk olycka blev mindre hemsk när han väl lugnat ner sig, lite varm i högerbak är han, men han haltade inte senare.
Ska se hur det är med honom imorgon, hoppas innerligt att han inte skadat sig utan mer sträckt sig, jag fick nämligen ta på bakbenet och klämma lite någon timme efter olyckan så han verkade inte öm längre iaf :( Men jag måste ju göra något åt saken, han har varit så lugn fram tills nu, vet att han varit lite fjantig med saker och så, men jag har bara stått och lugnat honom, överdrivit lite saker så att han ska vänja sig osv och det har inte varit några problem. :/
 
Sv: 12:orna del 3

Har inga tips tyvärr... :(

*KL*

Förra helgen hade vi några dagar med strålande solsken, varmt och härligt. Nu är det TJUGO minus igen:mad: Urk.... Ge mig vårvinter tack!
Men det är häftigt att se hur bra Cleo klarar sig ute, inga täcken och hon är pigg och glad hela tiden...

Mindre tråkigt är att vi skulle iväg och löshoppa på lördag, dvs uppfödare och Maja_Kandi skulle hoppa sina 3 åringar och Cleo skulle åka med på lite miljöträning, men nu ska vi ner till Huddinge med människobarnet på utredning. Så nu blir det låååångt mellan gångerna som jag kan träffa hästbarnet:( Men det är ju inte alltför länge tills jag kan ta hem henne...
Ni andra som inte tagit hem era 12:or än, hur ofta lyckas ni hälsa på era? Och hur långt bort är dom?
 
Sv: 12:orna del 3

Håller med om halsen på Storm :d hon kommer garanterat få mkt nacke som vuxen!

Ska bli kul att se henne irl senare i vår!

MattiZ Ta det lungt och låt honom landa lite, för visst har du inte haft honom så länge eller blandar jag ihop det nu?
Träna sedan på att fler än du hanterar honom :)

KL.
Hollie har haft hovslagaren på besök idag och det gick jättebra! Bästa gången hittills! :banana:
Övade efteråt på att ha henne uppbunden, har testat flertalet ggr tidigare, och hon var lika cool som vanligt!

Väldigt lätthanterlig tjej, storebror däremot fick jag nog för mina synder :D

Kolla in de långa benen! Vart ska detta sluta? I rymden?

549234_10151289059031344_315173689_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
5 280
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
4 051
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 568
Senast: Marita73
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
613
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp