Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, tänk den som hade 2200 kcal en vanlig dag :d Meeen jag ligger långt därifrån. Får nöja mig med det jag har att spela på :)
Ja alltså skulle jag äta som Lifesum tycker så skulle jag gå upp i vikt så riktigt så bra går det inte. :cautious:

Men om jag räknar ihop alla dagar i en vecka så landar jag på totalt ca 9500kcal
 
En grej: tidigare när jag gått på dieter har alltid någon brukat säga "Men det behöver väl inte du?"

Den här gången är det ingen som säger det :cautious:
 
Tog mig i kragen och kom iväg och simmade idag. 45 min i medeltempo :)
Det gick bra trots att kroppen är halvpajj.
Men, hur mycket förbränner man egentligen på ett sånt pass. Jag tycker lifesum ger mig glädjesiffror :cautious:

Varit ute på en halvtimmas promenad i morse och ska bege mig ut på en halvtimma till nu och hämta mini på förskolan :)
 
Efter mina 75,1 kg har jag haft flera dagar med ett halvkilo mer :p men efter fastedag igår (5:2) så vägde jag i morse igen in på 75,1! Mycket troligt är detta ett viktsteg jag kommer fastna till på men inte så långt från målet att ligga på 74 kg (och japp, 74,9 är godkänt) så nog sjutton ska jag vara där om fyra veckor!! 💪
 
Så dök tant röd upp idag :meh:
Men det förklarar ju extrakilot på vågen. Vågar jag nästan hoppas på minst +-0 på fredag :up:

Turligt nog kom den nu i em så jag inte behövde skämmas på gymmet. Hade ju varit kul annars i bassängen :crazy:
Simmade i förmiddags, blev 55 min idag och 1250 meter :)
Blev halvtimmasrundan i förmiddags med men ingen nu i em för ska snart iväg på nån familjedag på makens jobb med grillning. Vet inte om jag äter något där för ingen aning om vad som finns men annars blir det en stor middag när vi kommit hem igen.
Har 1500 kcal att äta idag och har medvetet hållit i dom så jag får större spelrum i em. Är väl uppe i 394 kcal nu bara så hoppas dom har något ätbart. Jag är lite kinkig med vad för grillat jag äter :o Men jag börjar bli hungrig :p

Fått första kommentaren om min kropp nu. "Så liten du blivit". Jaja, det var iaf inte så fin du blivit!
 
Har inte vägt mig än den här veckan, men den har varit på rimliga nivåer änsålänge.
Tränade i måndags och har haft ett rätt bra matintag dessutom, massor av grönsaker!

Bra dag idag med, coco pops till frukost (oops), sallad med lite kyckling till lunch och nu blir det proteinpasta med lamm-bolognese till middag. 7km promenad dessutom. Lite utsvävningar blir det ikväll, en yoghurtglass á 74kcal och har en peanut butter crunch Häagen-Dazs i frysen :angel: :d
Unnar mig lite firande efter att ha skrivit uppsats på 5000 ord på nio timmar igår!

Resten av veckan består av konsert imorgon, kommer hålla maten bra men lär slinka ner några cider. Bra mat, träning och vägning fredag, sedan blir det en heldag i Camden med pojkvännen på lördag, god mat och alkohol väntas. Söndag blir nog... slappardag deluxe.
 
Vågen visade neråt idag och tant röd verkar vara borta igen :up:
Får se då om jag äntligen ska nå mitt delmål tills imorgon :cautious: :nailbiting:

Fått mersmak på simning men jag har fastedag idag så hoppar och tar en liten promenad senare istället. Grävt ner mig i plugg hela fm så jag inte behövt tänka på mat. Vill hellre äta en rejäl middag än att ta småportioner över hela dagen :)
Fanns inget för mig att äta av det som bjöds på igår. Konstig korv och konstig potatissallad som såg ja, konstig ut :o :p
Men fick god mat när vi kom hem stället.
 
Vägdag idag:
7/5: 76,4 kg
11/5: 75,4 kg

Så 1 kg ner den här veckan, känns kul! Ska fortsätta testa 6:1 i en månad nu och se om det är ett hållbart sätt för mig att gå ner i vikt, men jag tycker nog att det funkat bra den här veckan. Även om LifeSum säger 1770 kcal de andra dagarna så försöker jag hålla mig runt 1500 och det har gått bra. Äter mycket vegetariskt och grönsaker så jag har ändå kunnat äta vettiga portioner och jag har inte varit så jättehungrig som jag trott att jag skulle vara.
 
I mååååål 💪 under 75 kg på vågen för första gången på ett par år!
Ser ut i kroppen också som jag ”brukar” 😎 och BMI under 24 👌
Tänker fortsätta likadant ett tag och se om jag kanske kan lägga bort något kilo till. Är lite sugen på att börja springa igen men efter sista skadan då jag fick hoppa på kryckor en helt sommar vill ingen i familjen att jag provat igen 😅 för mycket pannben och tävlingsinstinkt är inte bra kombination med en lite skör kropp :D
5:2 funkar fint för mig är sammanfattningen. Fem kilo ned på två månader, mår bra och är enkelt att få det att funka i vardagen.
 
Igår blev det en timmas promenad med vovven och 1600 meter simning (och inget ont alls i knäet!). Idag har jag kommit ut på en timmas promenad med vovven som älskar våra rundor i skogen :love:
Imorgon är det skola för min del så blir bara en halvtimmesrunda på eftermiddagen + att jag har fastedag så vill inte träna. Ska se om jag kommer iväg och simmar på tisdag igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
647
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 445
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
1 001
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp