Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besök hos äldre släktingar i en vecka vilket alltid inleds med nyp på höften och sen ett konstant flöde av mat dygnet runt. Behöver inte väga mig för att inse att det är plus något kg så det får väl anses vara mission accomplished.
 
Jag måste vara den enda som går upp på 5:2 diet.. :cautious:

Till råga på allt är höften helt kaputt så jag knappt kan gå efter jobbet. Sjukgymnasten har gett upp och bollar tillbaka mig till läkaren för att hitta någon form av smärtlindring. Jag är skeptisk, har provat det mesta känns det som.

Känner för att köpa en påse chips och tröstäta.
 
Dagen blir nog ganska bra kallorimassigt och definitivt bra i hur mycket jag har gatt. Just nu star en gryta pa spisen med kyckling brost som ska bli "pulled" och har kokat i en cocos/curry/lok/diverse sas med gronkal. Gott luktar det i alla fall.:d
 
30/4: 86,7kg
4/5: 85kg (-1,7kg)

Vågen visade 85kg imorse, så -1,7kg sedan i måndags! Även om jag legat på netto ca 1500 - 2200kcal varje dag och inte tränat. :cautious:

Min gissning är att mycket var vätska inför mens etc, men det är ju väldigt motiverande med så mycket ner ändå :) (Nu ska jag bara inte gå och bli besviken om det inte ser ut så varje vecka :angel: )
 
Idag tar jag semester från räknandet och äter gott med familjen ikväll. Känner att jag behöver få äta lite mer och lite större portion, å en kaka eller två :angel:
Inte haft något uppehåll sen påsk så det är ju ett tag sen. Möjligen beror det på att jag börjar känna mig svullen :wtf:

Börjat fundera på om 5:2 är något för mig i sommar. Jag har inte jättemycket kvar att gå ner så skulle kunna ändra taktik så jag kan njuta av sommaren extra vissa dagar :)

Ni som kör 5:2, hur har ni lagt upp det med kalorierna?
 
Idag tar jag semester från räknandet och äter gott med familjen ikväll. Känner att jag behöver få äta lite mer och lite större portion, å en kaka eller två :angel:
Inte haft något uppehåll sen påsk så det är ju ett tag sen. Möjligen beror det på att jag börjar känna mig svullen :wtf:

Börjat fundera på om 5:2 är något för mig i sommar. Jag har inte jättemycket kvar att gå ner så skulle kunna ändra taktik så jag kan njuta av sommaren extra vissa dagar :)

Ni som kör 5:2, hur har ni lagt upp det med kalorierna?

För mig fungerar det fint att lägga ”kalorineddragningen” på två dagar i veckan. Grejen är ju att få i sig färre kcal helt enkelt, och antingen drar man ned 300-400 kcal per dag (tex från 1800 till 1400) eller så äter man normalt (1800) fem dagar i veckan och 500 kcal två dagar i veckan.
I båda fallen hamnar man på ungefär 10 000 kcal i veckan liksom, det är bara vilken modell man själv tycker är enklast tror jag?
Viktigt är ju att inte kompensationsäta upp kaloriunderskottet från fastedagarna, eller av vad jag hört verkar det då inte funka iaf?
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag går upp i vikt :arghh: Håller samma diet, med runt 1100 kcal per dag - och ändå går jag upp :arghh: Äter nu penicillin, misstänker att det kan spela in kanske :cry: började med det i onsdags och har sedan dess gått upp ett halvt kilo!!!
 
Jag fortsatter den har veckan pa samma vikt som forra veckan.:cautious: Jag har atminstone inte gatt upp ... och med tanke pa att det ar Cinco de Mayo (May 5, en Mexicansk hogtid som firas mer i USA an i Mexico ... mycket god mat och annat trevligt) i morgon och jag sakert kommer att bade dricka Margaritas och ata enchiladas och annat gott sa vantar jag till Sondag med att borja pa nasta steg av nedgang igen.:angel:
 
@MM jag kör 500 kcal på fastedagarna och 1600 på de vanliga dagarna. Funkar inte alls för mig :down:

Jag äter ju 1300 kcal om dagen nu=9100 kcal i veckan.
Funderar på 1500 kcal 5 dagar och 800 kcal 2 dagar eller 1600 kcal 5 dagar och 550 kcal 2 dagar. Det ger samma kalorier på en vecka.
Mest är det ju att det blir 9100 kcal på en vecka, sen spelar ju antalet kalorier inte så noga per dag tänker jag. På 800 klarar jag mig väldigt bra och 550 är nog nedre gränsen. 700 hade kanske varit optimalt på fastardagarna. Då blir det 1540/700. Det går liksom leva ett normalt liv på det viset.
Nästa vecka är kanske fel vecka att starta på eftersom jag kollat kalendern och det är hormonvecka nu men å andra sidan behöver jag ju inte blir oroligt om vågen visar upp 2 kg om några dagar eftersom jag alltid plufsar upp mig denna veckan.
Tänkte isf fasta på måndagar och torsdagar.
Eftersom jag kört samma så länge nu hoppas jag kroppen reagerar positivt på en sån här förändring.

Det är tråkigt det inte funkar för dig :( :heart
 
För mig fungerar det fint att lägga ”kalorineddragningen” på två dagar i veckan. Grejen är ju att få i sig färre kcal helt enkelt, och antingen drar man ned 300-400 kcal per dag (tex från 1800 till 1400) eller så äter man normalt (1800) fem dagar i veckan och 500 kcal två dagar i veckan.
I båda fallen hamnar man på ungefär 10 000 kcal i veckan liksom, det är bara vilken modell man själv tycker är enklast tror jag?
Viktigt är ju att inte kompensationsäta upp kaloriunderskottet från fastedagarna, eller av vad jag hört verkar det då inte funka iaf?

Nä, äter man mer kalorier än man ska för en viktnedgång spelar det ju ingen roll vilken metod man använder, man lär ju inte gå ner ändå.
Tror jag kommer köra 1540/700 5/2 dagar.
Mer kalorier än 9100 i veckan är omöjligt för mig att äta om jag ska ner i vikt. Har ju gått ner 29,5 kg nu och närmar mig slutet så tappar ungefär 0,5 kg i veckan just nu och mindre takt än så vill jag inte ha.
 
Testar 5;2 from nästa vecka. Får ge det 2 veckor iaf och se hur upplägget känns :)

Igår räknade jag som sagt inte och åt favvochipsen och choklad :love:
Tillbaka på banan idag. Hoppas hinna ut på en motionsrunda av något slag men har en del plugg till måndag som måste prioriteras.
 
Blivit smoothie och kaffe till frukost varje dag den här veckan, så gött. Och lagom - äter nog hellre lite gröt eller så senare (till lunch eller innan lunch) om jag behöver något mer. Idag kan det ha blivit smoothie och islatte med hasselnötsmak :angel: Bänkat mig på café för plugg, tänker att halloumi- och falafelsallad till lunch inte blir alltför pjåkigt. Middag blir nog mer wok, grönsaker och quorn utan ris eller så.

Har även slagit till på en "too good to go"-grej från ett bageri, en påse med gott och blandat som inte blivit sålt under dagen för £2.50! Känns som ett toppensätt att minska spillet för en billig peng (om man råkar ha fuskdag samma dag eller dagen efter). Så blir göttsöndag som vanligt, nu med bakelser och bageribröd :D
 
Hmm, ner drygt ett kilo sedan i slutet av mars. Mysko eftersom jag ätit som en gris - och fel saker dessutom. Känner mig som en uppblåst ballong. Misstänker att det främst är att jag vägde mig på morgonen i bara trosorna. Igår var antagligen ganska ok, det enda kaloririka är väl oljan man steker kycklingen i och creme fraiché. Plus då tortilla, men de har jag ingen aning om hur mycket kalorier de innehåller. Ska väga katten senare idag och se om hennes diet gett bättre resultat. Jag tvivlar, det finns en del för oss båda att tappa.

Hur väger ni andra er? Morgon, kväll, påklädd eller utan?
 
Samma här, morgon innan jag klär på mig :)

Nu blev det visst kaffe och mandel/chokladcroissant här men det var ju halva priset....
Ska försöka att glufsa lite mer rimligt än vanligt under ätarsöndagen imorgon dock. Brukar dra iväg aaaaaltför mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
624
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 204
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
899
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp