¨Äppelcider vinäger

Sv: ¨Äppelcider vinäger

Använder ni äppelcider vinäger från vanlig mat affär eller köper ni på häst sportbutik?? Är det någon skillnad på mataffärens och hästbutik?

Jag köper vanlig i mataffären. Det är så grymt dyrt att köpa i hästaffärer oftast! Och det är ju samma sak.. Kolla bara att den inte är syntetisk, det tror jag tar bort lite av effekten..

Att tvätta med äppelcidervinäger på eksemisar verkar hjälpa, har itne testat på något år. Han har inte kliat sig så fasligt så länge jag lagt på massor av korngräskräm från tidig vår till oktober någonting.
 
Sv: ¨Äppelcider vinäger

Jag köper vanlig i mataffären. Det är så grymt dyrt att köpa i hästaffärer oftast!

Jag tycker det är precis tvärt om i detta fallet!! Jämför priset ordentligt, jag köpte en rejäl dunk i hästaffär mycket billigare än vad jag kunnat hitta i mataffär.
 
Sv: ¨Äppelcider vinäger

har ingen egen erfarenhet av äppelcidervinäger till eksem. däremot använder jag det i förebyggande syfte mot urinvägsinfektion... :) mitt sto hade det en gång förut så nu får hon äppelcidervinäger eller citron i maten.
 
Sv: ¨Äppelcider vinäger

Ren hörsägen och ej baserat på min kunskap:

har fått lära mig att det tydligen skall vara bra för lederna också?

:confused:
 
Sv: ¨Äppelcider vinäger

Ren hörsägen och ej baserat på min kunskap:

har fått lära mig att det tydligen skall vara bra för lederna också?

:confused:

jo så e de en i vårt stall ger sin häst de för att lederna ska bli bättre:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
694
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 583
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 144
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp