Bukefalos 28 år!

Akvarietråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akvarietråden

KL

Nu kastar jag mig, som nybliven akvarieägare, in i tråden. Kul att se hur alla era akvarier ser ut! Jag och sambon har redan pratat om att skaffa ett större, uppåt 500 liters med diskusar, men först ska vi arbeta in oss lite i akvarietänket med vårt lilla sällskaps som jag fått ta över.

Jag undrar om någon vet vad vi fått med, en fryspåse + lite förpackat i en fiskmatsburk, små hårda bruna kulor. Vågar ju inte slänga i det utifall att det inte är fiskmat liksom:crazy:
 
Sv: Akvarietråden

Det låter ju onekligen som fiskmat i pelletsform. Smaka på dem?

Jag vet ju inte hur fiskmat smakar. Måste kanske knapra i mig av de andra sorterna vi har då också, för att jämföra? :d
 
Sv: Akvarietråden

Jag hittade precis ett litet yngel i karet!:)

Åh vad glad jag blev! Det måste vara en av svärdisarna som fått det. Tror att det bara är ett.

Jag hoppas verkligen att den lill* klarar sig. De stora fiskarna verkar så glupska...
 
Sv: Akvarietråden

Jag har för närvarande två svärdisyngel i mitt kar, de är orangea och fina, 1,5-2 cm. Har en liten till, den är genomskinlig men ser ut som svärdisynglen i formen. Annars vet jag inte vad det skulle kunna vara för yngel faktiskt, tror inte på Fantomtetra eller Neontetra (med tanke på malar och sniglar känns det som att äggen borde bli uppkäkade innan de hann kläckas). Får se om den överlever till vuxen vad det är för någon. :)
 
Sv: Akvarietråden

Den här är så pytteliten och söt. Jag kom på att det måste vara svärdisyngel, för mollybebisarna är väl svarta när de föds?

Misstänkte förut att Doris hade fått yngel, för hon var lite smalare, men hon var inte alls speciellt tjock innan heller.

Kul att du har två yngel!
 
Sv: Akvarietråden

Vilken färg har svärdisbebisarna när de föds? :)

Hoppas din lill* överlever. :) Hur stor var den ungefär? :)
 
Sv: Akvarietråden

Den här är lite genomskinlig och orange, med lite mörka partier. Den är lite drygt en halv centimeter.
 
Sv: Akvarietråden

Grattis! :D Såg ett litet genomskinlig häromdagen, funderade på om det var en svärds, därför jag undrade. :)
 
Sv: Akvarietråden

Grattis! :D

Har införskaffat fler snäckor, jättefina är de där de susar omkring! :D
 
Sv: Akvarietråden

Jag har fyra blå som börjar bli sfullvuxna nu, fyra rosa varav några börjar växa till sig nu men de är mindre än de blå. De jag fhämtade hem igår var fem mörklila och sex pyttesmå gula (de gula var hon osäker på om de skulle överleva iom att de var så små men fick med dem iaf). :) De är jättefina! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Lillefrun
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
682
Senast: Amha
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 122
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 522
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp