Angående såkallade hästpratare...

Sv: Angående såkallade hästpratare...

Skulle man gå på det så skulle man tro på allt som det inte finns goda skäl att tro på. I så fall är det bättre att anta ett agnostiskt synsätt i det att man inte antar något som inte kan bevisas.

Rolle
IpL
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Naturligtvis måste du svara så för att du inte har ngt annat att komma med.:)
Och det visar även att du inte läst det jag skrivit tidigare.

Din tolkning är fel kan jag bara svara.

Och har man inget annat och säga kan man alltid påstå att motparten inte har läst :devil: Tänka sig att folk inte kan inse att man faktiskt både kan läsa och förstå fast man inte håller med.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Skulle man gå på det så skulle man tro på allt som det inte finns goda skäl att tro på. I så fall är det bättre att anta ett agnostiskt synsätt i det att man inte antar något som inte kan bevisas.

Rolle
IpL

Och här vill ju Wizir inte ens försöka ta reda på om det är en bluffmakare.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Detta var ju spännande!
Kan du ta min också??:D
lovar att erkänna om du får några rätt!
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Hehe

Tror det blir bättre så här:

Hästen skickar bilder till mig, det skrämmer honom. Han befinner sig på en mörk liten väg eller kanske en stig. Något kommer upp bakifrån och jag ser hur han springer snabbt, nästan i panik. Det verkar som det var länge sedan och han är tryggare nu. Han skickar bilder att han fortfarande kan bli spänd om han inte känner sig trygg med människan. Han litar på dig för det mesta"
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Detta var ju spännande!
Kan du ta min också??:D
lovar att erkänna om du får några rätt!

Okej:D

Du har en ganska ljus häst, som tyr sig väldigt mycket till just dig, även om han inte alltid visar det. Hästen gillar fart och fläkt, men är inte en het häst.

Ett problem ni har haft är att hästen har varit öm i munnen på höger sida, det är därför den lägger sig lite i handen ibland, men det är bättre nu. När hästen var liten fick den gå tillsamamns med flera kompisar, som var roligare än de nuvarande.

:D Var det nära? Kan ju va intressant att se hur nära man kommer genom att bara gissa utana tt påstå sig ha några sådana förmågor. Om resultatet är bättre/sämre kan det ju påvisa hur mycket sådana verkligen kommunicerar.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Och har man inget annat och säga kan man alltid påstå att motparten inte har läst :devil: Tänka sig att folk inte kan inse att man faktiskt både kan läsa och förstå fast man inte håller med.

Ditt svar visade att du inte läst mina tidigare inlägg om hur jag tänker om det här, och hade du läst dem och ändå skrev som du gjorde...ja då är du väl bara dum.
Din tolkning om mig va fel helt enkelt.

Och huruvida du håller med eller inte bryr jag mig inte om för fem öre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Och här vill ju Wizir inte ens försöka ta reda på om det är en bluffmakare.

Och vad vet du om hur jag gör i alla lägen?
Du e kanske synsk? I så fall kan du lägga ner det lurendrejeriet för du är helt galet ute.
Du behöver inte sänka dig till den låga nivån att du skriver om mig i andras diskussioner. Eller är det kanske det vi kan förvänta av dig?
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Menar du allvar, finns det verkligen möjligheter att kommunicera med en påhittad fantasihäst???

Jaha, var det det jag skrev och menade? Oj oj stackars människa.

Ett tips till dig eftersom du verkar ha stora problem med att läsa hela inlägg (eller kanske inlägg öht):....läs alla inlägg av den du hoppar på och läs även gärna hela inlägget du försöker ha intelligenta kommentarer till.
Lycka till.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Och vad vet du om hur jag gör i alla lägen?
Du e kanske synsk? I så fall kan du lägga ner det lurendrejeriet för du är helt galet ute.
Du behöver inte sänka dig till den låga nivån att du skriver om mig i andras diskussioner. Eller är det kanske det vi kan förvänta av dig?

Du behöver inte sänka dig, snarare höja nivån ;), ovan är ett tydligt exempel på det. Och förresten, jag visste inte om att någon kunde äga diskussioner.

Nej jag kan inte veta men jag utgår ju från vad du skrivit. Du skriver uttryckligen att du inte vill ställa kontrollfrågor. Eller menar du att du inte håller dig till sanningen här?
 
Senast ändrad:
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Du behöver inte sänka dig, snarare höja nivån ;), ovan är ett tydligt exempel på det. Och förresten, jag visste inte om att någon kunde äga diskussioner.

Nej jag kan inte veta men jag utgår ju från vad du skrivit. Du skriver uttryckligen att du inte vill ställa kontrollfrågor. Eller menar du att du inte håller dig till sanningen här?

Nej nu läste du fel igen....det var inte jag som sänkte mig. Det var du. Jag diskuterar inte dig med andra här.
Och jag anser att du behöver tips om hur du ska läsa innan du svarar.

Man kan kontrollera på olika sätt. Eller äger du den enda vägen till att hitta oärliga människor?
Jag gör på mitt sätt och du gör på ditt sätt (undrar vem det är som försöker pracka på andra sitt synsätt!:angel:)
Och sanningen håller jag mig alltid till.

Jag har ingen lust att diskutera mer med dig för det ger inget och jag hoppas du respekterar det.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Jaha, var det det jag skrev och menade? Oj oj stackars människa.

Ett tips till dig eftersom du verkar ha stora problem med att läsa hela inlägg (eller kanske inlägg öht):....läs alla inlägg av den du hoppar på och läs även gärna hela inlägget du försöker ha intelligenta kommentarer till.
Lycka till.

Så jag ska ignorera vad du skriver, utgå från att du inte menar det och gissa?

Och du, höj nivån, den som inte har något vettigt att säga brukar bete sig som du och istället för att debattera ägna sig åt att försöka smutskasta andra. Lite skärpning tack.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Så jag ska ignorera vad du skriver, utgå från att du inte menar det och gissa?

Och du, höj nivån, den som inte har något vettigt att säga brukar bete sig som du och istället för att debattera ägna sig åt att försöka smutskasta andra. Lite skärpning tack.

Det är inte jag som diskuterat dig med andra. Vilket du har gjort.
Jag har skrivit det jag velat få fram till dig direkt till dig. Det är inte smutskastning. (Börjar du bli desperat nu?)
Sopa rent utanför din egen dörr innan du gnäller.
Men som sagt, vi har väl inget mer att säga varann i det här ämnet vad jag kan se.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Okej:D

Du har en ganska ljus häst, som tyr sig väldigt mycket till just dig, även om han inte alltid visar det. Hästen gillar fart och fläkt, men är inte en het häst.

Ett problem ni har haft är att hästen har varit öm i munnen på höger sida, det är därför den lägger sig lite i handen ibland, men det är bättre nu. När hästen var liten fick den gå tillsamamns med flera kompisar, som var roligare än de nuvarande.

:D Var det nära? Kan ju va intressant att se hur nära man kommer genom att bara gissa utana tt påstå sig ha några sådana förmågor. Om resultatet är bättre/sämre kan det ju påvisa hur mycket sådana verkligen kommunicerar.

Förvånansvärt många rätt faktiskt!
Det är dock en hon inte en han.
Och ja hon är mycket medveten om sin kvinnlighet, du skulle bara se när hon är i brunst och våldtar valacken:rofl:

Men hon är en skimel:eek:

Och Ja hon tyr sig till mig när något känns otäckt (då duger matte minsann)
Men är allt fridfullt kan hon mycket väl strunta i mig

Nej hon är absolut inte het, helt rätt!

Ja hon låste sig ibland i munnen, numera så har vi bettlöst och alla sådana problem är borta.

:eek:Det mesta helt rätt alltså!

Men vilken häst tyckte inte det var roligt att vara föl och busa med andra föl?
Så där vet jag inte vad jag ska säga rätt är det så klart…

Men jag hade nog funderat över att du kunde missa könet på en sådan kvinnlighet:D
Men någon bortförklaring hade vi nog kunnat hitta
Men bortsätt från könet var det ju många rätt så jag hade nog trott att du kunde hästprata…
Framförallt om jag hade fått betala för att få utlåtandet, vill ju inte känna mig dum och förlora pengarna…:angel:

så du har helt klart hittat en inkomstkälla:idea:
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Nej nu läste du fel igen....det var inte jag som sänkte mig. Det var du. Jag diskuterar inte dig med andra här.
Och jag anser att du behöver tips om hur du ska läsa innan du svarar.

Man kan kontrollera på olika sätt. Eller äger du den enda vägen till att hitta oärliga människor?
Jag gör på mitt sätt och du gör på ditt sätt (undrar vem det är som försöker pracka på andra sitt synsätt!:angel:)
Och sanningen håller jag mig alltid till.

Jag har ingen lust att diskutera mer med dig för det ger inget och jag hoppas du respekterar det.

Hur menar du att du ska kontrollera då om du inte vill ställa kontrollfrågor och verkar högst ovillig att ifrågasätta något alls. Ställer jag frågor så vill du i det närmaste idiotförklara mig för att jag ifrågasätter. Så fort jag pressar dig på svar så struntar du i att svara och talar om hur korkad jag är, att jag inte kan läsa, undrar om det är ett förhör.

Visst kan man kontrollera på olika vis, men ditt verkar direkt omöjligt. Din grundinställning är att det fungerar, men du slåss med näbbar och klor för att just denna hästprataren visst har rätt. Du undviker frågor som hur stor andel som sagts är rätt och vad det är för typ av frågor och pekar bara på att det sagts saker som är så träffsäkra på dina hästar. Istället för att skriva att du inte vill avslöja vad som sagts så kan du ge snarlika exempel, det finns alltid en väg runt om man vill. Talar hästprataren om en skimmel kan du göra den till svart, gillar hästen äpplen kan de bli morötter. har den varit med om en sjöresa kan det bli flyg etc. Är man skeptisk, ifrågasätter allt, sätter sig ner och tänker igenom det som sagts objektiv och kritiskt. Hur stor % stämmer egentligen 100% och det som stämmer skulle det kunna stämma in på fler hästar i omgivningen?

Kontrollfrågor är en enkelutväg ja, men troligen den enda om du inte har stenkoll på vad som hänt hästen under hela dess uppväxt. När jag föreslog detta så valde du att försöka förlöjliga frågan genom att säga att det var konstigt att här ville jag avslöja saker medan andra rekommenderade att ge så lite uppgifter som möjligt. När jag påtalade att det knappast var att avslöja att ge vilseledande uppgifter så ändrade du dig och menade du att det är lättare att avslöja någon genom att inte säga något alls. Hur menar du att det ska gå till? Hur kan det vara lättare att få fram om någon fejkar när de får tala fritt än när de svara på frågor som har ett entydigt svar?

Ett annat sätt att testa är för all del att ta kontakt med andra kunder (kanske 25+) till denne och jämföra vad hästarna sagt. Gäller det en bedragare så kommer det förmodligen synas mycket väl med flera hästar som har varit med om identiska upplevelser.

Jag betvivlar inte att de det är mycket som är rätt, det är det alltid om det handlar om någon som är skicklig, frågan här är om det är en skicklig bedragare eller en skicklig hästpratare.
 
Senast ändrad:
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Förvånansvärt många rätt faktiskt!
Det är dock en hon inte en han.
Och ja hon är mycket medveten om sin kvinnlighet, du skulle bara se när hon är i brunst och våldtar valacken:rofl:

Men hon är en skimel:eek:

Och Ja hon tyr sig till mig när något känns otäckt (då duger matte minsann)
Men är allt fridfullt kan hon mycket väl strunta i mig

Nej hon är absolut inte het, helt rätt!

Ja hon låste sig ibland i munnen, numera så har vi bettlöst och alla sådana problem är borta.

:eek:Det mesta helt rätt alltså!

Men vilken häst tyckte inte det var roligt att vara föl och busa med andra föl?
Så där vet jag inte vad jag ska säga rätt är det så klart…

Men jag hade nog funderat över att du kunde missa könet på en sådan kvinnlighet:D
Men någon bortförklaring hade vi nog kunnat hitta
Men bortsätt från könet var det ju många rätt så jag hade nog trott att du kunde hästprata…
Framförallt om jag hade fått betala för att få utlåtandet, vill ju inte känna mig dum och förlora pengarna…:angel:

så du har helt klart hittat en inkomstkälla:idea:

Det är nybörjarfel, man ska inte ge färgen på hästen eller någon häst i omgivningen det är stor risk att det är fel, och hade du givit namnet så hade det varit större chans att könet var rätt. Det är kanske syftet med att få det, ston heter inte gärna Lucky boy.
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Du har helt rätt!
Hade hon vetat vad min häst heter hade hon inte tagit fel på könet.
Hade hon dessutom träffat hästen kunde hon pricka rätt på bra mycket mer (det kan jag också och alla andra som vet lite om hästar)
Då ser man miljön som hästen har också, även där finns det mängder av ledtrådar.

Detta visar, tycker jag hur lätt det faktiskt är att utge sig för hästpratare…
Och nej, jag tror inte på sånt, däremot att en del kan bättre än andra ”läsa” hästen på kroppsspråket.
Det vet jag och har sett många underbara exempel på.
Men det är ju en annan sak
 
Sv: Angående såkallade hästpratare...

Hur menar du att du ska kontrollera då om du inte vill ställa kontrollfrågor och verkar högst ovillig att ifrågasätta något alls. Ställer jag frågor så vill du i det närmaste idiotförklara mig för att jag ifrågasätter. Så fort jag pressar dig på svar så struntar du i att svara och talar om hur korkad jag är, att jag inte kan läsa, undrar om det är ett förhör.

Ok...du kan tydligen inte släppa mig. Vore bra om du kan förtydliga dig om följande (jag delar upp allt i mindre delar så det inte blir för svårt):

*VAD har jag skrivit som visar att jag är HÖGST OVILLIG att ifrågasätta NÅGOT ALLS?

*VAR har jag IDIOTFÖRKLARAT dig?
*PÅ VILKA frågor har jag STRUNTAT i att svara?
*VAR har jag kallat dig för KORKAD?
*VAR har jag skrivit att du inte KAN läsa?
*VAR har jag undrat om detta är ett FÖRHÖR?
 

Liknande trådar

Hästhantering Själv är jag en s k NH-människa. Jag har fallit för det tänket därför att, så som iaf jag förstått det som, man använder hästens språk...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
15 476
Senast: Nila
·
W
Hästvård Jag har ingen som helst erfarenhet av hästar, men det kändes ändå som om det här var bästa stället att berätta om mitt problem på...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Tuvisen
·
Utrustning Jag har funderat en hel del på sista tiden över hur hästar behandlas av oss ryttare. På dressyrtävlingar tex där det "ultimata" är att...
2
Svar
23
· Visningar
2 129
Senast: moli
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 763
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp