Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slå det här:
Någon söker en erfaren "medryttare", hon tror uppenbarligen att hennes häst är Totilas eller liknande eftersom hon begär 200 kr per skrittur! :rofl:

Annonsen rök lika fort som den kom upp efter alla reaktioner.

Det stod väl att man kunde välja mellan att skritta den eller promenera med den. Promenera var gratis medans skritta kostade just 200 kr. Å andra sidan stod ju hästen på ryttarstaion i Sthhlm och där är väl stallhyran typ 12.000 kr/mån så jag förstår ju att personen vill ha betalt även om jag personligen aldrig hade betalt för det.
 
SÖKER ETT SVART STO FÖR AVEL !!!!!
PM mig om ni vet någon //
Låna eller köpa !

Inte så noga på ras eller så...
I en annons skulle den vara till en vän. I nästa skulle den vara till dressyravel. Hon kommer ta första bästa skräphäst och sälja avkomman som ett stort dressyrlöfte och blivande stjärna. Säljer fina hästar som blivande stjärnor BILLIGT. Sen visar det sig att dom inte kommer längre än till slakt i många fall
 
Det hade jag.......:o :love:
Jag med :love: kanske tom betalat bara för att promenera lite ;)

Ärligt, det är ju lätt som hästägare att säga att man aldrig skulle betala för att skritta lite på en häst. Men bor man mitt i Stockholm och älskar hästar men inte har möjlighet att ha någon så kanske det är värt 200 kr att skritta lite på någon annans :)
 
Jag med :love: kanske tom betalat bara för att promenera lite ;)

Ärligt, det är ju lätt som hästägare att säga att man aldrig skulle betala för att skritta lite på en häst. Men bor man mitt i Stockholm och älskar hästar men inte har möjlighet att ha någon så kanske det är värt 200 kr att skritta lite på någon annans :)
200 kan man betala för lektion, är man dessutom erfaren så tror jag väldigt få är intresserade av att bara skritta och dessutom betala för det. Hon ville dessutom ha hjälp 3 gånger i veckan, det blir 2400kr i månaden för att skritta någon annans häst- VANSINNE!
 
Jag med :love: kanske tom betalat bara för att promenera lite ;)

Ärligt, det är ju lätt som hästägare att säga att man aldrig skulle betala för att skritta lite på en häst. Men bor man mitt i Stockholm och älskar hästar men inte har möjlighet att ha någon så kanske det är värt 200 kr att skritta lite på någon annans :)
Men varför får man bara skritta ? Vad gör det en frisk häst att gå i alla gångarter ? Förstår inte , ryttarstadion borde väl hästen behöva all motion den kan få på?
 
Fast lektioner i Sthlmstrakten kostar bra mycket mer än 200 kr per gång.
Lägg till en hundralapp så får du en hopplektion. Och för 2400 så kan man def få flera privatlektioner.
Bara för att hästen står på ryttarstadion (inte det mest märkvärdiga stallet heller) så betyder det väl inte att det ska kosta en massa för att skrittas? Det är fortfarande ingen stjärna man ska sitta på direkt. :rofl:
Antingen får man söka nybörjare eller betala för att någon skrittar den i mitt tycke, men det är jag det!
 
Men varför får man bara skritta ? Vad gör det en frisk häst att gå i alla gångarter ? Förstår inte , ryttarstadion borde väl hästen behöva all motion den kan få på?
Antingen är det en sån ägare som tror att bara hon kan rida, eller så är hästen skadad och under igångsättning, hon orkar väl inte skritta den själv är min gissning.
 
Men varför får man bara skritta ? Vad gör det en frisk häst att gå i alla gångarter ? Förstår inte , ryttarstadion borde väl hästen behöva all motion den kan få på?
Ägaren vill sköta träningen själv och vill att hästen skrittas ut? Jag antar att många skulle nappa på möjligheten att få rida ut på Djurgården eller i Lill-Jansskogen även om det bara sker i skritt.
 
Ägaren vill sköta träningen själv och vill att hästen skrittas ut? Jag antar att många skulle nappa på möjligheten att få rida ut på Djurgården eller i Lill-Jansskogen även om det bara sker i skritt.
Ja jag förstår att ägaren tänker så, men jag tycker det känna så fånigt med bara skrittas. Som att hästen skulle må dåligt av lite trav och galopp också.
 
Lägg till en hundralapp så får du en hopplektion. Och för 2400 så kan man def få flera privatlektioner.
Bara för att hästen står på ryttarstadion (inte det mest märkvärdiga stallet heller) så betyder det väl inte att det ska kosta en massa för att skrittas? Det är fortfarande ingen stjärna man ska sitta på direkt. :rofl:
Antingen får man söka nybörjare eller betala för att någon skrittar den i mitt tycke, men det är jag det!

Vanlig ridlektion kostar 285 på min ridskola. Hoppspecialkostar 350 kr om jag minns rätt och då är min ridskola inte den dyraste i sthlmstrakten.

Jag personligen hade, som jag skrev, aldrig betalat 200 kr för att skritta en häst oavsett var den stod men som jag också skrev - det kostar så pass mycet att ha häst mitt inne i stan så jag förstår att hon vill ha betalt för ridningen, oavsett vilken slags ridning det är.
 
Antingen är det en sån ägare som tror att bara hon kan rida, eller så är hästen skadad och under igångsättning, hon orkar väl inte skritta den själv är min gissning.

Jag misstänker att det är för att ägaren vill att hästen ska få komma ut och röra på sig då hagmöjligheterna är mycket begränsade på ryttis. Små grusfyrkanter där de får gå typ 2 h/dag.

Vet en del som kör så - de rider själv på t ex f.m och sen fr en medis skritta eller beta hästen en gång till på e.m just för att den inte bara ska stå i en box 22 h om dagen.
 
Vanlig ridlektion kostar 285 på min ridskola. Hoppspecialkostar 350 kr om jag minns rätt och då är min ridskola inte den dyraste i sthlmstrakten.

Jag personligen hade, som jag skrev, aldrig betalat 200 kr för att skritta en häst oavsett var den stod men som jag också skrev - det kostar så pass mycet att ha häst mitt inne i stan så jag förstår att hon vill ha betalt för ridningen, oavsett vilken slags ridning det är.
Ja, det finns ju folk till allt, så förstår litegrann att hon iaf gjorde ett tappert försök.
 
"En riktig läromästare.. kräver rutinerad ryttare.. vill ha kravlös ridning".
En häst som inte verkar utbildad direkt är alltså en läromästare trots att du dels redan måste vara rutinerad och dels inte kan rida med några krav. Vad skulle man lära sig på den tänker de?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
45 149
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
51 274
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp