Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finn fem fel ...

"sällskap/promenad
Det är dags för vår XXX att säljas från ridskolan och få bli pensionär, hon är ett danskt halvblod och mäter ca 168cm i mankhöjd, hon är rejäl och bär upp nästan vad som helst. XXX är en grov och rejäl dam som behöver röras på nästan dagligen för att inte bli halt, hon har en förmåga att lägga på sig vikt snabbt och bör inte bli för fet då hon är stor och tung tror jag inte hon håller för de.

Hon är en super snäll häst i ridningen, hon går hos oss ensam i hage men har gått i flocken men trivs nog bättre med en eller två kompisar då hon inte tycker om andra hästar. Sparkar om man kommer för nära vid ridning osv. Hon är tjurig i boxen men på gången är hon en klippa att pyssla med och i ridningen med, vi har haft både barn och vuxna rena nybörjare på henne.

Köptes In sommaren 2015 och har vart halt en gång hos oss det försvann med lite gymnastik så berodde nog på stelhet. Hon är född 2000.
Snäll att sko, snäll att lasta kan backa ur nån gång men går på, kan va lite tråkig att köra men inga bekymmer egentligen. Jag har aldrig klippt henne de har inte behövts så det vet jag inte, snäll att spola, spruta osv.

Ej besiktigad och köparen står för det om så önskas."

:confused::cry:
Bara fem? :(
 
37.

"Bara fem" var bara en omskrivning för att det var en väldigt hemsk annons, inte bokstavligt. (Eftersom att "finn fem fel" knappast heller var bokstavligt.)
Nu har jag inte räknat, men kan du skriva upp dem? :)
Särskrivningen la jag märke till och att den varit halt men det räknas ju inte som ett fel.
 
Jag förstår inte dom här annonserna:

’Kollar intresset för min valack. Behåller helst men kollar intresset ändå’

:confused:

Why??O_o

nej, jag fattar inte heller.
Och jag förstår inte den person som eventuellt svarar på annonsen heller.
För vaddå, jo jag är intresserad av en häst som nog inte egentligen är till salu...

nej, då är det ju vettigare att svara på en annons som gäller en häst som verkligen är till salu.
 
Eller alla dom här ’jag har massor att sälja, skriv vad du söker så kollar jag’.

Alltså förlåt men, nej :o

HUR ska man kunna spontanshoppa då? :angel:

För det är väl i regel det många gör, ser nåt man inte måste ha men nog vill ha:p
//avdelningen för tips till säljare:cool::laugh:

Edit, inte häst men hästartiklar :angel:
 
Senast ändrad:
"Valack säljes. Trevlig i all hantering, snäll att lasta, sko och pyssla med i stallet.
Kan dra när du rider, gillar inte gå på ridbana, bockar, är frågande till bilar. Skulle vara jättetrevlig om inte dessa om fanns."
Ja, alla hästar skulle ju vara jättetrevliga om de inte hade sina olater? Varför tror man att den här "skulle vara jättetrevlig"? Det verkar ju inte som att den går att rida alls?
Tyvärr är det väl så att den har ont, kan inte tänka mig mycket annat... :(
 
Hingst säljes, det finns två bilder på hingsten i fråga samt 7 bilder på avkommor.
Bilderna på hingsten säger inte mycket, skitig, men ser väl ok ut.
Vissa av avkommorna ser dock rent anskrämliga ut, särskilt en är så vansinnigt fult byggd att jag ALDRIG skulle erkänna att min hingst var pappan... Antar att den är med då den fått pappans "unika" färg.
Hingsten är 7 år, inte bedömd/visad och tydligen grundinriden men sen verkar den inte ridits på ett tag. "Men det är nog bara att hoppa upp och rida som när han reds in".
60 laxar, som hittat :up:
:banghead:
 
Hingst säljes, det finns två bilder på hingsten i fråga samt 7 bilder på avkommor.
Bilderna på hingsten säger inte mycket, skitig, men ser väl ok ut.
Vissa av avkommorna ser dock rent anskrämliga ut, särskilt en är så vansinnigt fult byggd att jag ALDRIG skulle erkänna att min hingst var pappan... Antar att den är med då den fått pappans "unika" färg.
Hingsten är 7 år, inte bedömd/visad och tydligen grundinriden men sen verkar den inte ridits på ett tag. "Men det är nog bara att hoppa upp och rida som när han reds in".
60 laxar, som hittat :up:
:banghead:

Japp, för den har hög BLUP.
Sedan att den är så gammal att den måste visas både exteriört och under ryttare, samt spatt-röntgas, för att få användas annat än som gårds-hingst till enstaka sto - ja det är en annan fråga som de glömt att skriva ut.

ändring: spatt-röntgad är han tydligen.
 
Hingst säljes, det finns två bilder på hingsten i fråga samt 7 bilder på avkommor.
Bilderna på hingsten säger inte mycket, skitig, men ser väl ok ut.
Vissa av avkommorna ser dock rent anskrämliga ut, särskilt en är så vansinnigt fult byggd att jag ALDRIG skulle erkänna att min hingst var pappan... Antar att den är med då den fått pappans "unika" färg.
Hingsten är 7 år, inte bedömd/visad och tydligen grundinriden men sen verkar den inte ridits på ett tag. "Men det är nog bara att hoppa upp och rida som när han reds in".
60 laxar, som hittat :up:
:banghead:
Var finns annonsen?
 
Hm, intressant annons:

"Söker livslångt hem

Temperament: snäll i hantering men är ett typiskt sto
Pris: 12 000 kr

Hej, tyvärr har jag bestämt mig att sälja mitt fina sto. Hon är ingen nybörjar häst, och kräver en modig och samtidigt väldigt lugn ryttare. och hon trivs bäst på lösdrift då hon väver i box men kan sluta om hon verkligen trivs. Hon måste motioneras varje dag, men är just nu under igångsättning då hon stått på vila hos förra ägaren. Hon är grundutbildad ridhäst och när man väl vinner henenes förtroende så är hon världens snällaste och bästa häst man kan ha. Men hon testar mycket i ridningen så man får inte ge upp, hon jappar backar ner i diken är skvettis för saker men sticker aldrig iväg utan bara rycker till. Och hon har svaga bakben vilket betyder att man måste jobba henne mycket så hon musklas upp ordentligt för annars blir hon stel och inget annat. Jag känner att denna häst förtjänar bättre och därför gör jag beslutet av att sälja. Träns och täcken ingår har ej någon sadel då jag ej funnit någon och den andra var inte bra längre för henne. Vill du veta mer om hästen eller få fler bilder så får du gärna höra av dig. ps jag är väldigt mån om vart hon hamnar! "


Och den här, alltså nej:
"....
heter jag. I år fyller jag ett år, närmare bestämt 4 april.
Jag tycker att de dräktiga tanterna i min hage är lite torra och humorlösa så nu
letar jag efter min människa.
Jag erbjuder en tuff brud i söt förpackning. Jag vet vad jag vill och kan och jag vet också när det är dags att ge människan rätt. Jag gillar mina nuvarande människor skarpt men behöver nu få lite mera utmaningar. Jag är inte dum, nej jag är en smart tjej med hjärncellerna på plats.
Så du människa som tycker att jag vore ett kap, antar du utmaningen?
Du kommer att få en tuff, orädd, smart och oändligt tillgiven tjej att jobba med.
Det kommer inte alltid vara en dans på rosor men vem minns en mes?
Min pappa är den fina hingsten Canterbury som lämnat fina syskon.
Mor min La Brie (62) E: Briar UE: Brisad, fantastisk primadonna och stor personlighet.
Min bror finns att se, han delar modersgenerna med mig.
Jag tillhör stofamilj 62.
Jag är vaccinerad, verkad och har pass. Jag kan stå uppbunden på stallgången utan problem.
Älskar att bli borstad.
Mina människor har lovat leverera mig till dig som antar utmaningen.
Du som är meriterad tävlingsmässigt har chans att få diskutera min prislapp då jag
gärna vill komma ut på tävlingsbanorna.

Låter detta intressant? ligger bara en flygresa bort, hämtning ombesörjes.

Ring någon av mina människor


Väntar med spänning!"
 
Saxat från Facebook Hästprylar köpåsälj:
***************************
Slowfeed när
Använt men i finta skick. Inga hål.
***************************
Slowfeed? "Inga hål? " Hur länge vill man att höet ska räcka egentligen? Det skulle jag kalla Nofeed...

"Slowfeed när? Hästarna undrar; När får man mat?"
"Finta skick" Festligt påhitt lixom, hästarna tror de ska få mat... "Fintad!"
:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
552
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 265
· Visningar
48 184
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 052
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
711
· Visningar
53 329
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp