Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som säljer en häst till en kvinna mellan 40-60 år som ridit länge. Med alla egenskaper som sitter i vårt prefrontala cortex och en mycket speciell annons som är längre än en uppsats :rofl:

Korsning 75% islandshäst och 25% travare. Blir säkert skojigt att lära den hästen galoppera.

En islandshäst som är 3-gångare för 55.000 :meh:
 
Någon som säljer en häst till en kvinna mellan 40-60 år som ridit länge. Med alla egenskaper som sitter i vårt prefrontala cortex och en mycket speciell annons som är längre än en uppsats :rofl:

Korsning 75% islandshäst och 25% travare. Blir säkert skojigt att lära den hästen galoppera.

En islandshäst som är 3-gångare för 55.000 :meh:
What? Jag tror jag vet vilken "annons" du menar, men inte är det en korsning??
 
What? Jag tror jag vet vilken "annons" du menar, men inte är det en korsning??
Nä, du måste ha blandat ihop, det är en renrasig islänning med fina gångarter enligt uppgift.
Håller med om att annonsen är lite speciell ;) hästen har varit till salu i omgångar senaste 1,5 åren så själva hästen kanske är lite speciell också.
 
samma annonsör annonserar ut samma häst till tre olika priser.
Först, i början av januari -18, för 20.000kr.
Sedan, ett par veckor senare, för 12.000kr.
Sedan, efter ytterligare tre-fyra veckor, för 15.000kr.

alla tre annonser ligger ute samtidigt.

Prisbilden är inte helt vansinnig utifrån ålder, ras, användningsområde men 12000kr är relativt lågt. 20 är nog mer "normalt".
 
Jahaja. Så fantastiskt lockande.

Söker en ny Medryttare ! Har en maxad D-ponny . Tjurigt / känsligt sto på 10 år .står 20 min från XXX med bil .bil är ett måste . Vill ha en vuxen Max 60kg . Vill att du tar henne 1-2 fasta dagar i veckan.du skall vara duktig på att rida ha massa erfarenhet .min ponny kan vara dum att hämta i hagen .hon kan bitas och sparkas ( ko sparkar ) hon är snäll när man sitter på ryggen .är otroligt svag bak och har en dålig svag galopp ,sparkar bakut i galoppen . vill helst att du rider långa uteritter klättrar i skog och backar njuter av naturen och travar på slingan och tränar dressyr ute på raksträckan. 1000kr/månaden . Vill gärna ha hjälp att vidare utbilda henne .
 
Jahaja. Så fantastiskt lockande.

Söker en ny Medryttare ! Har en maxad D-ponny . Tjurigt / känsligt sto på 10 år .står 20 min från XXX med bil .bil är ett måste . Vill ha en vuxen Max 60kg . Vill att du tar henne 1-2 fasta dagar i veckan.du skall vara duktig på att rida ha massa erfarenhet .min ponny kan vara dum att hämta i hagen .hon kan bitas och sparkas ( ko sparkar ) hon är snäll när man sitter på ryggen .är otroligt svag bak och har en dålig svag galopp ,sparkar bakut i galoppen . vill helst att du rider långa uteritter klättrar i skog och backar njuter av naturen och travar på slingan och tränar dressyr ute på raksträckan. 1000kr/månaden . Vill gärna ha hjälp att vidare utbilda henne .
Som hittat. Jag kan fortfarande inte förstå att folk tror att nån vill betala för att utbilda andras hästar.
 
Jahaja. Så fantastiskt lockande.

Söker en ny Medryttare ! Har en maxad D-ponny . Tjurigt / känsligt sto på 10 år .står 20 min från XXX med bil .bil är ett måste . Vill ha en vuxen Max 60kg . Vill att du tar henne 1-2 fasta dagar i veckan.du skall vara duktig på att rida ha massa erfarenhet .min ponny kan vara dum att hämta i hagen .hon kan bitas och sparkas ( ko sparkar ) hon är snäll när man sitter på ryggen .är otroligt svag bak och har en dålig svag galopp ,sparkar bakut i galoppen . vill helst att du rider långa uteritter klättrar i skog och backar njuter av naturen och travar på slingan och tränar dressyr ute på raksträckan. 1000kr/månaden . Vill gärna ha hjälp att vidare utbilda henne .

Känner ett starkt behov av att banta hårt, sälja mina två och kasta mig över detta oemotståndliga erbjudande!
 
Jahaja. Så fantastiskt lockande.

Söker en ny Medryttare ! Har en maxad D-ponny . Tjurigt / känsligt sto på 10 år .står 20 min från XXX med bil .bil är ett måste . Vill ha en vuxen Max 60kg . Vill att du tar henne 1-2 fasta dagar i veckan.du skall vara duktig på att rida ha massa erfarenhet .min ponny kan vara dum att hämta i hagen .hon kan bitas och sparkas ( ko sparkar ) hon är snäll när man sitter på ryggen .är otroligt svag bak och har en dålig svag galopp ,sparkar bakut i galoppen . vill helst att du rider långa uteritter klättrar i skog och backar njuter av naturen och travar på slingan och tränar dressyr ute på raksträckan. 1000kr/månaden . Vill gärna ha hjälp att vidare utbilda henne .
Undrar om personen i fråga tänker betala någon 1000kr eller ta betalt - när hon vill ha hjälp med utbildning av hästen.. :confused: Lille pållen låter inte helt nöjd
 
Som hittat. Jag kan fortfarande inte förstå att folk tror att nån vill betala för att utbilda andras hästar.
Nej, det var en person som märkligt nog kände som du men hon fick det här jättevettiga svaret:

"Ja det finns folk som betalar ! som kanske inte har råd och tid för att ha egen häst!( det finns dom som tycker om den farliga hästen och som kan hjälpa till med utbildningen .) Har jag tvingat någon att betala ? Det kostar att ha häst -jag försöker ha mina självförsörjande ! Vissa har inte råd att köpa den perfekta hästen och vissa har inte råd att betala för utbildning ! Varför vill man inte betala 1000kr /mån att ha som en egen häst 1-2 dagar i veckan .uppnå ev mål .lite spänning försöka förstå varför ? Kanske kunna hjälpa henne . Att vinna hjärtat hos en sådan häst är något speciellt men visst man måste vara lite tuff , lugn , bestämd och lyhörd !"

Självförsörjande hästar låter ju som en jättebra grej :up:.
Känner ett starkt behov av att banta hårt, sälja mina två och kasta mig över detta oemotståndliga erbjudande!
Förstår det! Jag själv ska köpa bil NU så jag kan få den här fantastiska chansen!
 
Som hittat. Jag kan fortfarande inte förstå att folk tror att nån vill betala för att utbilda andras hästar.
'nej,
och ändå ser man med jämna mellanrum "utlämnas på foder för inridning och träning". Förhoppningsfullt och jag undrar om de får svar.

Ibland blir jag lite sugen att svara på en sådan annons och fråga hur mycket de är villiga att betala för tjänsten.
 
samma annonsör annonserar ut samma häst till tre olika priser.
Först, i början av januari -18, för 20.000kr.
Sedan, ett par veckor senare, för 12.000kr.
Sedan, efter ytterligare tre-fyra veckor, för 15.000kr.

alla tre annonser ligger ute samtidigt.

Prisbilden är inte helt vansinnig utifrån ålder, ras, användningsområde men 12000kr är relativt lågt. 20 är nog mer "normalt".
5 januari: ponnyn känns fin och följsam, 20 000 kr känns rätt.
17 januari: ponnyn drog iväg i en bockserie när jag tänkt ta en fin galopp på snötäckta ängar. Ny annons: 12 000 kr
9 februari: ponnyskrället har faktiskt betett sig på sistone... Ny annons: 15 000 kr kanske jag kan få iaf..
 
5 januari: ponnyn känns fin och följsam, 20 000 kr känns rätt.
17 januari: ponnyn drog iväg i en bockserie när jag tänkt ta en fin galopp på snötäckta ängar. Ny annons: 12 000 kr
9 februari: ponnyskrället har faktiskt betett sig på sistone... Ny annons: 15 000 kr kanske jag kan få iaf..

Nej...
fast jag förstår vad du menar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
550
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 265
· Visningar
48 072
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 050
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
711
· Visningar
53 310
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp