Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
5 januari: ponnyn känns fin och följsam, 20 000 kr känns rätt.
17 januari: ponnyn drog iväg i en bockserie när jag tänkt ta en fin galopp på snötäckta ängar. Ny annons: 12 000 kr
9 februari: ponnyskrället har faktiskt betett sig på sistone... Ny annons: 15 000 kr kanske jag kan få iaf..
Fast då tar man väl bort de andra annonserna, när man lägger ut en ny med annat pris?
 
Man får hoppas att köparen har bättre möjlighet att få tag på hö då ;)

Tja.
Min granne och jag har samma höleverantör.
Jag fick en leverans för en knapp vecka sedan, men kommer att behöva ytterligare två lass innan sommaren (och nästa skörd). Jag kommer att få de leveranserna.
Min granne ringde och behövde mer men fick besked om att det är slut. Fanns inte en bal att få fram.


Orsak?
Jag hade beställt så de lagt undan tillräckligt mycket.
Jag har tillräckligt med hö, grannen fick stor ångest (men har lyckats ragga fram lite) och besked om att det var slut. (och jo, grannen vet att jag får så det räcker och förstår att jag inte kan avvara)

och nej, jag tycker verkligen inte att en skämtsam smiley är på sin plats när det gäller något så allvarligt och besvärligt som årets brist på grovfoder i mellansverige.
 
Tja.
Min granne och jag har samma höleverantör.
Jag fick en leverans för en knapp vecka sedan, men kommer att behöva ytterligare två lass innan sommaren (och nästa skörd). Jag kommer att få de leveranserna.
Min granne ringde och behövde mer men fick besked om att det är slut. Fanns inte en bal att få fram.


Orsak?
Jag hade beställt så de lagt undan tillräckligt mycket.
Jag har tillräckligt med hö, grannen fick stor ångest (men har lyckats ragga fram lite) och besked om att det var slut. (och jo, grannen vet att jag får så det räcker och förstår att jag inte kan avvara)

och nej, jag tycker verkligen inte att en skämtsam smiley är på sin plats när det gäller något så allvarligt och besvärligt som årets brist på grovfoder i mellansverige.

Alltså det är jättejobbigt för de som har problem med den rådande hö-bristen och det är jättetråkigt när man tror sig ha "säkrat" upp och så visar det sig att ens leverantörer inte håller det de sagt. och jag är hemskt ledsen att du blev stött. Nu är det väl så att i de drabbade områdena är det inte bara ett stall som är drabbat så att sälja hästen är ju bara att förflytta problemet. och jag har inte hört nån än så länge som fått svälta sina hästar - man måste bara hitta ett annat dyrare alternativ ... som hästägare är det surt men har man inte råd att se till att hästarna har mat så ja då är väl alternativet att sälja dem. Att skämta om det - tja man måste få skämta om även de jobbigaste sakerna tycker jag.
 
Alltså det är jättejobbigt för de som har problem med den rådande hö-bristen och det är jättetråkigt när man tror sig ha "säkrat" upp och så visar det sig att ens leverantörer inte håller det de sagt. och jag är hemskt ledsen att du blev stött. Nu är det väl så att i de drabbade områdena är det inte bara ett stall som är drabbat så att sälja hästen är ju bara att förflytta problemet. och jag har inte hört nån än så länge som fått svälta sina hästar - man måste bara hitta ett annat dyrare alternativ ... som hästägare är det surt men har man inte råd att se till att hästarna har mat så ja då är väl alternativet att sälja dem. Att skämta om det - tja man måste få skämta om även de jobbigaste sakerna tycker jag.

Vad är det som säger att köparen finns i samma geografiska område?
 
samma annonsör annonserar ut samma häst till tre olika priser.
Först, i början av januari -18, för 20.000kr.
Sedan, ett par veckor senare, för 12.000kr.
Sedan, efter ytterligare tre-fyra veckor, för 15.000kr.

alla tre annonser ligger ute samtidigt.

Prisbilden är inte helt vansinnig utifrån ålder, ras, användningsområde men 12000kr är relativt lågt. 20 är nog mer "normalt".

En sån annonsserie har jag gjort mig skyldig till (men var åtminstone smart nog att inte ha alla annonser ute samtidigt). Jag skulle sälja dotterns ponny, satte ut honom för 25’ vilket egentligen var billigt för en ponny med de kvaliteterna han hade, han var dock väldigt knepig att rida vilket gjorde att jag inte fick honom såld. Pga total tidsbrist sänkte jag då priset till 10’, och fick så sjukt konstiga svar, massor med svar, men ingen jag ville sälja till. Så då höjde jag till 15’, fick helt andra svar och sålde honom ganska snabbt till en vettig köpare.
 
Inte inom häst men den hade sån fin tvist i sig :rofl:

"Skriv gärna vad ni är ute efter att köpa. Så kan jag meddela om jag har det till försäljning.
Jag har en massa stora och små grejer som ska bort nu i samband med flytt.

OBS! Bordet på bilden är inte till salu."

Det är bara en bild i annonsen, där ett snyggt soffbord syns (som jag själv skulle kunna tänka mig) :rofl: kan man inte lägga ut en bild på åtminstone nått av det man vill sälja och inte "det enda" som inte är till salu O_o
 
Nu slår höbristen till
"Säljs pga hö/tidsbrist."
Såg den också. Kändes ju först som att "Va???" men sen tänkte jag att vad skulle man själv göra om höet tar slut? Lätt att sitta nu och tycka att det är konstigt, men i en annans skor så.. Har man sen funderat ett tag på att sälja så kanske det är det som blir den slutgiltiga orsaken.
Kluven till annonsen, alltså.
 
Såg den också. Kändes ju först som att "Va???" men sen tänkte jag att vad skulle man själv göra om höet tar slut? Lätt att sitta nu och tycka att det är konstigt, men i en annans skor så.. Har man sen funderat ett tag på att sälja så kanske det är det som blir den slutgiltiga orsaken.
Kluven till annonsen, alltså.
Tja, när alternativet är slakt så finns väl förhoppningen att få sälja istället. Det är ju tyvärr även bönder som tvingas skicka djur på slakt pga höbristen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 576
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 970
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp