antal knoppar på tävling

Sv: antal knoppar på tävling

När jag knoppar min häst så gör jag ungefär 10 st på varje sida. Provade att knoppa på en sida en gång men då blev det 20-25 stycken STORA knoppar som satt väldigt nära varandra och det var inte vackert. Då tycker jag det är snyggare med normalstora knoppar med lite mer mellanrum.
Finns en ponnyryttare i mitt stall som gör likadant, hennes häst har också väldigt tjock man.
 
Sv: antal knoppar på tävling

Jag gjorde nog 3-4 st när jag var på sista tävlingen:D Väldigt tunn man..
 
Sv: antal knoppar på tävling

Blir jag attackerad om jag säger att de är jätte fult med knoppar över huvudtaget!:D
 
Sv: antal knoppar på tävling

Det är väl jättesnyggt när en välmusklad dressyrhäst verkligen får visa halsen! En del passar i pannknopp också, vissa snyggare med luggen hängande.Till ämnet: Inte över 10 knoppar, säger vår dressyrtränare. "Då är det dags att rycka eller tunna manen, så att tävlingshästen är välfriserad";)
 
Sv: antal knoppar på tävling

jag har försökt att ha upp till 13 knoppar, men tycker att det är lättare att ha 5, 7 eller 9 knoppar :P
Shit :eek: Jag brukar ha tretton på hästen jag tävlar.

NEJ! :crazy:
13 knoppar är ju förbjudet?!, det är som fredag den 13:e, massa otur! :eek:
Men av någon konstig anledning får jag nästan alltid 13 "toffsar" (ink pannluggen) när jag ska knoppa så jag får lixom ta bort en så att jag får 12 sammanlagt.. :) lite undligt.. men 13 vågar jag i alla fall inte ha :p
 
Sv: antal knoppar på tävling

Blir jag attackerad om jag säger att de är jätte fult med knoppar över huvudtaget!:D

Jag håller med dig lite.. det är liksom ganska fult, men på något sett ser det prydligt ut ändå. Och jag tycker man ska se lite prydlig ut på tävling.
 
Sv: antal knoppar på tävling

Shit:eek:, jag brukar göra runt tio stycken
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 209
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 899
Senast: bobbbo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 786
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 629
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp