Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

*kl*

Jag såg ju Pia höijoms labwah häromdagen, ett riktigt monster jämfört med svenska arabgaloppörer, visst Pia får hästar från Irak . Du kan ju tråkigt nog ställa ut en riktig lus ( läs oförolämpande ) och ändå få pengar hem... Just nu. Är galoppen oviktig för arabuppfödare nu?
 
Sv: Arabiska Fullblod

Jag förstår ärligt inte talat vad du menar i ditt inlägg??

Ställa ut en lus och få pengar??? Sist jag kollade får man inte pengar på utställning här i sverige?

Du får jätte gärna förklara!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Riktigt fin häst. :) (och äntligen en stam jag känner igen lite efter att ha kikat stamtavlan...)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ser nu att det var otydligt formulerat, sorry ;)

Med "ställa ut" i det här fallet menade jag starta på galoppen, alltså i ett arablopp.

Jag syftade på att det verkar vara så mycket lägre klass på svenskuppfödda araber om man jämför med exemplet Pia Höiom tog ut till start för någon vecka sedan (från Irak), eller för den delen Kvislas arabgaloppör från england.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Vi har ju faktiskt haft ett antal duktiga svenska arabgaloppörer genom tiderna, som har hävdat sig utmärkt i internationell konkurrens .... Så jag vet inte riktigt hur du tänker där??
 
Sv: Arabiska Fullblod

genom tiderna, absolut. jag menar "idag". Kvisla köpte sin (Ghallab) utomlands som ridhäst åt frugan och döttrarna och den leker ju bort de som är "bra" av de svenska.

jag är bara nyfiken på om det är bortprioriterat i svensk arabavel. galoppsporten alltså...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: mily
·
Svar
786
· Visningar
40 812
Senast: tanten
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 161
· Visningar
43 277
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp