Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Förnuftigt och vettigt beslut.

KL

På söndag ska det provas fler sadlar på Angelique. Sadelprovare kommer ut så får vi se om vi lyckas hitta något som ligger bra. Vi kom i alla fall fram till ca 10 sadlar som borde kunna passa (av de hon har i lager), så det kanske finns en chans om inte annat. Jag har inte helt gett upp hoppet om att kunna ha henne som ridhäst. Helt ärligt så tror jag dessutom att hon skulle må bättre om vi hittar en passande sadel till henne så att hon kan ridas och tränas lite mer varierat. Känner att det är svårt att variera övningar från marken...
 
Sv: Arabiska Fullblod

Det är klart att det går att hitta en sadel. Du kan måttbeställa från Arabien saddle tex, det gjorde jag. De anpassade hela sadeln efter min häst, det kostade dessutom inte en krona extra mot standard.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Jo det känns inte bra att köra såhär långt i värsta stormen med lastbil.. Vi fick en ny tid 7. januari så han får fortsätta med att leka hingst fram till dess. Lycka till med sadelletandet någonstans så finns nog en sadel åt er också så ge inte upp, ser framför mig när du och Angelique dansar fram tillsammans :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Oj, det var ju dystert för er! Men självklart åker man inte iväg med en häst i storm och oväder ... Men vilken otur!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Du kommer säkert hitta en sadel till sist!
Jag har inte gett upp om Kornelia heller, när hon har fått sitt föl till våren ska vi ta nya tag!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Nä riktgt otur minsann, man blev riktigt ledsen när man vaknade upp och såg ut genom fönstret, men vad kan man vädret kan man ju inte styra över... Senare nu på förmiddagen tittar solen givetvis fram... Mötte en väldigt hungrig piraya i morse.. Utan mat i över 20 timmar är inget som han föredrar varje dag :/
 
Sv: Arabiska Fullblod

Näää, det förstår jag! Och så den psykiska anspänningen för er ... Men det är inte så långt till 7 januari som väl är, sen är det över!
 
Sv: Arabiska Fullblod

1487701_10202477463080919_220470374_o.jpg

1463056_10202477469281074_1884670636_n.jpg


Glad Lucia allihopa :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

KL

Ingen sadelprovning för Angelique imorgon. Hon har varit ute på vift med hästarna från hagen bredvid och troligen fått en spark på ett bakben. Svullet och varmt. Så nu är det vila som gäller för den lilla damen. Hade på liniment och stallbandage några timmar och det såg betydligt bättre ut efter det. Nu är det mer liniment på (utan bandage) över natten så hoppas jag att det ser bättre ut imorgon.

Det positiva i det hela är hon återigen fått byta hage och kommer gå i hage bredvid stoflocken. Tanken är nu att hon ska få gå tillsammans med dem när de bekantat sig lite. Valacken som hon skulle få gå ihop med får nu istället gå tillsammans med en annan valack som flyttade till stallet i förra veckan. Pyssel med det där med hagar och hästar som jagar ut kompisar ur hagen så att även Angeliques hage blev sönder... Hon var i alla fall den av de fyra hästarna på vift som kom på inkallning. Alltid något. Söt är hon i alla fall!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Men vilken jobbig sits för dig! Hoppas det läker snabbt så att du får prova sadel, och hoppas att hästarna lugnar ner sig och slutar jaga!
Vad är det för hästar som jagar ut de andra? Låter lite skumt att det liksom håller på?
 
Sv: Arabiska Fullblod

Jag hoppas verkligen att det läker snabbt och att det är så okomplicerat som jag hoppas.

Det har ju kommit en ny häst till stallet och det var tänkt han skulle gå ihop med en valack och ett sto som Angelique inte funkade ihop med tidigare. Men det visade sig att stoet jagade ut även denna häst ur hagen, vilket resulterade i lösa hästar och trasig hage. Så nu får dessa två gå i egen hage, den nya valacken får plockas ihop med den valack som det var tänkt att Angelique skulle gå med och till slut så verkar det som Angelique kommer få vara med stona...
 
Sv: Arabiska Fullblod

photo.php


Galishimo har börjat sättas igång lite mer, efter frakturen i somras, som läkte mirakulöst bra. Nu har jag även flyttat honom till ett billigare stall, utan ridhus, så nu är det slut på de suddiga ridhusbilderna...
 
Sv: Arabiska Fullblod

Bara 5 månader kvar lite drygt ;)

Vi hoppas på ett stoföl denna gång, och kanske kanske blir det de, Ella beter sig inte som en hingst lika mkt som hon gjorde förra gången :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: mily
·
Svar
779
· Visningar
40 796
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 161
· Visningar
43 258
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp