Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Då lägger väl jag in trådens första bild!

Min shetlandsponnys 11-åriga fd medryttare, numera för lång, fick ta sig en testrunda på Greta, hon sken som en sol :) Greta var konfunderad men skötte sig med bravur. Hon är inte en barnhäst egentligen.

63947_10151499084144827_823686404_n.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

Bäst och svara i tråden så jag hittar den igen :D

I Måndags hade vi öppet stall och hingstvisning där jag har min häst (han var jättenöjd med all uppmärksamhet trots att han är kallblodstravare och inte nån vacker arab haha), det var ju sjukt roligt och vara med och se hur det funkar. Vi hade städat som idioter i flera veckor och putsat på hästarna, det blev riktigt lyckat och alla som kom (många :eek: ) verkade nöjda!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Invigde utebanan idag efter en lång vinter!!!
(Fattar inte varför bilderna tyvärr blev svartvita)

3.jpg


9.jpg


12.jpg


Förra veckan:
14.jpg


17.jpg


Älskade araber :love:
 
Sv: Arabiska Fullblod

Hej!

Min pålla har varit lite grinig några dagar och har fått ta det lite lugn denna vecka. Det ledde till att hon idag fick ytterligare ett "flipp" och kastade sig så grimskaftet gick sönder (igen...).. *mummel mummel*

Vad gör man liksom.. ena sekunden står hon snällt uppbunden, en millisekund senare får hon för sig att "nåt" ät farligt och kastar sig så antingen går grimma eller grimskaft av- och sen kan hon självmotionera fritt. *suck*

Jaja, ytterligare ett grimskaft behöver alltså köpas.. För hon går ju inte att ställa upp lös, då drar hon så fort man vänder ryggen till.. (Ibland saknar jag verkligen min coola connieponny som snällt stog på stallplan även om jag gick in i stallet..).

/Lavinia
 
Sv: Arabiska Fullblod

Där ser man :) Blev tillfrågad att ta mig an deras hingst som ridhäst. Han verkar fin. Men jag har redan för många ;) attans bananers.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Där ser man :) Blev tillfrågad att ta mig an deras hingst som ridhäst. Han verkar fin. Men jag har redan för många ;) attans bananers.
Han är helt otrolig den hästen! Lika vacker på insidan som hans yttre är :love:.
Imorgon ska han få träning av mig stackarn :p.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Nya bilder på min söthäst:

Nemah och alla hennes "marsvin" på marken..
537093_507142489321609_1431564215_n.jpg


OmNom och NomNom nommar i samma hög (meningen var att Ne skulle jaga bort Mille så han inte fick så mycket mat... Gick sådär bra kan vi väl säga).
64280_507142612654930_1295556744_n.jpg


Igår testade Ne att stegra vid insläpp, vilket resulterade i att hon gick över och ramlade ner rätt i ett elstaket.. Lite stel och ledsen idag, men verkar inte mer skadad än så.. Men hon får ta det lugnt några dagar nu, speciellt som vi inte har nåt som helst ställe att rida på pga dåligt underlag..

/Lavinia
 
Sv: Arabiska Fullblod

Hon har mycket för sig, din häst ...:eek:

Fler än jag som har lite svårt med motivationen nu? Underlaget är ... ja ... lera eller is, "var så god och välj", går man ut med ryktborsten och tar ett varv bland pållarna står man i ett moln av päls som sen gärna följer med in i huset, hästarna är lite vårtrötta och halvsega, och helst sitter jag i soffan och äter choklad ...:angel:

Ettåringarna ser ut som kom och hjälp mig, pälsen bara dråsar av dem och man vill verkligen gömma dem nånstans långt inne i skogen tills allt är färdigfällt och de kommer fram blanka och fina!!

Så, om någon undrar så har jag inga ettåringar förrän om en månad sisådär!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Jag sållar mig till skaran som gömmer åringarna ;)

Långhårig och tussig...

Hur stora är dina nu? Försöker komma på hur stor Fille var när han var 9 månader men kommer inte ihåg. Poseidon är iaf 138 nu, så 155 lär han väl bli iaf.
Sen får vi se om han har fått Filles gener när det gäller storlek eller Ellas...

Fille är dock extremt trevlig att hålla på med nu när han har sällskap, det märks inte det minsta att han är hingst, och hans av/på knapp går fram och tillbaks på nån sekund, på kommando. Underbart! :love:
 
Sv: Arabiska Fullblod

min motivation är höööög just nu. Igår kunde vi ju använda utebanan för första gången på läääänge. var så glad så jag red där idag med!! :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Pasja är ju en rejält stor ettåring, lika hög som tvååriga Khariad som jag mätte till 143-144 för en vecka sedan, fast hon är kortare i kroppen och ser förstås yngre ut.
De andra två är nog runt 135 skulle jag tro.

Dressyrteamet, lite avis där!! Vill också hitta motivationen och ha en ridbana som man kan rida på! Min är lervälling blandad med is ....
 
Sv: Arabiska Fullblod

vi har två utebanor. Den stora utebanan är väldigt bra strax innan tjälen släppt, då är det lagom svikt, sedan blir den ganska tung. Men då funkar den lilla utebanan istället. Dom avlöser varandra :)

13.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

Fille var 154 när han var ett... Poseidon har ju 3 månader på sig att nå den höjden, men jag tror inte han kommer bli riktigt lika stor, vilket ju inte gör nåt. Landar han på några cm mindre än pappsen så funkar det ändå ;)

Grusvägarna här är rätt så bra nu, åt ena hållet iaf. Så jag ska nog ta en tur imorgon med :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

synd att vårat sto är så gammalt (och gjort sitt inom aveln), hade annars gärna betäckt henne med en stor hingst, tex Fille. Nåväl...man får glädjas åt arabkorsningen iallafall. Men hade gärna producerat fram en renrasig också då korsningen blev så trevlig..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: mily
·
Svar
774
· Visningar
40 547
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
43 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp