Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min har stått en vecka. Syster sjuk. Borstade av all lera och lät henne springa lite i paddocken och kände mig trött och irriterad på den odrägliga ponnyn och på det eländiga fingret som kommer hindra mig från att ta ner ponnyn på jorden igen i minst 3,5 vecka till :( det enda positiva är att jag är ovanligt rörlig (och helt smärtfri sen dag 2 efter operationen) i leden som jag får böja några grader mer varje vecka. En sån här operation kan tydligen sluta hursomhelst i fråga om smärta och stelhet sa arbetsterapeuten.
 
Oj, vilken otur!
Hästen eller sadelutprovarens fel?
Hästen. Sadelutprovaren sa näsan direkt att han var tveksam till om han hade någon som skulle passa (då hade han bara 20 tal märken och 500 sadlar på lager...) Det var en som han tyckte låg någelunda bra men de var inte vad vi var ute efter och jag tyckte inte att den låg optimalt, den var dessutom för dyr för att ha som "tillsvidare sadel". Det finns typ inte plats för en sadel på hennes rygg allra minst en hoppsadel :arghh:
Har dock en annan sadelmakare på G som tror han kan ordna något..
 
Hästen. Sadelutprovaren sa näsan direkt att han var tveksam till om han hade någon som skulle passa (då hade han bara 20 tal märken och 500 sadlar på lager...) Det var en som han tyckte låg någelunda bra men de var inte vad vi var ute efter och jag tyckte inte att den låg optimalt, den var dessutom för dyr för att ha som "tillsvidare sadel". Det finns typ inte plats för en sadel på hennes rygg allra minst en hoppsadel :arghh:
Har dock en annan sadelmakare på G som tror han kan ordna något..

Hoppas det löser sig. Det är ju lite svårt att ändra på hästen liksom!
 
Hästen. Sadelutprovaren sa näsan direkt att han var tveksam till om han hade någon som skulle passa (då hade han bara 20 tal märken och 500 sadlar på lager...) Det var en som han tyckte låg någelunda bra men de var inte vad vi var ute efter och jag tyckte inte att den låg optimalt, den var dessutom för dyr för att ha som "tillsvidare sadel". Det finns typ inte plats för en sadel på hennes rygg allra minst en hoppsadel :arghh:
Har dock en annan sadelmakare på G som tror han kan ordna något..

Du får hoppa i en Islandssadel ;)
 
min travade äntligen rent igår:banana:
Paddocken var skitbra igår, och idag vaknade man upp till -4 :meh: Klart det ska frysa till nu inför helgen när man skulle vilja rida utomhus.
Vad skönt!!

Samma med vädret här, paddocken har varit en stor pöl sen det tinade upp, igår var den nära på perfekt och idag snöar det...... :wtf:
 
min travade äntligen rent igår:banana:
Paddocken var skitbra igår, och idag vaknade man upp till -4 :meh: Klart det ska frysa till nu inför helgen när man skulle vilja rida utomhus.

JIPPIIIII!!!

men nu är min halt istället :(
Troligtvis hovböld så han får gå med våtvarmt om nätterna.
 
Min ridbana var snustorr idag, helt otroligt för den var en swimmingpool för två dagar sen :p Så Nangijala fick löshoppa lite lågt idag. Orkade inte ta kampen med borstning så stoppade bara in henne i paddocken eftersom hon bara skulle hoppa några språng. Sist jag löshoppade var väl i augusti när ligamentskadan dök upp och hon vägrade hoppa (dessförinnan vägrade hon ju pga sträckningen i ryggen) men idag sög hon tag i hindret och hoppade glatt så det kändes skönt.
 
Jag har precis flyttat Nero då det inte alls funkade i förra stallet där de bland annat glömde fodra minst 5 gånger..
Och Nero har tyvärr fått vila i ca 2 månader på grund av tappsko, sjukdom och is :(
Men nu är vi på gång då vi flyttat till ett stall med tillgång till 2 ridhus :D
Nero verkar trivas riktigt bra i det nya stallet och har börjat gå upp i vikt. Jag måste dock snabbt få bättre balans då Nero inte är så van vid att rida ute och blir rädd för i princip allt! Hoppas det släpper med tiden.

 
Jag har ridit! :D:D
Hon var liiite tveksam till att den långa semestern verkligen kunde vara slut och blev lite avvaktande ("tom" i sidorna liksom) men släppte till efter en stund. Tog en galoppfattning åt varje håll och hon kändes fin. Men oj vad stor hon kändes nu när jag ridit lite ponny det sista :eek::rofl: Härligt iallafall att rida sin egen, även om det är roligt att rida andras hästar också...
Men... sadeln.... Jag måste hitta nåt annat, den ligger bra först men när jag ridit klart har den sjunkit ner i fronten och ligget i tydlig framvikt. määääh, hatar att jaga sadel :mad:

12694777_10154468776170400_9014604779816820040_o.jpg
 
Idag föll 4cm snö :yuck: Syster tog tokstollan på skogstur. Vi möttes 5min ut i skogen när jag kom promenerande. Jätteskum känsla för min första tanke var att det var Nangijalas mor som kom gående! N kom tillbaka sjöblöt av svett. Hon hade varit urpigg och härjat omkring rätt rejält så att syrran hängt på trekvart ett par gånger :laugh: Hon fick stå inne och torka en timme innan syster skulle släppa henne i hagen. Då tyckte N att hon inte sprungit tillräckligt så hon lyckas backa och fly ut ur hagen innan syster hann reagera. Syrran berättade att hon jagade runt henne runt hela gårdsplanen och att mutförsök med hö var meningslöst. Efter en stund lyckades hon hänga sig fast i manen men det slutade med att hon tappade greppet och trillade omkull i snön :rofl::rofl: Efter ytterligare en stunds fruktlösa försök var hon så arg att hon svor jättehögt - för att sedan upptäcka att stallägarens man hade kommit ner och stod och tittade på spektaklet :laugh::rofl::rofl:
 
Dagens rapport från syster: börjat vifta med bakhovarna vid borstning, varit väldigt pigg och glad men velat bestämma vägen i skogen själv. Var hon inte nöjd med systers val av stig protesterade hon genom att försöka gå åt det hållet hon ville (och ignorera ryttaren) eller stegra. Ett halvår utan krav och måsten och så en dos trotsperiod på det, mysigt :devil: Ganska skönt jag slipper det :angel: N hinner kanske komma ner lite på jorden innan jag kan rida.
 
Allstå ingen snö och torr ridbana vilket lyx! Här har vi isbana ;)
Har satt ut Magnus på annons nu, känns faktiskt bra. Har lite nya planer som att betäcka Roxi och kanske köpa ett till avelssto eller 1 åring istället. Det är ju trots allt det jag brinner för.
Men visst är det jobbigt att sälja en häst som man haft i fyra år, förhoppningsvis går det snabbt att hitta en ny bra ägare :)
 
Jag har slagit till och köpt ny sadel, en Lippo Alto blev det. Dock ska den värmas om så jag får vänta lite på den. Har ridit Ida 3ggr sen allt meck med hovbölder osv och hon känns fin, lite svaghet i högervarvet men det känns "jobb-bart" liksom.
Imorgon kommer min andra häst hem så nu får jag fullt upp ;)
 
Har inte ridit mer den här veckan pga extrem trötthet. Sitter hos tandis mellan två besök och har sovit i stolen :o

Imorgon åker vi till kliniken för lite stötvågsbehandling.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 724
Senast: Joro253
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp