Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Skorpion76

Trådstartare
Personer som söker asyl i Sverige kan tydligen skaffa sig dubbla identiteter genom att besöka olika myndigheter. Det här berättade de på nyheterna igår. Det här vill skatteverket få möjlighet att kolla upp för att kunna få stopp på på det.Den möjligheten har de inte idag, vilket er kriminella invandrare full frihet att begå brott här i Sverige.

Amateur Pethead
 
Personer som söker asyl i Sverige kan tydligen skaffa sig dubbla identiteter genom att besöka olika myndigheter. Det här berättade de på nyheterna igår. Det här vill skatteverket få möjlighet att kolla upp för att kunna få stopp på på det.Den möjligheten har de inte idag, vilket er kriminella invandrare full frihet att begå brott här i Sverige.

Amateur Pethead

Och? Behövs det en förändring av lagstiftningen får man göra det. Givetvis ska allt ske så det blir rättssäkert och även humant.

Att antyda att alla asylsökande är potentiella brottslingar med flera identiteter känns inte så fräscht.
 
Det är för jäkligt och det är riktigt konstigt att inte skatteverket kan kolla upp det.

Amateur Pethead

Kriminalitet är tyvärr någonting som ständigt måste bekämpas. Dom kriminella är duktiga på att manipulera lagar, lägga sig ett steg före och undkomma polis / rättsväsende, frågan är hur man kan justera liknande system för att på bästa sätt värna om demokratin, oss medborgare och motverka brott.
 
Personer som söker asyl i Sverige kan tydligen skaffa sig dubbla identiteter genom att besöka olika myndigheter. Det här berättade de på nyheterna igår. Det här vill skatteverket få möjlighet att kolla upp för att kunna få stopp på på det.Den möjligheten har de inte idag, vilket er kriminella invandrare full frihet att begå brott här i Sverige.

Amateur Pethead
Till skillnad mot de inhemska brottslingarna då menar du?
 
Det är för jäkligt och det är riktigt konstigt att inte skatteverket kan kolla upp det.

Amateur Pethead
Det är för jäkligt att det finns brottslingar. Men det är inget nytt. Människor har begått brott så länge det funnits lagar (och människor).

Jag tycker att det är rejält obehagligt att du pekar ut kriminella invandrare. Varför är invandrare mer bekymmersamma som brottslingar än de som t.ex kommer från - säg - Degerfors.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Nytt tillfälligt nick då det är känsligt. Kort sammanfattning: Där jag bor finns en mindre förläggning med c:a 20 asylsökande unga...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 863
Äldre Jag vet att det finns trådar i ämnet, men trots att jag egentligen vill vara insatt, så är jag helt nollad. Jag har inte tid att sätta...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 395
Senast: labb
·
Svar
34
· Visningar
3 768
Senast: imzork
·
T
Hästmänniskan Vad är det för jeppar som jobbar på Djurskyddsmyndigheten egentligen? Ja, det kan man verkligen undra. Någon har kommit på att lägga...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 047
Senast: nocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp