Bukefalos 28 år!

Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men i jakt på kriminella vore det ju inte alls fel. Då menar jag inte att alla flyktingar är kriminella.
Nej, alla flyktingar eller invandrare för den delen är inte kriminella. Långt därifrån. Faktum är att jag skulle tro eller i alla fall vill jag tro att de allra flesta invandrarna som kommer hit sköter sig. Många av dem som kommer hit startar egna pizzerior, restauranger, barer, pubar. De jobbar, men sedan finns det tyvärr en liten grupp som inte kan sköta sig snyggt.
Till skillnad mot de inhemska brottslingarna då menar du?
Svenskar begår också brott. Det ska vi självklart inte glömma, men invandrarna som begår brott blir mera uppmärksammade därför att de just är invandrare.
Det är för jäkligt att det finns brottslingar. Men det är inget nytt. Människor har begått brott så länge det funnits lagar (och människor).

Jag tycker att det är rejält obehagligt att du pekar ut kriminella invandrare. Varför är invandrare mer bekymmersamma som brottslingar än de som t.ex kommer från - säg - Degerfors.
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.

Amateur Pethead
 
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.

Amateur Pethead

Så enkelt är det inte. Människor är komplexa och invandrare har naturligtvis samma variationer som vi har (jag brukar säga att alla har rätt att visa att de är en idiot). Dvs det finns de som sköter sig, det finns de som är lata och ointresserade, det finns de som jobbar hårt och det finns de som begår brott. Grövre som lindrigare. De är människor, precis som oss.
 
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.

Amateur Pethead
Så du menar att människor som kommer hit bara ska vara tacksamma. De ska vara helt annorlunda än andra människor och uppföra sig helt exemplariskt - för vi vill bara släppa hit absolut felfria fläckfria individer. Som nån sorts avelsförbättring för vår egen helt normala befolkning kanske?
 
Lägg ner, det finns gott om invandrare som beter sig bättre och tjänar mer än infödda svenskar, det är vidrigt att somliga ständigt måste påpeka att dom minsann är invandrare och därför ska ha det tuffare livet ut, eller kanske i flera generationer framåt. Eller att folk ständigt betonar att dom är invandrare, vad än dom gör.
Kriminalitet har ingenting med härkomst att göra, utan snarare med sociala förhållanden, ekonomi, riskbeteende, utbildning och samhället i stort.
 
Fingeravtryck finns ju redan. Tack och lov inte hos SKV än.

Ja men det finns ingen säker identitet kopplad mot den. Därav att du kan köra fingeravtryck som tagits på en asylsökande och få flera träffar som tagits på andra håll i Europa. Man vet fortfarande inte vem personen verkligen är. För att veta det måste man få en verifierad träff från personens hemland. Om det ens är möjligt (många länder har inga fingeravtrycksregister).

Så att veta att personen använder minst ett, kanske två, alias ser jag ett väldigt begränsat värde av.

Det asylsökande kan ha med SKV att göra är för att få ett samordningsnummer. För det krävs de kan göra sin identitet sannolik på något vis. Dvs samma krav som hos Migrationsverket.

Dessutom kommer inte så roliga situationer. Där en person tagit sig från hemlandet på ett falskt eller stulet pass. Då kommer i brist på annat personen registreras med uppgifterna i det passet. Sen kommer personen och säger att hen inte är XX, utan egentligen är hen YY. Fast hen kan inte bevisa att hen är YY. Då ändras inte uppgifterna utan det kommer fortsätta vara registrerat som XX.

Så jag ser verkligen inte vad det skulle hjälpa om vi samkör alla svenska register. Det hjälper inte ens idag att man samkör europeiska register - man vet lika lite vem personen egentligen är.
 
Nej, alla flyktingar eller invandrare för den delen är inte kriminella. Långt därifrån. Faktum är att jag skulle tro eller i alla fall vill jag tro att de allra flesta invandrarna som kommer hit sköter sig. Många av dem som kommer hit startar egna pizzerior, restauranger, barer, pubar. De jobbar, men sedan finns det tyvärr en liten grupp som inte kan sköta sig snyggt.

Svenskar begår också brott. Det ska vi självklart inte glömma, men invandrarna som begår brott blir mera uppmärksammade därför att de just är invandrare.
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.

Amateur Pethead

Vilka "de" pratar du om. Som fortsätter slåss?

För du sitter väl inte och gör svepande generaliseringar på samma nivå som
"alla män våldtar"?

Istället för att sprida smygrasism kan du inte svara på frågor istället?
 
Lägg ner, det finns gott om invandrare som beter sig bättre och tjänar mer än infödda svenskar, det är vidrigt att somliga ständigt måste påpeka att dom minsann är invandrare och därför ska ha det tuffare livet ut, eller kanske i flera generationer framåt. Eller att folk ständigt betonar att dom är invandrare, vad än dom gör.
Kriminalitet har ingenting med härkomst att göra, utan snarare med sociala förhållanden, ekonomi, riskbeteende, utbildning och samhället i stort.
Vem skulle lägga ner? TS? Jag?
 
Så du menar att människor som kommer hit bara ska vara tacksamma. De ska vara helt annorlunda än andra människor och uppföra sig helt exemplariskt - för vi vill bara släppa hit absolut felfria fläckfria individer. Som nån sorts avelsförbättring för vår egen helt normala befolkning kanske?
Självklart ska de vara tacksamma, men för den skull finns det inget som motiverar att de ska bete sig annorlunda än andra. Varifrån har du fått det? Jag har ingen särskilt stor lust att hjälpa någon som sedan visar sig begå brott. Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!

Amateur Pethead
 
Vilka "de" pratar du om. Som fortsätter slåss?

För du sitter väl inte och gör svepande generaliseringar på samma nivå som
"alla män våldtar"?

Istället för att sprida smygrasism kan du inte svara på frågor istället?
Läste du mitt inlägg ordentligt? De flesta invandrare som kommer hit jobbar på ett eller annat sätt, men sedan finns det en liten grupp som inte gör det och som blir kriminella. Det är de kriminella invandrarna som man måste försöka hitta och föra ut ur landet.

Amateur Pethead
 
Självklart ska de vara tacksamma, men för den skull finns det inget som motiverar att de ska bete sig annorlunda än andra. Varifrån har du fått det? Jag har ingen särskilt stor lust att hjälpa någon som sedan visar sig begå brott. Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!

Amateur Pethead

Att Sverige varnats ska du ta med en stor nypa salt. Vilket även ett antal experter uttalat sig om.

Hur mycket vet du om läget i Uzbekistan. Vad hade du själv känt alternativet var?
 
Läste du mitt inlägg ordentligt? De flesta invandrare som kommer hit jobbar på ett eller annat sätt, men sedan finns det en liten grupp som inte gör det och som blir kriminella. Det är de kriminella invandrarna som man måste försöka hitta och föra ut ur landet.

Amateur Pethead

Jag har läst alla dina inlägg. Jag ser ful smygrasism och vinklande och ingen eller liten fakta.

Och nu är du där igen - ställer högre krav på invandrare än infödda svenskar.
 
Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!

Amateur Pethead
Det där vet varken du eller jag nåt om, tro inte på allt media kablar ut för i jakten på lösnummerköpare är dom ungefär lika trovärdiga som SMHIs långtidsprognoser. Du sitter inte med facit, jag sitter inte heller med facit och media gör det definitivt inte har det visat sig gång på gång.
 
vi vill bara släppa hit absolut felfria fläckfria individer. Som nån sorts avelsförbättring för vår egen helt normala befolkning kanske?
Aaa, där är du nåt på spåren, naturligtvis ska dom DNA-testas, kollas upp så det inte smugit in sig korsavel i dom 5 sista generationerna för vi kan ju inte hålla på med nån suspekt korsavel, det måste vara renrasigt. Vi ser ju nu hur det går när det avlas till höger och vänster, snart finns det både randiga och rutiga människor med 3 ben. :nailbiting:
 
Självklart ska de vara tacksamma, men för den skull finns det inget som motiverar att de ska bete sig annorlunda än andra. Varifrån har du fått det? Jag har ingen särskilt stor lust att hjälpa någon som sedan visar sig begå brott. Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!

Amateur Pethead

Smygrasism är väldigt fult. Fattar du vilket trauma många av dem varit med om? Det kanske inte är så lätt att på en gång kamma sig och komma in i matchen när man väl kommit hit.

Mammas kompis jobbade för många år sedan som lärare med invandrade barn. Flera av dem kom från krigszoner och blev helt hysteriska om det flög ett plan över skolan. En elev hade överlevt en massaker på en buss tillsammans med sin pappa. Resten av familjen överlevde inte. Eleven var väldigt utåtagerande av förklarliga skäl och pappan orkade inte hantera sitt barn pga sitt eget trauma. Har man en liknande bakgrund är det nog dels svårt att sitta här och känna tacksamhet och även lätt att hamna på fel spår i livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Nytt tillfälligt nick då det är känsligt. Kort sammanfattning: Där jag bor finns en mindre förläggning med c:a 20 asylsökande unga...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 027
Äldre Jag vet att det finns trådar i ämnet, men trots att jag egentligen vill vara insatt, så är jag helt nollad. Jag har inte tid att sätta...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 440
Senast: labb
·
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: imzork
·
T
Hästmänniskan Vad är det för jeppar som jobbar på Djurskyddsmyndigheten egentligen? Ja, det kan man verkligen undra. Någon har kommit på att lägga...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 100
Senast: nocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp