Att leva på minimum?

Kreditkort eller bensinkort blir det inte här, inte lönt för en månad och gillar inte upplägget heller. Jag vill inte ha utgifter hängande över mig, vill hellre bli av med utgifterna på direkten istället.

Det där resonemanget har jag aldrig riktigt förstått, det är ju bara en förskjutning av samma kostnad. Kostnadsfritt. Men det är väl en smaksak antar jag. Sedan kan jag tycka det är dumt att inte ta alla kostnadssäkningar som går, jag får ju kontant återbetalning (i handen) för att jag betalar med mitt Statoil Mastercard. Betalar inget för kortet och reglerar alltid varje månad, och då och då en hundralapp i återbetalning i handen.

Plus lägre pris på bensin.
 
Var i landet finns du då? Kan ju hända att det finns någon bukefalist i närheten som det kanske går att åka med nån gång om du inte bor 6 mil enkel resa rätt ut i skogen.
Och misslyckad ska du inte alls känna dig över en (1) tuff månad!
Bor väldigt dumt till och är beroende av bilen.
Nja, egentligen har det inte varit bara en tuff månad, utan är egentligen inne på månad två om man ska vara ärlig.
Den första månaden skulle egentligen inte varit tuff, men fick lite oförutsedda utgifter och dom utgifterna jag har denna månaden var delvis oförutsedda och några förutsedda. Försökte planera inför de förutsedda, men de oförutsedda åt upp dom pengarna förra månaden.
Sen hjälpte det väl förstås inte att jag fick två månader med dålig/låg lön än vad jag brukar ligga på och det påverkade också.

Igår grät jag mig till sömns då jag insåg att jag inte ens har råd att åka till min familj och hälsa på fast jag egentligen vill det. Kändes riktigt piss.
Men det är snart slut på eländet hoppas jag.

---

Svarar övriga, nej det blir inget bensin/kreditkort här, ni får jättegärna tycka det är jättebra men jag delar inte den åsikten och kommer aldrig ändra mig angående det.
 
Bor väldigt dumt till och är beroende av bilen.
Nja, egentligen har det inte varit bara en tuff månad, utan är egentligen inne på månad två om man ska vara ärlig.
Den första månaden skulle egentligen inte varit tuff, men fick lite oförutsedda utgifter och dom utgifterna jag har denna månaden var delvis oförutsedda och några förutsedda. Försökte planera inför de förutsedda, men de oförutsedda åt upp dom pengarna förra månaden.
Sen hjälpte det väl förstås inte att jag fick två månader med dålig/låg lön än vad jag brukar ligga på och det påverkade också.

Igår grät jag mig till sömns då jag insåg att jag inte ens har råd att åka till min familj och hälsa på fast jag egentligen vill det. Kändes riktigt piss.
Men det är snart slut på eländet hoppas jag.

---

Svarar övriga, nej det blir inget bensin/kreditkort här, ni får jättegärna tycka det är jättebra men jag delar inte den åsikten och kommer aldrig ändra mig angående det.

Hej Undrar också varför du inte vill ha ett bensinkort? Det kan ju vara utan kredit och du kan i princip sätta över pengar till kontot i samband med att du tankar. Samma som att betala kontant, men du får bonus på köpet.
 
Måste bara fråga om det är av princip du inte vill utnyttja förmånliga erbjudanden?
För dig kanske det verkar så praktiskt, men inte för mig. Jag VILL INTE ha förskjutningar av en massa kostnader. Jag blir STRESSAD av att ha kostnader hängande över mig. Därför vill jag inte ha sådana kort, därför vill jag att det ska betalas på en gång istället.
Annars blir det lätt "oooh, nämen kolla här har jag 1000kr på ett konto som ja kan handla för" utan en tanke på att det kommer förskjutande kostnader. Så tack men nej tack säger jag till det. Inget som intresserar mig och kommer aldrig göra det heller.
 
För dig kanske det verkar så praktiskt, men inte för mig. Jag VILL INTE ha förskjutningar av en massa kostnader. Jag blir STRESSAD av att ha kostnader hängande över mig. Därför vill jag inte ha sådana kort, därför vill jag att det ska betalas på en gång istället.
Annars blir det lätt "oooh, nämen kolla här har jag 1000kr på ett konto som ja kan handla för" utan en tanke på att det kommer förskjutande kostnader. Så tack men nej tack säger jag till det. Inget som intresserar mig och kommer aldrig göra det heller.

Nu var det ju inte det jag frågade, men tack för det ovidkommande svaret i alla fall.
 
För dig kanske det verkar så praktiskt, men inte för mig. Jag VILL INTE ha förskjutningar av en massa kostnader. Jag blir STRESSAD av att ha kostnader hängande över mig. Därför vill jag inte ha sådana kort, därför vill jag att det ska betalas på en gång istället.
Annars blir det lätt "oooh, nämen kolla här har jag 1000kr på ett konto som ja kan handla för" utan en tanke på att det kommer förskjutande kostnader. Så tack men nej tack säger jag till det. Inget som intresserar mig och kommer aldrig göra det heller.
Snälla du!
Antingen skjuter du på bensinkostnaden eller så har du ingen mat att äta på 30 dagar
Vill du gå ner i vikt?
Vill du att buke ska skramla pengar till dig?
 
För dig kanske det verkar så praktiskt, men inte för mig. Jag VILL INTE ha förskjutningar av en massa kostnader. Jag blir STRESSAD av att ha kostnader hängande över mig. Därför vill jag inte ha sådana kort, därför vill jag att det ska betalas på en gång istället.
Annars blir det lätt "oooh, nämen kolla här har jag 1000kr på ett konto som ja kan handla för" utan en tanke på att det kommer förskjutande kostnader. Så tack men nej tack säger jag till det. Inget som intresserar mig och kommer aldrig göra det heller.

Du kan sätta över pengar på kortet och tanka för dem :)
 
Snälla du!
Antingen skjuter du på bensinkostnaden eller så har du ingen mat att äta på 30 dagar
Vill du gå ner i vikt?
Vill du att buke ska skramla pengar till dig?
Lägg av med "snälla du". Jag uppskattar det inte alls.
Jag gör precis som jag vill och vill jag inte "skjuta på bensinkostnaden" gör jag inte det. Varför ska man skjuta på problem när man kan ta itu med dom direkt? Varför ska jag krascha nästa månads ekonomi om jag kan lösa den befintliga även om jag får snåla lite?
 
Lägg av med "snälla du". Jag uppskattar det inte alls.
Jag gör precis som jag vill och vill jag inte "skjuta på bensinkostnaden" gör jag inte det. Varför ska man skjuta på problem när man kan ta itu med dom direkt? Varför ska jag krascha nästa månads ekonomi om jag kan lösa den befintliga även om jag får snåla lite?
Då kommer du att gå ner i vikt. :idea:

Kan du lösa ekonomin denna måndagen har du ju inget problem :confused:
 
D
Lägg av med "snälla du". Jag uppskattar det inte alls.
Jag gör precis som jag vill och vill jag inte "skjuta på bensinkostnaden" gör jag inte det. Varför ska man skjuta på problem när man kan ta itu med dom direkt? Varför ska jag krascha nästa månads ekonomi om jag kan lösa den befintliga även om jag får snåla lite?
Bensinkort är inget lån :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 577
Senast: gul_zebra
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 793
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp