Att leva på minimum?

Varför skulle jag gå ner i vikt av att inte skjuta på bensinkostnaden?
Hör du själv hur absurt det låter.

Jag kommer klara både bensinkostnaderna och maten den här månaden, tack vare lite räknehjälp från buke, så nej jag kommer inte gå ner i vikt. :)
Vad bra! :)
Hur ska du lägga upp ekonomin?
Varför tänkte du inte på det själv innan du skrev inlägget?
 
För att sitta i skiten och få goda råd o hjälpförslag av snälla människor så är du inte speciellt trevlig, om du inte vill ha svar så starta inga trådar :idea:
Surpuppa :mad:
 
Ts har aldrig bett om pengar. Tagga ner med förskoleskiten va?

Självklart har man suspekta motiv för att man gjorde en miss i den egna uträkningen, troligtvis pga stor stress och sedan när man fick det rätt uträknat insåg att man nog kanske klarar sig ändå och därmed inte vill skjuta bensinkostnaden på framtiden och riskera att nästa månad, när bensinen ska betalas också kommer bli för tuff..

Kanske en aning ironiskt skrivet.
 
Självklart har man suspekta motiv för att man gjorde en miss i den egna uträkningen, troligtvis pga stor stress och sedan när man fick det rätt uträknat insåg att man nog kanske klarar sig ändå och därmed inte vill skjuta bensinkostnaden på framtiden och riskera att nästa månad, när bensinen ska betalas också kommer bli för tuff..

Kanske en aning ironiskt skrivet.
Ja, var fanns lösningen på problemet med ekonomin?
Jag ser det inte?
(Om vi inte räknar in uppskjutning av bensinkostnaden )
 
Men varför är du kvar i tråden om du bara vill hacka på Ts?
Ts vill inte ha bensinkort, Ts vill inte ha pengar från buke.
Jag förstår inte vad du får ut av att hålla på såhär?
Hacka?
Jag hackar inte, jag frågar TS hur hen tänker lösa problemet med 2000 på kontot och 2000 i bensinkostnader nästa månad.
Det va TS som startade tråden.
Nu är jag intresserad av hur hen tänker.
:confused:
 
Jag är som TS. Undviker krediter till alla pris, jag vill betala direkt och inte få en faktura i efterhand. Jag anser mig ha betydligt mer koll på ekonomin på det sättet.
Det handlar inte om att undvika förmånliga erbjudanden och det ena och det andra som påstås i den här tråden utan enbart om kontroll. "nu tankar jag för x kronor då har jag x kronor kvar på kontot"
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 586
Senast: gul_zebra
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 808
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp