Bukefalos 28 år!

Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Man skulle kunna göra stöden längre även på en vojlock tror jag, iaf fram. Tänkte gjord stöden längre både bak och fram från början men handuken var inte längre så då gjorde jag inte längre fram heller, kanske kommer jag att ångra min lathet...:crazy:
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Vilket hopkok ;)

Btw tror jag inte att det är särskilt bra med din egenhändigt sydda "bomlösa sadel". En sadel med bom är ju till för att fördela trycket. En bomlös är byggd för att göra detsamma, men din ser mest ut att ge ett dåligt tryck spec. med två remmar över ryggen ( :crazy: ) och det ser ju inte så proffsigt ut med en ditsydd filt och skumgummi (?)

Hon har väl aldrig sagt att det ska föreställa en bomlös sadel heller? Barbackapad står det i rubriken! ;)

Det ´är inget försök till bomlös, det är en barbackapad. Den är inte till för att fördela ngt tryck. Trycket blir det samma som barbacka (förutsatt att man inte spänner gjorden jättehårt då) men ryttaren sitter stadigare...

irriterande när en del inte läser...
t.o.m. missar rubriken!
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Den är ju skitfin padden. Jag ska genast testa att sy liknande. Har skumgummi hemma och ett antal olika shabrak. Och jag köpte ju grönt luddtyg som jag inte eg hade användning av. Det blir ju lysande till detta. Nu ska jag bara hitta några stigläder.. :D
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

På tal om grönt luddtyg, jag har ett knallgult jättelånghårigt luddtyg, kanske skulle klä min med det...:D
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Ja det låter ju tufft. Måste ju visa bild sen :D
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Jag har ev långhårigt knallrisa fluff på g. Ska bara riva ur det ur kompisens gamla party-Van, den ska ändå skrotas. Men man ska ha tid också...
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Jag skulle helst haft en knallrosa för det är min älsklingsfärg, men jag har inget rosa ludd så det få bli gult då. Annars har jag en vit teddyvoljok som jag skulle kunna offra om jag köpte till lite extra vit teddy för att täcka hålen där den inte räcker till. Ser säkert prydligare ut men inte lika kul!!! :D
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Jag blev inspirerad :idea:

Såhär blev min (den vart skitgo att rida i :love: )

9129914.jpg


9129915.jpg
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Det där såg ju lovande ut! Klär man resten av "sadeln2 också så borde det nästan se riktigt proffsigt ut :) Jag kommer dock inte lyckas göra så fint som du misstänker jag. Du är ju proffs! (tänker på sadeln och tränset du gjort...)

Har du handdukar i eller ngt annat? Har du stoppat i fyllningen direkt i teddykorvarna...?
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Är det en lös gjord du har använt? Det ser ut som en elastisk täckesgjord?
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Så cool :) Ser väldigt stadig ut måste jag säga *planerar* :D
Man kanske ska försöka sig på en såndär, kan vara bra terapiarbete.
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Tack för tipset! :D Nu har jag börjat med en vojlockvariant av din kameldrivarkudde :banana:, den ska kläs med teddy men jag måste köpa det först och nylonband till gjorden. Återkommer med uppdatering.

mlningar-mm.jpg

Är det skumgummi i kanalerna på din också?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

yes i teddykorvarna är det ihoprullade handukar.
Har ridigt i den idag oxå å pållan gjorde några glädje hopp i sandvolten å jag satt som gjuten i den :love:
Nu ska jag avansera det till riktigt fårskinn istället, nu när prototypen är testad å får 5 av 5 möjliga :D
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Snyggt!! Min är inte klädd än men annars hyfsat klar. Ska bli kul att testa sen :D
 
Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Åh, nu vill jag oxå göre en!!

*Gräver efter bra shabrak*
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
22 582
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 510
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 969
Senast: Jenka
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 937
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp