Bukefalos 28 år!

Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.

Glada skitar som fick syn på husse.
irtvYYp.png


Lära sig att trava långsamt är skitsvårt enligt Tönto, men slökorven Rollo ska orka springa med också. Rollo hänger med för behövlig motion då han är en tjockis, men han är ingen bra draghund. :laugh:
 
På lördag ska jag springa motionsklass (1 km) om allt går enligt plan, för att ha mitt gröna kort helt klart.

Jag tänker dock inte vara där och vänta i fyra timmar (så mycket tid över har jag verkligen inte), så om den hittills enda domargenomgången klockan 9:45 är obligatorisk kommer jag att stryka mig. :cautious:

Ni som har tävlat, kan inte ni berätta om hur en tävlingsdag kan/brukar se ut?
 
På lördag ska jag springa motionsklass (1 km) om allt går enligt plan, för att ha mitt gröna kort helt klart.

Jag tänker dock inte vara där och vänta i fyra timmar (så mycket tid över har jag verkligen inte), så om den hittills enda domargenomgången klockan 9:45 är obligatorisk kommer jag att stryka mig. :cautious:

Ni som har tävlat, kan inte ni berätta om hur en tävlingsdag kan/brukar se ut?

Hur gick det? :D
 
Försöker själv lägga upp en plan för vårens tävlingssäsong! Tycker det är så himla jobbigt under vintern när det är halt och eländigt, dvs. omöjligt att ta sig ut med cykeln. Funderar på hur jag ska hålla igång Tonto så att han är i tipptopp i vår. Vi kör just nu både långa och kortare rundor, tassarna håller för att jag har satt på riktiga boots och sedan fäster fast dom med vet wrap. Han ser ut som en liten lurvig ponny med benskydd. :rofl: Men det blir så jäkla svårt när det blir kallt. Tillräckligt med snö lär det ju inte vara för att kunna åka skidor eller pulka heller. Kanske en spark? men det känns ju livsfarligt.
 
Försöker själv lägga upp en plan för vårens tävlingssäsong! Tycker det är så himla jobbigt under vintern när det är halt och eländigt, dvs. omöjligt att ta sig ut med cykeln. Funderar på hur jag ska hålla igång Tonto så att han är i tipptopp i vår. Vi kör just nu både långa och kortare rundor, tassarna håller för att jag har satt på riktiga boots och sedan fäster fast dom med vet wrap. Han ser ut som en liten lurvig ponny med benskydd. :rofl: Men det blir så jäkla svårt när det blir kallt. Tillräckligt med snö lär det ju inte vara för att kunna åka skidor eller pulka heller. Kanske en spark? men det känns ju livsfarligt.
Bob! :D
 

Vi tog oss runt!
Dock var ”första sträckan sluttar svagt uppför” = dödens uppförsbacke i nästan 400 meter... Så jag sprang inte hela sträckan, då hade jag dött. Billy drog riktigt fint emellanåt. :up:

Sen kom en galen dalmatiner och körde om mot slutet, enbart för att sedan lägga handbromsen i. :cautious: Den var såpass galen att jag inte vågade springa förbi... Kände mig oerhört sinkad, men kom i mål på bättre tid än min generöst uppsatta måltid i alla fall.

Kul erfarenhet!
 
Tycker du om linorna? Fungerar dom bra? :)

Ja, jättebra. De skiljde sig lite i kvalitet/material, och den svarta var lite grövre och fulare än den gröna. Men den gröna är verkligen superbra och jättefin. Så den svarta är vardagslinan och den gröna bli finlinan :D
 
Ja, jättebra. De skiljde sig lite i kvalitet/material, och den svarta var lite grövre och fulare än den gröna. Men den gröna är verkligen superbra och jättefin. Så den svarta är vardagslinan och den gröna bli finlinan :D

Men jag som ville beställa en svart! :nailbiting:
 
Och just ja, jag spände för Floki idag så han fick dra 200 meter bredvid Tönto. Så fina! Sprang som små maskiner tillsammans.
 
Drag är så fantastiskt kul. Måste bara få lillen röntgad också, skulle kännas skönt att veta höftstatus.. Men iaf, får man göra en draghund utav en brukshund ?? :P (jaja, jag vet, han ska få spåra eller dyl också....jag lovar).

Bob lät som en bra grej @Migo , har en gammal snowracer liggandes nånstans och är sugen att testa det såfort snön kommer.. En annan idé jag fick nu senast var en sån glatt snö-madrass man kör nerför backar med också, den måste jag testa :D
 
Drag är så fantastiskt kul. Måste bara få lillen röntgad också, skulle kännas skönt att veta höftstatus.. Men iaf, får man göra en draghund utav en brukshund ?? :P (jaja, jag vet, han ska få spåra eller dyl också....jag lovar).

Bob lät som en bra grej @Migo , har en gammal snowracer liggandes nånstans och är sugen att testa det såfort snön kommer.. En annan idé jag fick nu senast var en sån glatt snö-madrass man kör nerför backar med också, den måste jag testa :D

Varför skulle du inte kunna köra drag med en brukshund? Det är ju jättevanligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 577
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 507
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp