Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.

Igår fick vi snö här. Om en liten stund ska jag cykla med hundarna. Vardagsspänning... Jag känner att jag verkligen skulle behöva köpa mig en mtb så att jag åtminstone kan få vettiga bromsar. Men jag lider av beslutsångest, så är det någon som vill komma med tips?
 
Idag ska vi köra drag igen i samma spår men med de snabbare skidorna. Kommer säkert gå bra med tanke på att jag knappt kan lyfta benen :rofl:
Kan konstatera att jag ramlade dubbelt så mycket idag :rofl: Men dessa skidor glider mycket lättare och Tinja tyckte det var riktigt kul att springa på när vi fick upp farten! Sen får hon ju lära sig att man inte vänder sig mot matte mitt i draget oavsett hur glad man är över att drag är kul, och att man absolut inte får tackla matte i glädjeryck när man stannat så hon glider bakåt ner för en liten sluttning och förloras i en meter pudersnö :mad:
:angel::D

En pytteliten filmsnutt finns på instagram!
 
Tack för svar @Jadzia , @Tonto & @lambero ! :heart Jag drömmer om skidor & canicross. Är tung men vältränad, tycker egentligen att vikt är irrelevant men vill inte skada min hund. När man kollar på instagram ser man ju många olika storlekar på hund men nästan bara en typ av förare.

Allt ni skrivit ovan känns väldigt vettigt så det tar jag till mig :heartup:

Finns ju folk som kör drag med Chihuahua. :) Inte ska du oroa dig.
 
Igår fick vi snö här. Om en liten stund ska jag cykla med hundarna. Vardagsspänning... Jag känner att jag verkligen skulle behöva köpa mig en mtb så att jag åtminstone kan få vettiga bromsar. Men jag lider av beslutsångest, så är det någon som vill komma med tips?

Jag har ingen erfarenhet alls. Men resonerade som så att jag köper en ganska billig mtb och gillar vi det satsar jag på en dyrare sen när jag vet vilka finesser osv som jag saknar.
Jag tror blocket är en guldgruva iaf när det kommer till cyklar.

Återkommer med recension när jag fått hem den!
 
Jag har ingen erfarenhet alls. Men resonerade som så att jag köper en ganska billig mtb och gillar vi det satsar jag på en dyrare sen när jag vet vilka finesser osv som jag saknar.
Jag tror blocket är en guldgruva iaf när det kommer till cyklar.

Återkommer med recension när jag fått hem den!

Lite så tänker jag med. Vilken modell har du köpt?
 
Superdum fråga men har letat vitt & brett över internet och kan inte hitta någonstans. Hur tänker ni med er vikt vs hundens vikt i draget? Alltså, vad är vettigt/rimligt viktmässigt för att inte riskera skador på hunden?
Jag kör med bordercollies, de väger 17-21 kg ungefär, jag väger 84 och den lilla drar mig och kickbike utan problem, jag får såklart hjälpa till vid djup lera och uppförsbackar men annars drar han mig lätt i hastigheter på upp till 19-20 km/h. Har jag båda framför behöver jag egentligen inte hjälpa till alls ( men gör det ändå, då går det ännu fortare:D). Vi kör mellan 2,5-7 km per pass just nu, tränar mot SM nästa år.
 
Jag kör med bordercollies, de väger 17-21 kg ungefär, jag väger 84 och den lilla drar mig och kickbike utan problem, jag får såklart hjälpa till vid djup lera och uppförsbackar men annars drar han mig lätt i hastigheter på upp till 19-20 km/h. Har jag båda framför behöver jag egentligen inte hjälpa till alls ( men gör det ändå, då går det ännu fortare:D). Vi kör mellan 2,5-7 km per pass just nu, tränar mot SM nästa år.

Känns sjukt betryggande och fint med alla era svar! :love::D Tack!
 
Jag kör med bordercollies, de väger 17-21 kg ungefär, jag väger 84 och den lilla drar mig och kickbike utan problem, jag får såklart hjälpa till vid djup lera och uppförsbackar men annars drar han mig lätt i hastigheter på upp till 19-20 km/h. Har jag båda framför behöver jag egentligen inte hjälpa till alls ( men gör det ändå, då går det ännu fortare:D). Vi kör mellan 2,5-7 km per pass just nu, tränar mot SM nästa år.

Åh vad roligt! Jag satsar också på SM. Vilken klass tänkte du tävla i?
 
Pl

Planen är tvåspann kickbike om båda hundarna håller sig fräscha och känns bra i draget!
Ska du köra en eller två?

Antingen så blir det cykel med en eller kickbike med två om båda hundarna är redo! Min unghund kommer att precis vara tillräckligt gammal då, så det är lite på gränsen. :laugh: Måste skaffa kickbike också haha.
 
Antingen så blir det cykel med en eller kickbike med två om båda hundarna är redo! Min unghund kommer att precis vara tillräckligt gammal då, så det är lite på gränsen. :laugh: Måste skaffa kickbike också haha.
Kul!:D
Ja, en egen kickbike står på önskelistan, nu får jag nöja mig med klubbens lånekick. Det är ju inte det billigaste med en bra kickbike...
 
Fortfarande inga linor och jag som ville beställa fler linor. :( Känns så himla trist.
 
Fortfarande inga linor och jag som ville beställa fler linor. :( Känns så himla trist.

Vad tråkigt! Hoppas det bara är nått missförstånd! Håll mig gärna uppdaterad, jag beställde för nästan en vecka sen så ska va uppmärksam på hur lång tid det tar.
 
Nej precis, vilken kickbike funderar du på? Lyxigt med lånekick ändå! :D
Funderar på en Cross Max 20HD eller 20D, har inte bestämt mig för om det är värt att lägga en tusenlapp till för att få hydrauliska bromsar... Lånekicken är en Cross Max 20HD och den är trevlig att köra men bromsarna biter lite väl hårt ibland...
 
Funderar på en Cross Max 20HD eller 20D, har inte bestämt mig för om det är värt att lägga en tusenlapp till för att få hydrauliska bromsar... Lånekicken är en Cross Max 20HD och den är trevlig att köra men bromsarna biter lite väl hårt ibland...

Det är för att du inte har rätt bromsteknik. Jag skulle inte köpa en med v-broms eller mekanisk skivbroms. Varken på kickbike eller cykel.
 
Ni som har kickbikes vilken typ har ni? Jag har bara en valp så drag är inte aktuellt ännu men det verkar kul!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 441
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 236
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 461
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 498
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Att hyra ut hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp