Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.


Härligt det ser ut :love:

KL
Väntar just nu på en draglina, ska bli så kul att prova att dra lite mer på riktigt. Borde kanske skaffa en sån där lina att ha mellan hundarna också inser jag ni. Fäster man den i halsbandet eller selen?

Hoppas att vi får till så att det fungerar bra att dra på cykel med två ganska små hundar (16 och 19 kg), har en rejäl mountainbike med hydraliska skivbromsar, osäker på om min struliga höft skulle gilla en kickbike.
 
Härligt det ser ut :love:

KL
Väntar just nu på en draglina, ska bli så kul att prova att dra lite mer på riktigt. Borde kanske skaffa en sån där lina att ha mellan hundarna också inser jag ni. Fäster man den i halsbandet eller selen?

Hoppas att vi får till så att det fungerar bra att dra på cykel med två ganska små hundar (16 och 19 kg), har en rejäl mountainbike med hydraliska skivbromsar, osäker på om min struliga höft skulle gilla en kickbike.

Det är så roligt!

Nacklina har man mellan hundarna och fäst i halsbandet. Plastkrokar så att den går sönder om de fastnar.

Mina hundar är inte jättemycket större än dina, så en rejäl mountainbike borde fungera bra! Det är vad jag kör med. :)
 
Längtar efter att Pus klo läkt helt när jag ser din film :up:! Och att dagsljuset kommer åter så man kan hinna cykla/köra drag med hundarna efter jobbet!

Jag såg vad hon hade gjort i uppdateringstråden. :nailbiting: Hur lång tid tar det att läka?

Ja, jag längtar också efter dagsljuset även om jag kan köra dom på dagtid just nu, dock längtar jag mest efter barmark då det inte går bra att köra Tonto när det är halt ute, med honom är det mycket nödvändigt med bromsar. :D
 
Jag såg vad hon hade gjort i uppdateringstråden. :nailbiting: Hur lång tid tar det att läka?

Ja, jag längtar också efter dagsljuset även om jag kan köra dom på dagtid just nu, dock längtar jag mest efter barmark då det inte går bra att köra Tonto när det är halt ute, med honom är det mycket nödvändigt med bromsar. :D

Enl Pu var det läkt dagen efter :D! Hon tycker jag är tramsig som försöker hålla henne lugn ;).

Det ser redan jättefint ut, har inte varit några problem öht med tassen/tån/klon och det har redan vuxit ut lite klofragment :up:! Så håller det bara den här takten så tror jag hon är helt fit for fight och tom kan slippa skyddssko ute typ nästa helg :)
 
Jag fick hem min lina idag! Så tog ungefär en vecka. :D

Tur att din lina dök upp @Tonto det är ju inte helt omöjligt att det faktiskt är posten som strular.
Jag fick min med vanliga frimärken och sån post kan ibland fastna eller ta några dagar extra.
 
Behöver en ny dragsele... helst igår! Dom jag testat på hunden (non stop och Jokke) har inte funkat. Hund är för lång :cautious: (selen är för kort :cool:)
Är lite sugen på en zero dc faster men är tveksam på vilken storlek:

Mått runt hals Mått runt bröstkorg Längd från manke till svansrot
SX 35-39 55-60 40-45
SL 37-40 59-62 45-50

Två mista stl hundens mått är:
34 61 52

Det kommer liksom inte funka med nån av dom där storlekarna känns det som.
Alternativet är ju såklart att specialbeställa men typ alla är "vanliga" nomeselar och jag vill ha en sån med en liten rak del efter nacken så det finns mer bogfrihet. Nån som har tips?
 
Alternativet är ju såklart att specialbeställa men typ alla är "vanliga" nomeselar och jag vill ha en sån med en liten rak del efter nacken så det finns mer bogfrihet. Nån som har tips?

Rak del efter nacken? Varför skulle en vanlig nomesele ha dålig bogfrihet menar du?
 
Svårt att beskriva :o det finns ju sånna vanliga X-back selar och sen finns en annan variant som har som en rak rem från nacken en bit ut på ryggen där selen sen delar sig.
En vanlig nomesele har säkert fenomenal bogfrihet på de flesta hundar. Dock inte på min.
 
Behöver en ny dragsele... helst igår! Dom jag testat på hunden (non stop och Jokke) har inte funkat. Hund är för lång :cautious: (selen är för kort :cool:)
Är lite sugen på en zero dc faster men är tveksam på vilken storlek:

Mått runt hals Mått runt bröstkorg Längd från manke till svansrot
SX 35-39 55-60 40-45
SL 37-40 59-62 45-50

Två mista stl hundens mått är:
34 61 52

Det kommer liksom inte funka med nån av dom där storlekarna känns det som.
Alternativet är ju såklart att specialbeställa men typ alla är "vanliga" nomeselar och jag vill ha en sån med en liten rak del efter nacken så det finns mer bogfrihet. Nån som har tips?
Hum vet inte riktigt hur du menar med rak del efter nacken. Jag har dock blivit rekommenderad selarna från Sundpro av den instruktör jag ska gå kurs i barmarksdrag för i vår. En sådan tänker jag köpa.

Har en zero DC faster nu men den sitter inte riktigt bra på Ascot vid/runt nacken (är för stor).
 
Behöver en ny dragsele... helst igår! Dom jag testat på hunden (non stop och Jokke) har inte funkat. Hund är för lång :cautious: (selen är för kort :cool:)
Är lite sugen på en zero dc faster men är tveksam på vilken storlek:

Mått runt hals Mått runt bröstkorg Längd från manke till svansrot
SX 35-39 55-60 40-45
SL 37-40 59-62 45-50

Två mista stl hundens mått är:
34 61 52

Det kommer liksom inte funka med nån av dom där storlekarna känns det som.
Alternativet är ju såklart att specialbeställa men typ alla är "vanliga" nomeselar och jag vill ha en sån med en liten rak del efter nacken så det finns mer bogfrihet. Nån som har tips?

Det går att måttbeställa Zero DC, vart vet jag dock inte. :/ Jag skulle dock beställa en SL och testa, dogmania har ju fria returer på selar om dom inte har ändrat sig. Även om Tonto mäter x antal cm i halsen så behöver han mycket mer i sin sele för att den ska fungera.
 
Svårt att beskriva :o det finns ju sånna vanliga X-back selar och sen finns en annan variant som har som en rak rem från nacken en bit ut på ryggen där selen sen delar sig.
En vanlig nomesele har säkert fenomenal bogfrihet på de flesta hundar. Dock inte på min.

Jag tror att Dragråttan har en sådan sele.
 
Hum vet inte riktigt hur du menar med rak del efter nacken. Jag har dock blivit rekommenderad selarna från Sundpro av den instruktör jag ska gå kurs i barmarksdrag för i vår. En sådan tänker jag köpa.

Har en zero DC faster nu men den sitter inte riktigt bra på Ascot vid/runt nacken (är för stor).

Jag har hört både bra och dåligt om sundpro! Ska kolla in den en gång till :)

Vad har din hund för halsmått och vilken stl på sele har du? Tänker jag kan få ett hum om hur dom är i stl.

Det går att måttbeställa Zero DC, vart vet jag dock inte. :/ Jag skulle dock beställa en SL och testa, dogmania har ju fria returer på selar om dom inte har ändrat sig. Även om Tonto mäter x antal cm i halsen så behöver han mycket mer i sin sele för att den ska fungera.

Ja det där med mått är lurigt! Jag köpte en zero dc shorter och tog en stl som skulle passa perfekt i halsen på min hund men den är lite liten om man ska va riktigt petig.
Ska kolla om dom har fria returer fortfarande isf måste jag nog beställa en :D
 
Det går att måttbeställa Zero DC, vart vet jag dock inte. :/ Jag skulle dock beställa en SL och testa, dogmania har ju fria returer på selar om dom inte har ändrat sig. Även om Tonto mäter x antal cm i halsen så behöver han mycket mer i sin sele för att den ska fungera.
Det gick att måttbeställa från Dogmania förut, tråkigt om de har tagit bort det. Beställde en zero dc där till cockern, men den satt inte bra. Som tur är fick jag byta till en måttbeställd.
 
Det gick att måttbeställa från Dogmania förut, tråkigt om de har tagit bort det. Beställde en zero dc där till cockern, men den satt inte bra. Som tur är fick jag byta till en måttbeställd.

Dom tog bort det pga att det var så lång beställningstid tror jag.
 
Vi började med drag i somras. Min hund heter Lilla My och fyller snart 8 år. Jag har tagit grönt kort och vi tränar mest för konditionen.
myyy_zpsrjvshbdl.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 863
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 104
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 434
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 254
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp