Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Och nu känner jag även träningsvärk i magen och där armarna sitter fast, på framsidan (har ingen aning om vad det heter:D)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Om jag inte har fickor eller plats i mobilhållaren har jag dem i ett snöre runt halsen, så slipper du hålla i dem. :)
 
Sv: Beach 2013, del IX

+ mammas och mirre och lindgren och wysiwyg och sleepan

Men alltså :love: vad ni är fina!
Jag lovar att fortsätta med mina ride reports :D

Lindgren:
Skogsstigar är fantastiska! Men det finns snitslade mtb-slingor och andra motionsspår lite här och där. Jag som har ridit mycket i skogarna har rätt bra koll på var det kan finnas finfina cykelspår. :)

Och jag brukar prova lite, testa en stig som ser kul och se var den leder. Väldigt sällan är det återvändsgränder, men det värsta som händer att ju att man får vända ;) Än så länge har jag aldrig cyklat vilse, men jag har i regel en väldigt pålitlig kompass i hjärnan.

Var bor du?
Jag har börjat samla på mig ett gäng cykelnördar på nätet och eftersom jag jobbar på kommunen vet jag hur lätt det är att plocka fram kartor och info om såna här saker.

Mirre:
Jag vågade inte heller köra i gupp först. I början tyckte jag inte ens om att svänga :p
Nu är drömmen en lagom brant och ganska lång nedförsbacke med några gupp och lite variation i underlaget, gärna en skön och mjuk sväng också så att jag inte tappar fart genom den... Älskar utvecklingen som har skett på den fronten :D
 
Sv: Beach 2013, del IX

kl

Phew, en ledig dag och jag har kunnat läsa ikapp;) Ska se om jag minns vad jag ville svara på...

Blåbär: Vad kul att du hittat något du tycker är så roligt som cyklingen!

Wysi: Så grymt gjort av dig att skita i hjärnspökena o sticka ut o springa ändå. Och jag håller med om att det är SÅ mycket skönare med shorts på sommaren. Tror du såg supersportig ut med:bow:

Zass: Vad kul att du körde stegringspasset, grymt jobbat!

Mirre: Det var ju lite taskigt av din sambo:p Gött att du inte föll för det! Du får väl försöka förklara för honom att du menar allvar med att gå ner i vikt och äta hälsosammare. Antagligen har du ju kanske också sagt så förr "vi är värda detta" och han är liksom inte riktigt med på tåget än bara:)

knapp

Så till mig då, körde ett Grit Plyo i måndags (men det har jag nog skrivit), lång härlig kvällspromenad i tisdags och igår löpintervaller med en kompis + min syster. Det var så jäkla jobbigt att vara fler, för då kunde man ju liksom inte slacka på samma sätt som om man är själv och börjar bli trött:angel: Menmen, det var min idé att vi skulle göra dett ihop, självplågare som jag är;) Vi värmde iaf upp lite mer än 1 km, sen körde vi 4x4x40 (http://www.marathon.se/träning/40-sekunder-som-ger-löpare-snabbhet).
Intervallerna: 40 sek intervall/40 sek ståvila x 4, serievila á 80 sek, upprepa x 4.
Sen joggade vi ner lite ca 500 m, lite promenad och sen satte vi oss i gräset o stretchade och kände oss fett nöjda:D

Idag tänkte jag nog dra till gymet och köra överkropp (aslänge sedan jag gjorde det) och imorgon löpning + Functional Moves på gymet:)

Nu ska jag lägga in gårdagens pass från klockan så får se hur snabbt de där intervallerna gick egentligen;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Träningsvärken efter söndagens pass har varit bland den värsta träningsvärk jag varit med om :o Så jag har tagit det lugnt de senaste dagarna eftersom jag knappt kunnat resa mig upp ur soffan :p Idag känns det tack och lov bättre men då har jag istället haft fullt upp hela dagen så jag har inte hunnit träna något. Men det blev iaf en kort promenad till och från Def Leppard nu på kvällen (Som för övrigt var riktigt bra :D). Imorgon ser det också ganska fullt ut, men en joggingrunda på minst 5 km ska jag kunna klämma in! :)

Åååh, jogga, nu blir jag avis! :D Skönt att träningsvärken lagt sig, när det är sådär är det inte roligt alltså!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Jaa du har rätt i motivation! Alltså jag vill nog främst göra det bästa av min tid här på jorden, aka. det känns dumt att gå runt att vara trött, seg och degig för att jag käkat havrebollssmet till frukost, lunch och middag. Sen finns en annan tanke som jag inte kan uttrycka lika bra för mig själv. Den vinkeln handlar om att jag liksom inte tror mig vara värd umgänget/killen/livet i stort om jag inte är presentabel liksom, och det grundar sig mest i en högst tillknycklad självkänsla pga diverse tidigare erfarenheter och tillhörande besvikelser :).

Nu flummar jag väldigt, men just den aspekten tror jag är den som ev. skulle kunna driva fram en ätstörningsproblematik. Och den uteslutningsångesten vill jag egentligen inte ha som motivation för någon del av mitt liv. Fast samtidigt ÄR sådana känslor en potent del av min egentliga vardag. Här i nordnorge tar jag ju paus från den input mitt liv egentligen består av.

Sen är det jävligt gött att få äta gott utan att några konsekvenser fås, plus att jag gillar själva runners high känslan :D! Plus att jag verkligen borde sluta snusa och kan inte se något annat beroende än träning (och ev mycket typ sex och mys) som kan råda bor på post-depressionen som jag obönhörligt kommer få efter det.

Kontentan blir att jag fan ska börja träna mer nu. Jag behöver projekt och annan stimuli för att få skolan gjord. Måste lägga mig utmattad och nöjd för annars har sover jag inte utan farmaka.

Och sedan igen, hatten av, en riktig jävla dunderhatt ska fan ges bort till dig för din öppenhet!!!! Tack tack tack för att du vågar möta alla jobbigheter som uppkommer när du skriver ned det!!!

Men det här låter ju prima. Kan du inte typ spara ner det här, ev tillfoga annat du kommer på varefter och titta på när du känner att du börjar svaja i motivationen? För det låter ju som att du egentligen är övertygad om att du kommer att må bättre om du har en rutin med träning?

Dunderhatt. :D tackar!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Just det, skulle ju svar dig med Mammas: tycker det är jättebra att du pratar öppet om ansträngningsinkontinens, det är ju så vanligt!! Tråkigt att det ska behöva vara så tyst om det och liksom vara pinsamt att prata om?
 
Sv: Beach 2013, del IX

Och så här blev då gårdagens intervaller: http://jogg.se/Traning/Pass.aspx?id=7101267

Höll alltså typ 4 min-tempo i intervallerna och det blev tot 4,8 km. Lade dock in pauserna med, men de plockades tydligen bort av Jogg:p Men som sagt, 40 sek paus mellan varje intervall, serievila på 80 sek efter varje 4 intervaller:)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Alltså, igårkväll låg jag och funderade och funderade och insåg att nu har jag ju ett gyllene tillfälle att kunna gå ner i vikt utan att det sliter för mycket på kroppen. Om jag tränar mycket annars kan jag junior dra ner så mycket, men nu när jag bara sitter borde jag dra ner ändå så då kan jag lika gärna dra ner lite till så att jag tappar lite? Har ju trots allt en typ tio till att gå ner, dessutom har jag insett att mina muskler i överkroppen jag kanske börjar bygga inte kommer att synas om jag inte går ner lite. Men herregud så svårt det är. Klockan är inte ens tio och redan har jag ätit det dubbla mot vad jag inser är normalt intag. Hur ska jag kunna hålla mig borta från glassen resten av dagen, aaah?

Antar att det här är anledningen till att jag byggt pannåer på gymmet, men varan, det är lättare att göra benböj i en halv minut till än att avstå från att småäta resten av dagen....
 
Sv: Beach 2013, del IX

Ja, det är ju assynd verkligen. Och jag hade ingen aning om att det var ett så enkelt ingrepp så jag hade liksom kunnat gjort det här för flera år sedan om jag bara visste. Så det är lite min plikt att prata om det känner jag. Inte vågat ta det till fb ännu dock. :o
 
Sv: Beach 2013, del IX

Mm, jag småäter iof annars med. :p Plockade fram en skål sockerärtor nu iaf, bättre än glass!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Bröstet? :D

kl
Jag satte visst i mig vin igår och är seeeeg idag. Och vill ha bröd! Brööööd!
Men nä, ska börja med kvarg, fil och frukt och se om jag är lika sugen sen. Är jag det blir det kallrökt lax och keso :p

Sedan hoppas jag på 10km pw innan dagen är slut!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Tänkte på en sak när jag sprang idag, med tanke på löpartights.
Det vore super om det fanns med fickor, på mina halvlånga har jag ingenstans att lägga nycklarna. Vill ju inte springa med dem i handen ju, så när inte sambon är hemma måste jag ha mina hellånga för nycklarnas skull.
Mobilen har jag armhållare till och mp3:n får jag antingen ha i handen eller innanför bh:n/linnet. Inte optimalt när man blir varm och svettig dock.
Ha nycklar ligga där och skava känns inte så lockande :p
Ett litet tips bara :)

Ficka finns! Går att trycka ner en iphone 4 där utan minsta problem :D
 
Sv: Beach 2013, del IX

Haha nää, inte riktigt. Det är liksom i muskulaturen mellan armen och bröstet, typ. Ja där armarna börjar på framsidan:D

PW låter gutt, ska jag med försöka trycka in (om det inte börjar spöregna)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Öhm, nåt av det? :D

Bröstmuskeln sitter väl där brösten sitter? :p Och nu känner jag träningsvärk i låren med... Jag går som en snubbig säl idag;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Calf raises är annat ett bra sätt att träna rumpan på! Helvete vad det bränner i röven :D

Vad tusan gör jag för fel på denna då, för på mig bränner det bara i vaderna. Dock kör jag utan vikter, endast min egen kroppsvikt, så det kanske blir annorlunda om man behöver anstränga sig mer?

När jag tränar rumpan så kör jag squats (just bara för att folk säger att det ska vara awesome för röven även om jag inte känner något själv :p ) sen kör jag knäböj på ett ben med vikter, leg curls med pilatesboll och rumplyft med pilatesboll. Hade ben/rump-dag i förrgår och det känns som att sitta på 2 stora blåmärken :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 684
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 544
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 402
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 294
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp