Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Wysiwyg: Bra att du tog dig ut, lite bara ben har ingen dött av att se. Dessutom svischar du väl förbi så snabbt att ingen hinner kolla närmare på snyggingen? ;)

Hehe eller hur :D Nämen bara ben har jag ingen ångest över utan det är just resåren i shortsen som smiter åt på ett hyfsat osmickrande sätt runt mitten på låret. Men jag har insett att det mest sitter i mitt huvud och att det är mycket skönare att springa i shorts på sommaren!

Najs med bastuhäng! Och att öht sitta efter en ordentlig omgång benböj kan ju vara fruktansvärt så jag förstår att det smärtade idag.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Haha, jo det var väl det. Men ungefär det sista jag var sugen på... :p
Tur jag inte har något godis eller något hemma ;) godisuppehållet som pågått sen måndagen efter midsommar går över förväntan :)

För lite mat idag dock. Åt inte upp många av de där träningskalorierna inte, så det blev rätt lite mat idag... (om jag höftat rätt på Subway mackan jag är till frukost vill säga... :p)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Bra jobbat att du tog dig ut ändå! Jag kan också bli sådär nojig ibland och då känns det ännu skönare när man faktiskt pressar bort dom där tankarna och kör på iaf. :)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Förresten, vilka är alla i utmaningen? Jag har lyckats klura ut några men långt ifrån alla :p
 
Sv: Beach 2013, del IX

Ingenting eg, han håller mest med om att det kanske inte var helt genomtänkt att köpa det. Samtidigt känner jag att han får väl äta godis om han vill, så jag är lite kluven där. Det är ju jag som behöver gå ner och inte han, men ändå blir jag irriterad över att han köper hem det.
Men det känns rätt fint att ha skålen stå där och inte bry sig om den.

Jenka: :) Ja det känns bra, som att man faktiskt kommer ett steg närmare en förändring. Bra jobbat med träningen :)

Sleepan: Tack :)
Det bästa är att det känns inte ens svårt att låta bli, jag gör det bara.

Praeterea: Visst är det :)
Klart motiverande känsla

Wysiwyg: Att han inte borde köpt det, lite sent och komma på nu ju.
Tack :)

Såg en bild på fb förut på en skål där man skurit frukt i småbitar och lagt i.
Först såg det ut som en vanlig godisskål men sedan såg jag att det var frukt.
Det däremot såg riktigt gott ut.
Vi har en ciderflaska i kylen, har varit sugen på den hela dan men inte tagit nåt där heller. Känns bra.
 
Sv: Beach 2013, del IX

kl

Fy fan vad jag lär få träningsvärk i ryggen imorgon.
Har avverkat 12+ km (endo ville inte fortsätta mäta inne i ridhuset där jag skrittade av) i sadeln, varav en mil i lättridning/fältsits i trav och galopp på studsboll till häst.

Sen minst 2 km promenad och minst 2 km cyklande på mtb i barnstorlek = jävlar vad det brände i låren. Fick stå upp större delen av cykelturen också eftersom det gjorde för ont i ena knät annars.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Var bara tvungen att ställa frågan, när du gör squats känns det mest i lår eller rumpa då? För man hör ju och läser om att det ska vara så bra träning för att få en fin rumpa men när jag gör dessa är det mest jobbigt för låren O_o Måste handla om teknik eller?
Calf raises är annat ett bra sätt att träna rumpan på! Helvete vad det bränner i röven :D
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vad glad jag blev av att läsa det där, tack! :)

Åhå, ännu en i tomatklubben :D Jag brukar vänta en stund med att duscha för annars får jag ändå bara typ eftersvettningar :p
 
Sv: Beach 2013, del IX

Nu har jag cyklat.
Det var jobbigt och roligt, tjejen jag cyklade med var snabbare och mer rutinerad än mig = mycket bra draghjälp.

Banan vi cyklade är bitvis VÄLDIGT rotig, det är så galet mycket rötter att nästan tror att det är på låtsats emellanåt. Sjukt trist och tidskrävande. Sen cyklade jag en tredjedel av banan med en pinne i bakbromsen så den låg och och tjuvbromsade för mig, vilket gjorde att jag hade lite extra motstånd. Det var himla skönt när jag stannade och fick ut den. ;)

Eftersom jag har cyklat mycket i sand är jag inte så rädd för att slira runt i sand längre. Däremot upptäckte jag en rädsla för lera och gyttja och träskmark av typen "ÅH NÄ! Det KAN vara bottenlöst!" = måste träna på att utsätta mig för det, även om jag inte har lust...
Branta nedförsbackar och gupp är däremot inte alls läskigt längre, nu är det bara roligt :D

Och alltså... Det där med rädsla. Det är så konstigt!
Jag har inte ramlat med cykel på 11 år, och är inte särskilt rädd för smärta eller att det ska göra ont att ramla/landa. Däremot är jag rädd för själva ramlandet, oavsett vilken sorts ramlande. Jag är rädd för att ramla när det är halt på vintern också. Jag misstänker att det är mitt inre kontrollfreak som inte klarar av tanken riktigt.
Alltså det låter så sjukt spännande och jag blir så sugen på att prova själv! Hur hittar man ut till sånna marker du cyklar i? Är det mitt i skogen eller vad? :eek:

Jag mår illa av avundsjuka för övrigt, mamma lade precis ut på facebook att hon köpt en "racercykel" till sig själv. Hon cyklar aldrig. ALDRIG. Jag cyklar varje dag. Vill haaaaaaa :mad:

Och på tal om draghjälp - en gång när jag cyklade på min gammelfarmors gamla cykel, oväxlad, från skolan till samhället bredvid (11 km), så kom det förbi en snubbe på tävlingscykel. Han var engelsman och cyklade skitlångt, började prata med mig och sade att jag gärna fick hänga på honom mot samhället, för det är lättare att cykla med draghjälp. Han höll ett snorhögt tempo och jag pinnade på! Sedan lade han sig jämsides och var mäkta imponerad över hur fort jag cyklade på min värdelösa cykel :p "Do you bike often?! You're really strong!", "No... But i run sometimes :p". Bästa cykelturen i mitt liv tror jag...

Nu blev det lite väl självcentrerat kanske haha. Men jag tycker det är så fascinerande med cykling! Och så kul att läsa om en helt annan värld, som jag aldrig provat själv förut :o
 
Sv: Beach 2013, del IX

Själv har jag precis kommit hem :p Det blev lite sent, men jag har haft en supermysig kväll på dressyrtävling som gick mycket bättre än någon hade kunnat ana. Gammelgubben Milou 22 år gammal klämde till med 65 % i både LB och LA och en fjärde respektive sjätte placering! Han är ju egentligen pensionerad men fick hoppa in.

Sorry för en massa OT! Dags att sova.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Tänkte på en sak när jag sprang idag, med tanke på löpartights.
Det vore super om det fanns med fickor, på mina halvlånga har jag ingenstans att lägga nycklarna. Vill ju inte springa med dem i handen ju, så när inte sambon är hemma måste jag ha mina hellånga för nycklarnas skull.
Mobilen har jag armhållare till och mp3:n får jag antingen ha i handen eller innanför bh:n/linnet. Inte optimalt när man blir varm och svettig dock.
Ha nycklar ligga där och skava känns inte så lockande :p
Ett litet tips bara :)

Här är en till i tomatklubben :D
Blir verkligen ILLröd i nyllet när jag springer, det tar ett tag innan det går ner också. :o:p

LV: Härligt att du trivs så bra med cyklingen :)

Blåbär: Det är alltid kul och läsa dina inlägg om cyklingen.
Är med viss skräckblandad förtjusning, skulle aldrig våga cykla över gupp och sådant :D

Sov gott zasso!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del IX

KL

Idag har varit en rätt usel dag matmässigt. Mormor ringde och väckte mig och sade "Jag är på väg till dig, är du hemma?"... Jahapp, bara att klä på sig... Mormor blir så rastlös när hon har semester att hon gör så spontana grejer bara för att hon inte har något att göra, och tänker inte på att mitt liv inte är helt och hållet anpassat efter henne :p Men nu hade jag ju inget speciellt inbokat på dagen egentligen, så det var bara att ställa upp. Hon bjöd på pizza, vilket inte riktigt var vad jag tänkt mig som matdag... Men jag åt faktiskt bara halva i stället för att pressa hela och må sjukt illa, som jag brukar göra! Sedan åt vi även två kulor glass i hamnen :angel: Utöver det har jag ätit popcorn, då jag och en vän varit på The Lone Ranger på bio nu på kvällen. Såååå ja, summa summarum; ingen bra matdag. MEN jag har i alla fall cyklat en del och tränat zumba i en timme! :)

I morgon tänkte jag däremot få lite mil i benen, så nu blir det snart läggdags innan jag ska upp tidigt och snöra på mig skorna. Tagga tagga! :bump:
 
Sv: Beach 2013, del IX

På alla mina löparbrallor (knälånga och hellånga) finns det en liten, liten ficka där hemnyckeln får plats! Har du verkligen kollat jättenoga efter eventuella fickor? På några av dom är fickan på insidan vid linningen, som en liten påse :)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Oh var filmen bra?
Vill se den :D

Det är något liknande en liiiiten ficka på insidan av linningen ja, men den är så liten att jag inte ens vet om nyckeln får plats.

Jag måste ha min förlovningsring i en kedja runt halsen nu, annars tappar jag den . Man bör inte skaffa ring när man är gravid och svullen ;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Föredrar också tights med ficka, men kan du inte knyta fast nyckeln i skosnörena om du springer i tights utan ficka?
 
Sv: Beach 2013, del IX

Den var döbra!! :love:

Inte ens om du har utan nyckelring? :)

Haha du får skaffa en sån där ställbar ring som man hade när man var liten! :D
 
Sv: Beach 2013, del IX

Går det inte att kombinera kanske inte en aktivt tränande livsstil, men iallafall en mer vardagsmotionig livsstil med det liv du vill leva då? Kan du inte typ, ta promenader istället för att sitta på buke för att rensa hjärnan under tentaperioder, dra med en kompis ut på en promenad för ert skitsnack istället för en fika, börja träna med en kompis, gå eller cykla till de aktiviteter som tillåter det, etc? Alternativt ställ in din hjärna på att tex träning 2 gånger i veckan SKA du träna, precis som du måste tvätta, diska, laga mat eller andra måsten? Fast iof, det sista kanske förstör glädjen i det? Sedan tycker jag att zass skrev väldigt bra på samma ämne - varför vill du träna? Om du funderar och kommer på tillräckligt bra anledningar kanske det smäller högre än allt det andra roliga du vill göra? :)

Och angående mina problem så skojar du att jag känner av att det är tabu? Varje gång jag skriver om det känner jag mig som en galen kattant som tillråga på allt stinker kiss också! Men jag vet ju att det inte är så (doftkänslig och sniffar träningskläderna noga om jag inte tvättar varje gång), och jag vet ju att det är normerna som gör att jag känner mig äcklig när jag skriver om det. Men det är ju just det att det är ett så vanligt problem, samt att jag inte tror att jag hade sökt hjälp ännu om det inte vore för en tråd på S om just ansträngningsinkontinens. Sedan blev jag förbannad över att det är ett så stort problem, så lättåtgärdat men inte talas om. Jag visste inte att operationen var så simpel som den är, det kanske finns fler där ute? Här i tråden är det visserligen bara en som fött barn vad jag vet utöver mig, men många av er andra kommer förmodligen få barn, alternativt har vänner som får barn, och då vill jag att ni ska veta att det är vanligt och inget att skämmas över egentligen (men iaf jag gör det ändå) men att det finns hjälp att få. :) Men ja, jag tar ett djupt andetag precis innan jag skickar varje inlägg där jag skriver om det. :o

Jaa du har rätt i motivation! Alltså jag vill nog främst göra det bästa av min tid här på jorden, aka. det känns dumt att gå runt att vara trött, seg och degig för att jag käkat havrebollssmet till frukost, lunch och middag. Sen finns en annan tanke som jag inte kan uttrycka lika bra för mig själv. Den vinkeln handlar om att jag liksom inte tror mig vara värd umgänget/killen/livet i stort om jag inte är presentabel liksom, och det grundar sig mest i en högst tillknycklad självkänsla pga diverse tidigare erfarenheter och tillhörande besvikelser :).

Nu flummar jag väldigt, men just den aspekten tror jag är den som ev. skulle kunna driva fram en ätstörningsproblematik. Och den uteslutningsångesten vill jag egentligen inte ha som motivation för någon del av mitt liv. Fast samtidigt ÄR sådana känslor en potent del av min egentliga vardag. Här i nordnorge tar jag ju paus från den input mitt liv egentligen består av.

Sen är det jävligt gött att få äta gott utan att några konsekvenser fås, plus att jag gillar själva runners high känslan :D! Plus att jag verkligen borde sluta snusa och kan inte se något annat beroende än träning (och ev mycket typ sex och mys) som kan råda bor på post-depressionen som jag obönhörligt kommer få efter det.

Kontentan blir att jag fan ska börja träna mer nu. Jag behöver projekt och annan stimuli för att få skolan gjord. Måste lägga mig utmattad och nöjd för annars har sover jag inte utan farmaka.

Och sedan igen, hatten av, en riktig jävla dunderhatt ska fan ges bort till dig för din öppenhet!!!! Tack tack tack för att du vågar möta alla jobbigheter som uppkommer när du skriver ned det!!!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vad tråkigt att han köper hem godis när du inte vill ha något att bli frestad av, starkt att inte äta!!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vaknade med träningsvärk i rumpan, måste vara efter de bulgarien squats (hur det nu stavas?) jag gjorde igår. Gutt att det tog!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 681
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 536
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 396
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 247
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp