Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag får helt enkelt utforska lite! :)

Jag bor i Nyköping, så det borde ju finnas lite bra stigar omkring - vi har ju faktiskt rätt mycket skog!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Jag kör också utan vikter :p Hur gör du då? För mig bränner det längs med hela benen, ända upp till rumpan... Känns som att det borde vara en rätt effektiv övning i alla fall :)

Får söka upp de där övningarna tror jag! Vill träna mer rumpa :d Jag har tillgång till pilatesboll, kettlebell och hantlar hemma så det borde ju finnas massor med sätt att få snygg rumpa :love:
 
Sv: Beach 2013, del IX

Tog för övrigt en fin benbild igår, haha. Det går åt rätt håll i alla fall :D

b0356860e3f211e2a65322000a1f935c_7.jpg
 
Sv: Beach 2013, del IX

*kl*

Jag har blivit jättetjock under min sjukdomstid :( igår var jag ute och paddlade och blev fotad när jag står på stranden i shorts, och mina ben ser ut som trädstammar :crazy: vägde mig i dag och bland de högsta vikterna jag nånsin haft: 67,4 kg :cry: (är bara 163 lång)...
 
Sv: Beach 2013, del IX

*knapp*

Nu har jag kommit hem från gymmet. Svettigt som tusan. Men är bra nöjd. Låg ner på golvet efter en planka och konstaterade att gymmet "vaggade" så ja, jag tog nog ut mig ordentligt idag.


Ang vikt så står jag stabilt på mina 69.3kg. Nöjd med det än så länge iaf.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Jag står på ett ben och reser långsamt upp står kvar och sen långsamt ner igen, kör 3 sets x 10 sen om igen så sammanlagt 6 x 10, men jag ska försöka skaffa nån liten planka eller något som jag kan stå på så man sänker ner lite mer, kanske är mer effektivt :)

Knäböj på ett ben med andra foten vilandes bakom på en stol eller sängen är en riktig buttkiller tycker jag :p leg curlsen med boll tycker jag bränner både i rumpan och baksidan av låren och rumplyften med boll tycker jag känns mest i "övre delen" av rumpan, mer upp mor ryggen eller nåt, svårt att förklara haha.

Bild på leg curls med boll :D

SwissBallHamstringCurl.jpg
 
Sv: Beach 2013, del IX

Leg curls med boll är effektivt som tusan :D

Cili: perfekt! Jag har en iPhone4 :D

Mammas: tycker det är jättestarkt av dig att skriva om inkontinensen.
Är säkert många som är drabbade och som tror att man inte kan göra något åt det.

LV: Du ser ut att ha välmusklade ben :)

Blev ett styrkepass på morgonen här idag.
Rumpa, ben och mage fick sig en omgång.

Just ja, mötte en granne idag på dagis som tyckte det syntes att jag gått ner.
Woho! Jag ser ingen förändring själv så det var kul och höra från någon annan att det ändå syns. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del IX

*kl*

Jag har blivit jättetjock under min sjukdomstid :( igår var jag ute och paddlade och blev fotad när jag står på stranden i shorts, och mina ben ser ut som trädstammar :crazy: vägde mig i dag och bland de högsta vikterna jag nånsin haft: 67,4 kg :cry: (är bara 163 lång)...

Vad har du för mål/delmål med din träning och kosthållning? Vill du minska i fettprocent först och främst eller vill du bygga muskler? Av alla timmar jag spenderat att läsa om detta med träning så verkar de båda inte gå väl ihop. Vill man bygga större muskler så bör man tydligen ligga på ett kcal överskott, och då får man räkna med att gå upp även i fettprocent. Och vill man minska i fettprocent så ska man ju förstås ligga i underskott, vilket därmed också leder till att man kanske inte orkar träna lika mycket och man bygger inte muskler på samma sätt. Nu har säkert någon redan sagt detta i tråden, har inte läst igenom hela^^

Själv är jag dock en av dessa som vill göra båda samtidigt :p Jag kommer att införskaffa en matvåg för att se så att jag ligger på underskott, och samtidigt får i mig tillräckligt med protein. Sen får jag se hur mycket jag orkar träna. Idag fick jag hem lite grejer på posten så jag ska börja göra min egen pwo :D Så jag får en liten extra boost innan träning när jag är trött och bara helst skulle vilja gå och lägga mig och skita i allt.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Hittade en bild från juni förra året när jag skulle gå och träna. Och var tvungen att ta en liknande nu. Nu tror jag att jag fattar varför sommarklänningarna är alldeles för stora :P

992802_10151683215442570_1963879807_n-horz_51d55903e087c326c6aab9d8.jpg
 
Sv: Beach 2013, del IX

Good work!

kl
Jag är tydligen inte så motiverad idag, skulle vila lite på soffan och vaknade nu, två timmar senare :meh:
Men ska tvätta och sen SKA jag ut på den där promenaden! Sen får vi se.
(enda undantaget ifall det skulle bli Bålsta ikväll, men egentligen vill jag ju inte umgås med folk... :o )
 
Sv: Beach 2013, del IX

KL

Jag ska precis dra mig ut på promenad, kommer att vandra ända tills jag börjar jobbet, sedan har jag planerat att springa hem därifrån sen! Frågan är bara hur jag ska göra med "packning". Dvs min lunchlåda? En burk med soppa bara, känns riktigt onödigt att dra med sig ryggsäcken bara för den, för då får jag ju springa hem med tom ryggsäck sen och det känns lite väl... Eller om man kanske ska gå förbi affären på väg till jobbet och köpa en burk soppa? Men då måste jag ha med mig plånboken :angel:
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vilken skillnad! Bra jobbat.

Kl

Tackar för uppmuntrande och inspirerande ord från Mammas, Zass m.fl. Jag ska verkligen ta mig en ordentligt funderare och tänka igenom det ni säger. För visst har ni rätt.

Halsontet jag klagade över har utvecklats till en ordentlig, influendaliknande förkylning :( så här är soffläge och sjukskrivning som gäller...
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vad fin du är! Och duktig som lyckas så bra:)

kl

Min hals känns jättetjock:arghh::arghh: Inte bli sjuk nuuuuuu!!
 
Sv: Beach 2013, del IX

kl

Skulle tvätta. Precis varenda litet träningsplagg är i tvätten och luktar surt. Men nej, då är mor på landet med BÅDA tvättstugenycklarna. Gaaah! :rage:
 
Sv: Beach 2013, del IX

Skölj upp i handfatet. Det gör jag ofta med träningskläder. Så slipper man tvätta lika ofta i maskinen. I med lite tvättmedel bara.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Braaa idé!
Men jag är för lat, de däringa föräldrarna kommer visst hem så småningom, med både tvättmedel och nyckel haha :p
Får helt enkelt ta mig ut på den där promenaden lite senare!

Ätit världens godaste lunch sålänge, kallrökt lax och keso med limepeppar :d (citronpeppar hade säkert varit ännu godare!)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Åh det där lät supergott! :)

Kanske skulle handla mig lite lax till middag ikväll. Middagsplanerna är rätt "tomma"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 509
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 404
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 650
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 614
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp