Bukefalos 28 år!

Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll blev det lätt styrketräning på gymmet och lite kondition efter. Jag får nog ta tillbaka om att jag har svårt att hitta tiden att åka in till stan för denna veckan har jag varit inne 3 gånger redan :o Men nu ska jag vara hemma resten av helgen, sambon ska få skruva bil. Jag tränar och han skruvar bil som avkoppling :p
 
Vaknade halv 6 i morse och hade riktigt ont i halsen och vilopulsen var rejält förhöjd. Bara att ställa in dagens aktiviteter med andra ord :meh: Hoppas att jag lyckas kurera mig under helgen. Det är fantastiskt fint väder så jag kommer nog släpa mig ut på en extremt långsam promenad i skogen för att få lite frisk luft.
 
Hela familjen ligger fortfarande förkylda så planen var att ligga lågt, men vi har haft besök av ett gäng vildsvin som bökat upp halva tomten så det blir motion i form av att kratta och stampa tillbaka grästuvor :meh:

Nu när hösten hänger i luften och det är sådär underbart friskt ute börjar jag bli sugen på att springa igen. Jag har tänkt lägga upp en ordentlig plan om jag ska börja springa igen. Alltså börja med korta sträckor för att stärka kroppen, även om det lockar att springa längre. På så sätt kanske jag kan vänja mig vid mörkret också :up:
 
Idag inledde jag oktober med att rida ut 40 minuter. En sån där lördag när jag var tvungen att vara i stallet tidigare än jag brukar, eftersom jag ska på hockey i eftermiddag. Förra gången hade jag tur och kom iväg ut i bra tid utan att behöva prata med någon, som tar tid. Idag, inte lika mycket tur, utan blev rejält sinkad tidsmässigt. Därav den korta rundan. Men förra året fick hon vila helt de där dagarna, så bara att vi kom ut var en vinst i sig. :up:
 
Denna lediga dag har bestått av att börja höststäda trädgården. Vet inte riktigt vart vilan kommer in eftersom jag rensade hallonbuske-rabatten på bl a sten och fyllde sedan på kanten med täckback. Utöver det har jag hjälpt sambon att rensa upp maskinhallen så vi kan göra klart för raggarbilarnas vinterförvaring. Imorgon ska vi eventuellt plocka ner studsmattan och rensa in mer leksaker i maskinhallen. Sen kanske en lätt joggning varvat med powerwalk :up:
 
Dagens motion blev en promenad till affären (uppskattar till ca 4 km totalt) och tömkörning av häst. Hästen tyckte att det här var ett mycket konstigt påhitt så det var tur att någon mer van höll i tömmarna i början! :D
 
Jag har haft en fin stranddag idag. Skönt med en mindre strand, inte så långt från stan och ensamma där till en början. Glada vänner, kall öl, varmt hav... behövs inte så mycket mer för en härlig lördag.
 
Den här tråden börjar bli lite lång va?

Jag ska igång igen nu. Blev sjuk i slutet på augusti. I princip hela september gick bort i sviterna efter halsfluss. Vansinnigt skönt att vara frisk nu men det känns bara tungt och motigt att träna... Dessutom slutar liftarna att gå idag. Hade velat gå upp en gång till innan dess men tror inte jag pallar idag. (Går upp och tar liften ner, sjukt trist att gå ned hela vägen igen.) En vän kommer väl dra ut mig lite men nu är han sjuk. Sen ska vi åka till massa fina ställen för dagsturer.
 
Igår var jag riktigt aktiv. Dock ingen styrketräning pga ryggen. Men det blev en tur på stadens höstmarknad, sen spårade jag med hunden i jobbig terräng, promenad+jogg när dottern red unghästen och sen 45 min ridtur med hästen :)

Idag ska rida, vet inte än om det blir en eller båda hästarna för maken kanske vill ta en av dom en tur. Sen får det bli promenad och eventuellt lugn styrka. Får ta utan vikter tror jag så ryggen får vila.
 
Sa jag nyttig mat för att hjälpa kroppen att bli frisk? :meh: Jag trodde att jag kommit ur det här med att trösta mig med ätbara saker men tydligen inte. Tröskeln är ungefär 100 gånger lägre när jag är sjuk. Nåja. Känner mig lite bättre idag och ska försöka tänka innan jag gör :p Har fått ställa in allt i helgen, skulle åkt till hästen idag men det är lika bra att stanna hemma och ta det lugnt. Sov 12 timmar i natt :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 746
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 453
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 152
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp