Bukefalos 28 år!

Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså hur mycket kaffe ska man dricka för att det ska börja bli ohälsosamt? Kaffe är min last här i livet. Varken röker, snusar, äter godis varje dag eller dricker värst mycket alkohol. Men just kaffe, det måste jag ha, så det blir många koppar på en dag då jag jobbar :p

Haha, med tanke på att du inte har några andra "allvarliga" laster är nog kaffeberoendet inte så farligt. ;)
 
Här vaknade även jag upp till första riktiga höstmorgonen, med regn och blåst. September har varit så himla fin, men någon gång måste väl skiten komma och det behövs ju egentligen. Idag har jag träningsvärk i rumpan efter att ha skjutit en skottkärra med 50 liter vatten i en brant backe igår. :p
 
Dagens beachande blev en promenad med barnvagnen i spöregn och blåst. Ungen skulle inte sova inomhus så jag tänkte att lite regnsmatter är mysigt att somna till - pyttsan :devil: Väl hemma dränkt som katten var ögonen fortfarande stora så jag gav upp. Motion fick jag iaf,motvinden var inte att leka med!
 
Så sjukt trött. Var kom det ifrån? Var rent vimmelkantig när jag kom hem och inte är det bättre nu. Nån joggning blir det inte tal om.
 
En mils rask promenad blev det idag. Spinningen uteblev pga begynnande svampinfektion = inte så lockande att sitta på en cykel. Styrketräning imorgon (rygg och lite axlar) och så satsar jag på spinning på fredag istället.
 
Regn och rusk även idag. Inte riktigt lika illa som igår morse som tur är så jag och hunden kunde ta vår vanliga morgonrunda :)
Idag är det föräldramöte på dagis så någon mer träning blir det nog inte. Hade en tanke på att longera båda hästarna över bommar men risken är att jag är hemma lite för sent för att suget ska finnas kvar. Får ta det i morgon :)
 
Regn och rusk även idag. Inte riktigt lika illa som igår morse som tur är så jag och hunden kunde ta vår vanliga morgonrunda :)
Idag är det föräldramöte på dagis så någon mer träning blir det nog inte. Hade en tanke på att longera båda hästarna över bommar men risken är att jag är hemma lite för sent för att suget ska finnas kvar. Får ta det i morgon :)

Här är det också rätt så ruskigt. Tänkte träna på lunchen (om jag orkar...) och ikväll ska stämbanden få jobba för jag ska på hockey. :banana:
 
Är tack och lov lite piggare idag men får se om det håller hela dagen. Ska få massage i eftermiddag. :love: Skulle vara skönt att få in det där löppasset nån gång, hästen ska vila idag i alla fall.
Det känns ju lite stört eftersom jag alldeles nyligen kände mig stark, pigg och supertaggad. Så plötsligt blir man helt orkeslös? Det måste ju vara nån sjukdom som spökar. Eller så har jag gått ned i varv något så otroligt jämfört med senaste tidens stress. :p
 
Det känns ju lite stört eftersom jag alldeles nyligen kände mig stark, pigg och supertaggad. Så plötsligt blir man helt orkeslös? Det måste ju vara nån sjukdom som spökar. Eller så har jag gått ned i varv något så otroligt jämfört med senaste tidens stress. :p

Jag blir också oförklarligt orkeslös emellanåt, oftast veckan innan mens.
 
Okej. En uppdatering från min sida. Har slutat på sommarjobbet, vilket verkligen var en käpp i hjulet för min hälsa. Allt ska ju firas med mat, så även min anställning, vilket ju var trevligt och snällt, men det triggade mig tyvärr en del. Sista par dagarna på jobbet med middag, fikor, drinkar osv spårade ur en del känner jag. Hetsåt och det kändes inte alls någe bra. Kom i alla fall tillbaka hem och har sakta men säkert tappat i vikt sen dess. Även lyckats hålla en enligt mig rätt så balanserad diet. Äter lite av allt; bröd, godis och kakor men i måtta. Det jag kanske skulle behöva jobba på vore att laga mer "riktig" mat. Skulle behöva äta en måltid per dag. Det blir lite för många dagar då jag äter mackor med olika pålägg, yoghurt och frukt bara. Inga onyttigheter direkt, men det känns sunt att äta riktig mat också.

Väger iaf 58,7 kg idag, så det är jag nöjd med. :)
 
... :cautious: Spot on men det känns inte bekant för min kropp. Vill ha tillbaka min power woman-känsla. :p

Känslan är faktiskt obekant, trots att jag känner den varje månad. Det är liksom bara nåt som är FEL i kroppen.

I en del sportkanaler jag följer på FB snackas det för övrigt rätt mycket just nu om mens och idrott ur ett prestationsperspektiv. Lotta Schelin är lite frontfigur för det hela, att man borde forska mer på hur träning och prestation påverkas av menscykeln. :up:
 
Känslan är faktiskt obekant, trots att jag känner den varje månad. Det är liksom bara nåt som är FEL i kroppen.

I en del sportkanaler jag följer på FB snackas det för övrigt rätt mycket just nu om mens och idrott ur ett prestationsperspektiv. Lotta Schelin är lite frontfigur för det hela, att man borde forska mer på hur träning och prestation påverkas av menscykeln. :up:

Väldigt mycket annat påverkas ju av den där tråkiga veckan så det är inte konstigt om det visar sig att även prestation gör det, både fysisk och psykisk :)
 
Känslan är faktiskt obekant, trots att jag känner den varje månad. Det är liksom bara nåt som är FEL i kroppen.

I en del sportkanaler jag följer på FB snackas det för övrigt rätt mycket just nu om mens och idrott ur ett prestationsperspektiv. Lotta Schelin är lite frontfigur för det hela, att man borde forska mer på hur träning och prestation påverkas av menscykeln. :up:
Ja jag har sett det, himla bra! För min del vet jag inte alls om det är menskopplat, eller stress (bristen på stress kanske) eller sjukdom. Vi är ju för övrigt duktigt itutade att mens inte är en ursäkt till att inte vara med på idrott osv, så tanken har aldrig slagit mig att det skulle vara något som påverkar min prestation, så länge det inte är smärta eller allvarligt PMS inblandat.

Märker dock att det är extremt välbehövligt att slå ner på tempot och jag har sagt nej till flera nya jobbprojekt det senaste. Det känns lite nu som om kroppen säger "TACK!" och slår på snooze. Det känns iaf inte som läge att tvinga mig ut på träningspass utan det får bli det hästpyssel jag orkar med och sen hoppas jag orka träna snart igen.
 
Alltså. Massage. :love: Det är ju tur att det känns gött efteråt för allting var verkligen inte gött idag. :p Hon hittade att smärtan i skulderbladen kommer från ländryggen och sätesmuskultaren och JÖSSES vad ont det gjorde där! Sådär så man inte vet vart man ska ta vägen-ont.

Ska tillbaka redan nästa vecka och då kör vi mer fokuserat ländrygg och ben. Ska bli... intressant. Kommer nog vilja dö minst tre gånger om under tiden men jag vet ju att det hjälper i längden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 694
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 425
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 147
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp